تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۶

پیشروی ارتش سوریه تا مرز مشترک با اردن

ارتش سوریه با پیشروی در منطقه درعا و حومه السویدا، تعداد زیادی از تروریست‌های وابسته به جبهه النصره را به هلاکت رسانده و بیش از پیش به مرزهای مشترک با اردن نزدیک شده است.

رویداد۲۴-ارتش سوریه با پیشروی در منطقه درعا و حومه السویدا، تعداد زیادی از تروریست‌های وابسته به جبهه النصره را به هلاکت رسانده و بیش از پیش به مرزهای مشترک با اردن نزدیک شده است.یگان‌های ارتش سوریه در عملیات گسترده خود علیه مواضع نیروهای وابسته به گروه تروریستی جبهه النصره در درعا و حومه السویدا توانستند پیشروی‌هایی را در مناطق مختلف درعا به سمت غرب انجام دهند.

یک منبع نظامی عنوان داشت در جریان این عملیات ده‌ها تن از نیروهای گروه تروریستی جبهه النصره به هلاکت رسیدند و یک پایگاه پرتاب موشک های ضد زره در روستای ملیحه العطش و بلندی‌های سلمان واقع در حومه شمال شرقی السویدا منهدم شد.

خبرگزاری سانا همچنین گزارش داد این گروه تروریستی در شبکه‌های اجتماعی خود از کشته شدن ۱۲ نیروی مسلح در منطقه درعا از جمله سرکرده گردان "شمشیرهای حوران" (منطقه‌ای در جنوب غرب سوریه) به اسم بلال یاسین المسالمه و یکی از سرکرده‌های نظامی با عنوان عیسی محمد سلامه المسالمه خبر داد.

ارتش سوریه در عملیات خود و در جریان پیشروی در مناطق درعا به سمت غرب توانست بیش از پیش به مرزهای مشترک اردن نزدیک شده و دو حومه غربی و شمال غربی درعا را از حومه شرقی و شمال شرقی این منطقه جدا کند.

یک سایت اردنی به نقل از منابع مخالفان سوری گزارش داد نیروهای ارتش سوریه به صورت بسیار زیادی به مرزهای اردن در استان درعا نزدیک شده‌اند.

فعالان سوری نیز گزارش دادند این نیروها در جریان حملات گسترده خود توانستند پیشروی‌های استراتژیکی را در غرب شهر درعا انجام داده و کنترل چند بخش را در این منطقه به دست بگیرند.

آنها همچنین توانستند کنترل منطقه حاره الجسر و مدرسه‌ المنار واقع در منطقه الغوطه الشرقی را به دست بگیرند.

از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد  تجهیزات نظامی نیروهای ترکیه در ایالت کلیس واقع در جنوب این کشور به مرزهای مشترک با سوریه رسیده است.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان