تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

درخواست از مردم برای مهار آتش جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم منتظر نمانند که کسی از آنها بخواهد بلکه به محض اطلاع از آتش سوزی به کمک منابع طبیعی بیایند.
رویداد۲۴-مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم منتظر نمانند که کسی از آنها بخواهد بلکه به محض اطلاع از آتش سوزی به کمک منابع طبیعی بیایند.

عزت الله بهشتی فرد در گفت و گو با ایسنا  افزود: آتش سوزی ها جنگلهای منطقه "بیدگره موگر" بخش مارگون از توابع شهرستان بویراحمد هنوز ادامه دارد اما نیروهای منابعی طبیعی، نیروهای مردمی و نیروهای برخی ادارات در حال تلاش برای خاموش و مهار کردن آتش سوزی هستند.

 وی بیان کرد: وزش باد باعت کندی عملیات مهار و خاموش کردن آتش سوزی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تا روز سه شنبه، 30 خرداد ماه 37 فقره آتش سوزی در جنگلها و مراتع این استان رخ داده که 185 هکتار از منابع طبیعی طعمه حریق شد.

بهشتی فرد تصریح کرد: در مدت مشابه سال گذشته 17 فقره آتش سوزی رخ داده بود که 300هکتار از جنگلها و مراتع این استان در آتش سوخته بودند.

وی ادامه داد: در صورتی که رسانه ها اطلاع رسانی کنند که نیروهای مردمی و ادارات در مواقع آتش سوزی پای کار بیایند و همکاری و کمک کنند بخش زیادی از کارها زودتر انجام می شود و هر چه هر چه آتش سوزی سریعتر مهار شود قطعا خسارات وارد کمتر خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امسال کارکنان منابع طبیعی کار اداری را تعطیل کردند و در بیشتر اوقات در حال مهار و خاموش کردن آتش سوزی جنگلها هستند.

بهشتی فرد تاکید کرد: ادارات، سازمانها و دستگاه‌های لشکری و کشوری طبق تبصره ذیل ماده 47 قانون حفاظت که مهار آتش سوزی جنگلها را وظیفه همه دانسته، به هنگام آتش سوزی جنگلها به کمک ما بیایند چراکه تعداد آتش سوزی ها زیاد و نیروها کم است بنابراین برای مهار و خاموش کردن آتش سوزی ها باید همه دست به دست هم دهیم تا بتوانیم از نابودی این منابع ملی و سرمایه آیندگان استان و حتی کشور جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: از مسئولان کشوری حمایت مالی و امکانات و تجهیزاتی انتظار داریم. البته وضعیت اعتبارات ملی ما نسبت به استانی بهتر بود و تجهیزاتی از محل اعتبارات ملی خریداری شده اما باز هم جا دارد که برای حفاظت و نگهداری از این سرمایه ملی(جنگلها) کمک و حمایت های بیشتر صورت گیرد.

طی امروز، چهارشنبه، 31 خرداد ماه 96  سه فقره آتش سوزی در جنگلها و مراتع مناطق "طسوج"،" دنای شرقی"، و "مارگون" استان کهگیلویه وبویراحمد رخ داده است.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان