تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۰۱ تير ۱۳۹۶

برنامه‌های روز قدس در تلویزیون

برخیز شبکه‌های سیما ویژه‌برنامه‌هایی برای آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس (۲ تیرماه) در نظر گرفته‌اند.
رویداد۲۴-شبکه‌های تلویزیونی یک، دو و چهار سیما فردا (۲ تیر) به مناسبت روز جهانی قدس، ویژه برنامه‌های زنده‌ای برای پوشش مستقیم راهپیمایی در نظر گرفته‌اند و همچنین برنامه‌های ضبط‌شده‌ای با این مضمون تهیه و تولید شده است.

شبکه یک سیما

بر این اساس، شبکه یک سیما همزمان با روز جهانی قدس و حمایت از مردم فلسطین، حضور مردم در راهپیمایی یوم الله قدس را پوشش زنده و سراسری می‌دهد.

این ویژه‌برنامه از ساعت ۸ صبح روز جمعه (دوم تیر) آغاز می‌شود و تا حوالی اذان ظهر حضور مردم در سراسر کشور را پوشش تصویری می‌دهد. رحمان نظام اسلامی و مهدی آقابیگی مجریان داخل استودیو برنامه هستند و محیا اسناوندی، مهدی گلستانه و احمد توکلی هم برای پوشش رسانه‌ای و تصویری راهپیمایی روز قدس در خیابان‌های ولیعصر(عج) و فلسطین مستقر هستند.

به گفته مقداد مومن‌نژاد، تهیه‌کننده ویژه‌برنامه راهپیمایی روز قدس، علاوه بر ارتباط مستقیم با خبرنگاران سایر استان‌ها، ارتباط زنده‌ای هم با لبنان برای انعکاس روز قدس در بیروت برقرار می‌شود. دکتر نبی‌الله رشنو، کارشناس جغرافیای سیاسی و حسین کنعانی، مقدم کارشناس مسائل غرب آسیا هم در استودیو حضور دارند و درباره مسایل سیاسی مرتبط با فلسطین و روز قدس گفت‌وگو می‌کنند.

 شبکه دو سیما

همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، دوربین‌های شبکه دو سیما نیر در همراهی با مردم حاضر در راهپیمایی در ایستگاه این شبکه واقع در تقاطع خیابان انقلاب و ابوریحان مستقر می‌شوند تا به ثبت و پخش مستقیم راهپیمایی بپردازند.

پوشش مستقیم راهپیمایی روز جهانی قدس در ساعت ۹:۳۰ صبح روز جمعه شروع می‌شود و تا ساعت ۱۳ ادامه دارد. مجریان این شبکه اعم از زهرا شوقی، مژده لواسانی، مسعود روشن پژوه، بهاره جهاندوست، رامتین چیت سازان و مجتبی ظریفیان (عمو مهربان) و رویا رضایی (خاله رویا) نیز در استیج و استودیوی پخش حضور خواهند داشت و به تناوب اجرای بخش‌های مختلف برنامه را برعهده می گیرند.

همچنین علاوه بر ارتباط با مراکز شهرستان¬ها و پوشش مراسم راهپیمایی، نواها و نغمه‌ایی با مضامین مقاومت امت اسلامی و روز قدس پخش خواهد شد. میان برنامه، کلیپ و برنامه‌هایی چون «ماه تمام»، «نمادو» و ... »، برای روز قدس در نظر گرفته شده است.

دو مستند «چند اشتباه بزرگ» و «منفی ۲۵ که به ترتیب در روزهای پنجشنبه و جمعه (یکم و دوم تیر ماه) ساعت ۲۰ از شبکه دو سیما راهی آنتن می‌شود.

همچنین تعدادی از خوانندگان و بازیگران مطرح تلویزیون و سینما نیز با حضور در ایستگاه شبکه دو حضور خواهند داشت.

سه فیلم سینمایی نیز به مناسبت روز قدس برای مخاطبان این شبکه تدارک دیده شده که در روز جمعه پخش می‌شوند. پویانمایی «سربازان کوچک» کاری از کیانوش و داریوش دالوند، «راه نجات» به کارگردانی راما قویدل و «بیگانگان» اثر عباس رافعی که به ترتیب در ساعت¬های ۱۴، ۱۷:۳۰ و ۲۳:۳۰ ازآنتن این شبکه پخش خواهند شد.

شبکه چهار سیما

به مناسبت روز جهانی قدس شبکه چهارنیز ویژه برنامه¬هایی را تدارک دیده است.

مستند «پنج دوربین شکسته» به کارگردانی عماد بورنات و گای داوودی که روایتی است از رنج روزانه مردم فلسطین و داستان سال‌ها مقاومت فلسطینیان ساکن روستای بلعین (روستایی در ۱۲ کیلومتری رام الله) را  برای باز پس گیری اراضی خود از رژیم اشغالگر قدس به تصویر می‌کشد، پنجشنبه ( ۱ تیر ماه) ساعت ۱۸:۴۵ از شبکه چهار سیما پخش و جمعه ( ۲ تیر ماه) ساعت ۷:۴۵ بازپخش می‌شود.

مستند «مارون‌الراس، مثلث پیروزی» نیز روز پنج شنبه، ساعت ۲۴ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.این مستند در سال ۱۳۹۱ توسط محمدرضا پورحسین ساخته شده است و به بررسی نقش روستای مارون الراس در جنوب لبنان در جنگ ۳۳ روزه اسرائیل علیه جنوب لبنان و شرح فداکاری¬ها و ایستادگی شهدای این منطقه علیه رژیم صهیونیستی می پردازد.

همچنین فیلم سینمایی «نبرد الجزایر» پنج شنبه  ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش و روز جمعه ساعت ۹:۱۵ بازپخش می¬شود. این فیلم داستان مبارزات نهضت آزادی‌بخش الجزایر و تلاش آنها در راستای استقلال کشورشان رار وایت می‌کند.

فیلم سینمایی «سایه‌های شهر» جمعه (۲ تیرماه) ساعت ۱۶ از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد. این فیلم در سال ۱۳۸۸ به کارگردانی مرتضی آتش زمزم ساخته شده و مجدی مشموشی، کارتیا کعده، نغمه بدوی، پوتین حداد، حسین مهری و ... در این فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

همچنین از ساعت ۱۱ الی ۱۳ روز جمعه، شبکه چهار سیما به صورت زنده مراسم راهپیمایی روز قدس به تصویر خواهد کشید.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان