تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

ان‌بی‌سی: ایران یک پایگاه هواپیمای بدون سرنشین در سوریه دارد

شبکه ان‌بی‌سی نیوز مدعی شد: ایران یک پایگاه برای هواپیماهای بدون سرنشین در سوریه در نزدیکی پایگاه نظامی آمریکا دارد.
رویداد۲۴-شبکه ان‌بی‌سی نیوز مدعی شد: ایران یک پایگاه برای هواپیماهای بدون سرنشین در سوریه در نزدیکی پایگاه نظامی آمریکا دارد.

به نقل از شبکه ان‌بی‌سی نیوز، مقامات آمریکایی مدعی‌اند که ایران یک پایگاه هوایی برای پهپاد در سوریه ایجاد کرده است که فاصله چندانی با پایگاه نظامی آمریکا ندارد. این پایگاه احتمالا محل فرود پهپادهایی است که به تازگی نیروهای آمریکایی در سوریه را تهدید کرده‌اند.

به گفته دو مقام دفاعی آمریکا، این پایگاه که در نزدیکی شهر پالمیرا واقع در استان غربی حمص قرار دارد، دارای یک ایستگاه کنترل زمینی برای هواپیماهای بدون سرنشین عملیاتی است. آمریکا و ائتلاف موسوم به مقابله با داعش نیز یک پایگاه نظامی در 80 مایلی جنوب پالمیرا در گذرگاه التنف دارند، جایی که عراق، اردن و سوریه با یکدیگر مرز مشترک دارند.

این مقامات آمریکایی هم‌چنین مدعی‌اند که ایران پهپاد شاهد 129 را در این پایگاه مستقر کرده است که می‌تواند مسلح باشد و برای شناسایی و اکتشاف مورد استفاده قرار گیرد.

ارتش آمریکا تاکنون دوبار مدعی شده است که پهپادهایی ساخت ایران را در سوریه هدف قرار داده و ساقط کرده است، اما هیچ یک از این دو مقام آمریکایی اطمینان ندادند که ممکن است این پهپادها از پایگاه مذکور در نزدیکی پالمیرا پرواز کرده باشند.

این مقامات هم‌چنین ارزیابی دقیق از این‌که چه کسی این پهپادها را هدایت می‌کند، ندارند اما ادعا می‌کنند که ایرانی‌ها در حال آموزش سوری‌ها برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین هستند.

بر اساس این گزارش، نیروهای آمریکایی بیش از یک سال است که در حال آموزش نیروهای مسلح مخالف سوریه در پایگاه التنف هستند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان