تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

مردانی از جنس وفا با گیوه‌های ورکشیده

حسین یزدی
انتخابات ریاست جمهوری را توفیق آن بود که اخبار انتخاباتی ستاد دکتر روحانی را در کنار دیگر خبرنگاران منتشر کنم.

در راستای مسئولیتی که بر عهده داشتم عملکرد دو نفر از مدیران ستاد دکتر روحانی را دیدم که امروز اگر از آن دو ننویسم به تاریخ ایران خیانت کرده‌ام برای همین امروز که دیگر از روزهای انتخابات و هیاهوهای آن خبری نیست بهترین زمانی دانستم که با این نوشته قدردان مردان بزرگ این آب و خاک باشم.

محمد شریعتمداری 
شریعتمداری از جمله یاران حسن روحانی بود که پذیرفته بود مسئولیت ستاد او را  بر عهده بگیرد.

شریعتمداری در سال ۷۵ عضو حزب دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی بود و روزی که محمد خاتمی کابینه خود را معرفی کرد او را به عنوان وزیر بازرگانی کابینه‌اش به مجلس معرفی کرد، مردی که با آنکه در تیم رقیب خاتمی حضور داشت اما در زمانی که در دولت خاتمی آمد به یکی از کاراترین و سالم‌ترین مدیران دولت اصلاحات لقب گرفت و نقش او در دولت یازدهم آنچنان درخشان بود و آنگونه اعتماد حسن روحانی را به خود جلب کرد که او را به عنوان رئیس ستاد خود برگزید.

روزی‌ که شریعتمداری به ستاد روحانی در آرارات آمد از آن جمله مدیرانی نبود که درب اتاقش بر روی کسی بسته بماند، به راحتی با اعضای ستاد و گروه های مردمی جلسات مرتب برگزار می‌کرد ، پاسخگوی خوبی برای همگان بود ، اعتراضات را کامل گوش می‌داد و به راحتی پاسخ می‌داد و قول پی‌گیری مشکلات را می‌داد ،  در دو جا نقش او را پر رنگ دیدم ، یکی در زمانی که مشکلاتی برای ستاد مجازی حاصل شده بود که هر آن ممکن بود ساختار آن فرو ریزد و ایشان به بهترین شکل ممکن آن را مدیریت کرد تا نقطه‌گاهی که قوت پیروزی روحانی بود از هم نپاشید و رضایت طرف‌های مورد اختلاف هم حاصل شد و دوم در زمانی که خبرهایی از تخریب و حملات به ستادها مخابره می شد که طی دو اطلاعیه او از همه نیروهای ستادی در سرتاسر کشور درخواست کرد آرامش خود را حفظ کنند و مانع از اتفاقاتی شد که عده‌ای به دنبال آن بودند و او با توانست ستادها را در سلامت کامل و آرامش از کارزار انتخابات عبور دهد.

مرتضی بانک
اما دومین مردی که باید از او نام برد کسی نیست جز مرتضی بانک. اصفهان بعد از پیروزی انقلاب اسطوره‌های بزرگی را تحویل این آب و خاک داده است همچون مرحوم آیت الله طاهری و یا سرداران شهیدش خرازی و همت و یا دولتمردانی همچون مرحوم پرورش ، عبدالله نوری و محمود حجتی ، احمد خرم اما در میان مدیران اصفهانی مرتضی بانک از کسانی بود که یاری دلسوز و مدیری فداکار برای آقای رئیس جمهور بود.

مرتضی بانک آن زمان که در زمان جوانی لباس پاسداری بر تن کرد و فرمانده سپاه کرمان شد با پرورش نیروهایی همچون قاسم سلیمانی شایستگی و لیاقت خود را نشان داده بود.

او از کسانی بود که از همان ابتدای دولت یازدهم به قول دکتر روحانی با گیوه‌های ورکشیده شیفته خدمت شده بود.

او در ستاد انتخاباتی روحانی یار شریعتمداری و قائم مقام ستاد دکتر روحانی بود.

مدیریت ستادهای استانی با بانک بود ، او به ۳۱ استان ایران سفرهای متعددی کرد تا توانست از آتش اختلافات و رقابت‌ها در هر استان عبور کند و ستادی برای روحانی در تمامی استان‌ها تشکیل دهد که تمامی نیروهای اصلاح‌طلب و اعتدالگرا خود را صاحب آن بدانند.

دکتر روحانی با آغاز مبارزات انتخاباتی به شانزده استان ایران سفر کرد و مرتضی بانک در تمامی این سفرها در کنار او بود و حتی شاهد بودم گاهی قبل از آنکه کاروان تدبیر امید وارد استانی شود خود را به آن استان می رساند با مسئولین ستادها جلسات متعددی می‌گذاشت و از فعالیت ستادها بازدید می‌کرد و تا نیمه‌های شب و پاسی از سحر فعالیت می‌کرد تا ستادها موفق شوند استقبالی پرشکوه از آقای رئیس جمهور انجام دهند و در تبلیغات میدانی موفق‌تر عمل کنند.

حتی او در زمانی هم که دکتر روحانی در تهران بود تمام وقت در ستاد انتخاباتی مشغول به فعالیت و اداره ستادهای استانی  بود و حتی شاهد آن بودم در یکی از متینگ‌های انتخاباتی ستاد جوان سخنرانی هم کرد کاری که معمولا از آن فرار می‌کند اما آن روز با اشتیاق و شوری فراموش نشدنی برای جوانان سخنرانی کرد و می‌توانم بگویم شور آفرینی این مرد اعتدال از تمامی سخنرانان اصلاح‌طلب بیشتر بود.

مرتضی بانک یک میهن پرست واقعی یک مدیر عالی جمهوری اسلامی با بالاترین شاخص‌های مدیریتی و از همه مهمتر مردی وفادار او را یافتم خصوصیتی که این روزها کم‌تر می‌شود آن را در مدیری سراغ داشت.

یاران رئیس جمهور
روحانی اگر می‌خواهد در دولت دوازدهم به تمامی وعده‌هایی تحقق یابد باید اعضای کابینه‌اش از جنس مردان وفا باشند،مردانی بی ادعا که خود را در میان مردم قرار می‌دهند ،اشخاصی که فعالین سیاسی سرتاسرکشور که نمایندگان فکری مردم هستند آن‌ها را از نزدیک می‌شناسند و به آن‌ها اعتماد دارند.
نظرات شما
پیشخوان