تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
مجید فراهانی، منتخب پنجمین دوره شورای شهر در گفت و گو با رویداد۲۴:

لیست ۵نفره نامزدهای شهردار تهران کذب است/۱۴ تیر نامزدهای شهرداری معرفی می‌شوند

منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران مطرح شدن نام فرد یا افرادی برای انتخاب شهردار تهران را تکذیب کرد.
رویداد۲۴-  منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران مطرح شدن نام فرد یا افرادی برای انتخاب شهردار تهران را تکذیب کرد.

به گزارش رویداد۲۴، امروز حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران در گفتگو با خبرگزاری تسنیم مدعی شد نام خود او و آقایان نجفی، حجتی، بی‌طرف و محسن هاشمی به‌عنوان گزینه‌های مطرح و جدی برای انتخاب شهردار تهران مطرح شده‌اند.

این در حالی است که اولاً براساس توافق ۲۱ نفر اعضای شورای پنجم شهر تهران، ری و تجریش در جلسه روز  چهارشنبه مورخ ۹۶/۳/۳۱ مقرر شد به پاس احترام به رأی مردم و امانت‌داری در مسئولیتی که بر عهده منتخبین شورای شهر گذاشته‌اند و با تأکید بر پایبندی به میثاق‌نامه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، در یک توافق جمعی متعهد شدند در طول ۴ سال نمایندگی مردم در این شورا هیچ‌گونه مسئولیتی که قابل جمع با عضویت در شورا نباشد، بر عهده نخواهند گرفت.

بر این اساس عملاً در پی توافق 21 نفر عضو منتخب شورای شهر تهران نام محسن هاشمی از فهرست نامزدهای شهردار تهران خط خورده است.

از سویی دیگر مطرح شدن اسامی دیگر همچون آقایان نجفی، حجتی، بی‌طرف و مرعشی نیز در حد گمانه‌زنی است چراکه اساساً اعضای شورای شهر هنوز وارد مصادیق نشده‌اند.

در همین حال مجید فراهانی، منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴ با تکذیب مطرح شدن نام برخی افراد به‌عنوان گزینه‌های مورد نظر شورای شهر برای انتخاب شهردار آینده تهران گفت: امروز اعضای منتخب شورای شهر تهران ری و تجریش در آخرین جلسه تصویب کردند هریک از اعضای شورای شهر  کاندیداهای خود را برای سمت شهرداری تهران تا دو هفته آینده یعنی ۱۴ تیرماه معرفی کنند تا از تجمیع نظرات اعضای منتخب نهایتا پنج کاندیدای شهرداری که حائز بیشترین آرا را بودند به منظور ارائه برنامه جهت اداره شهر در صحن شورا دعوت به عمل آید.

فراهانی در ادامه افزود: بر این اساس چهاردهم تیرماه موعد معرفی سه نفر کاندیدای مورد نظر هر یک از 21 منتخب پنجمین دوره شورای شهر برای سمت شهرداری تهران است.

وی با بیان اینکه هرگونه اخباری دال بر اینکه 5 نفر یا 1+5 یک نفر از افراد شانس شهردار شدن را دارند را رد می‌کنم گفت: تاکنون هیچ بحثی در مورد هیچ فردی به‌عنوان کاندیدای شهرداری در جمع 21 نفر شورا صورت نگرفته است.

این عضو شورای شهر تهران در خاتمه گفت: اساساً هنوز معرفی کاندیداهای سمت شهردار توسط منتخبین مردم صورت نگرفته است و به همین دلیل گمانه‌زنی‌ها یا معرفی افراد یا انتشار لیست‌هایی تحت عنوان لیست 5 نفر یا لیست 1+5 نفر برای شهرداری تهران کاملاً تکذیب می‌شود.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان