تاریخ انتشار: ۲۲:۰۶ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

اتاق بازرگانی استان زنجان: تولید اغلب کالاهای مورد نیاز قطر در زنجان

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: اغلب کالاهای مورد نیاز کشور قطر در زنجان تولید می شود و این استان باید از این فرصت برای افزایش مراودات تجاری خود استفاده کند.
رویداد۲۴-رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: اغلب کالاهای مورد نیاز کشور قطر در زنجان تولید می شود و این استان باید از این فرصت برای افزایش مراودات تجاری خود استفاده کند.

غلامحسین جمیلی روز چهارشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی زنجان افزود: امیر نشین قطر هرچند به عنوان یکی از کشورهای کوچک منطقه خاورمیانه شناخته می شود، ولی در سال های گذشته با ثروت فراوانی که از فروش گاز و نفت به دست آورده خود را به یکی از بزرگترین بازیگران سیاسی منطقه تبدیل کرده است.

وی یادآورشد: عربستان سعودی، یکی از متحدان کلیدی قطر، دوشنبه 15 خرداد امسال، شوکی بزرگ به فضای سیاسی منطقه وارد و تمام روابط سیاسی و تجاری خود را با این کشور قطع کرد.

جمیلی اظهار کرد: بحرین، امارات متحده عربی، مصر، نیجریه و همین طور دولت‌های مورد قبول سازمان ملل در یمن و لیبی هم عربستان را همراهی کردند.

وی افزود: در صورت طولانی شدن تحریم، قطر می تواند از یکی از فرودگاه های ایران به عنوان پایلوت پرواز به شرق آسیا و یا افریقا استفاده کند.

جمیلی یادآورشد: محصولات صادراتی ایران به قطر شامل سیمان، گرانول، شمش آهن، شمش روی، قالی، سنگ ساختمانی، پیاز و لیمو می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: محصولات صادراتی عربستان به قطر شامل محصولات لبنی، گوشت پرندگان، میلگرد، سیم و کابل، دستمال کاغذی، شوینده، آسفالت، پلیمر، چدن، تخم مرغ، پنیر، شمش آلومینیوم، اسب و ماکارونی می شود.

وی با بیان اینکه با آغاز تحریم ها، واردات این کالاهای عربستانی به قطر ممنوع شده است، اظهار کرد: ایرانی و زنجان یکی از تولیدکنندگان با کیفیت این محصولات است و می تواند از این فرصت برای فروش محصولات تولیدی خود و تامین نیاز قطر استفاده کند.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان