تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۰۱ تير ۱۳۹۶

اختلافات ایران و ترکیه درباره سوریه مانع گفت‌وگو و همکاری میان دو کشور نبوده است

سفیر ایران در آنکارا تاکید کرد: اصحاب رسانه مسئولیت مهمی برای توسعه همکاری‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی فی‌مابین ایران و ترکیه دارند.

رویداد۲۴-سفیر ایران در آنکارا تاکید کرد: اصحاب رسانه مسئولیت مهمی برای توسعه همکاری‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی فی‌مابین ایران و ترکیه دارند.محمدابراهیم طاهریان‌فرد، سفیر ایران در آنکارا در جمع مدیران رسانه‌های ترکیه روند همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای ایران و ترکیه را تشریح کرد.

او با رو به توسعه خواندن روابط ایران و ترکیه اظهار داشت: حجم روابط تجاری اقتصادی جاری میان ایران و ترکیه بیش از یازده میلیارد دلار است و این روند در جهت ارتقا به سمت چشم‌انداز مورد نظر روسای جمهور دو کشور تا سقف سی میلیارد دلار در حرکت است.

سفیر ایران افزود: برای توسعه مناسبات اقتصادی نیازمند تامین امکانات مورد نیاز برای بسترسازی نرم و سخت‌افزاری هستیم.

طاهریان‌فرد در زمینه همکاری‌های مشترک ایران و ترکیه برای توسعه امنیت و برقرای صلح و ثبات در منطقه تصریح کرد: اختلاف‌نظرهای درخصوص تحولات سوریه میان دو کشور مانع گفت‌وگوهای سازنده و تعامل و همکاری مشترک فی مابین دو کشور نبوده و از این جهت هم در مسیر چندجانبه در آستانه و دوجانبه تلاش می‌کنیم که صلح و امنیت در سوریه برقرار شود و در این زمینه نقش روسیه نیز بسیار مهم است.

او با اشاره به روابط دیرینه فرهنگی و تاریخی میان دو کشور خاطرنشان کرد: سالانه بیش از دو نیم میلیون ایرانی به ترکیه سفر می‌کنند و به همین ترتیب شهروندان ترکیه مقصد گردشگری خود را از میان شهرهای تاریخی و دیدنی ایران انتخاب می‌کنند. مبادلات مطالعاتی و فرهنگی در زمینه‌های مختلف ادبی، هنری، شعر و زبان‌آموزی و نیز موسیقی، نقاشی و صنایع دستی در مناسبت‌ها و تعاملات میان دو کشور به شکل پویا در جریان است خصوصا روابط مطالعاتی و تحقیقاتی میان اندیشکده‌های فکری و دانشگاه‌های دو کشوردر مسیر خوبی قرار دارند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان