تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۰۱ تير ۱۳۹۶

قاتل پرونده اسیدپاشی زابل به قصاص محکوم شد

رئیس حوزه قضایی شهرستان زابل گفت: در مرداد ماه سال قبل متأسفانه شاهد اسید پاشی در این شهرستان بودیم که منجر به قتل یک نفرشد که خوشبختانه با پیگیریهای مستمر و اقدامات انجام گرفته از سوی تیمهای اطلاعاتی و تخصصی در کمتر از 5 روز دونفر متهم در این رابطه دستگیر شدند.
رویداد۲۴-رئیس حوزه قضایی شهرستان زابل گفت: در مرداد ماه سال قبل متأسفانه شاهد اسید پاشی در این شهرستان بودیم که منجر به قتل یک نفرشد که خوشبختانه با پیگیریهای مستمر و اقدامات انجام گرفته از سوی تیمهای اطلاعاتی و تخصصی در کمتر از 5 روز دونفر متهم در این رابطه دستگیر شدند.

ابوالفضل نجفی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که موضوع قتل این فرد، ناموسی بوده، افزود: پس از تحقیقات دقیق در این باره پرونده کامل و در نهایت حکم نهایی از سوی دیوان عالی کشور صادر شد.

وی ادامه داد: دو نفر متهم اصلی این پرونده یکی به اعدام و دیگری به حبس طولانی مدت محکوم شدند.

این مقام عالی قضایی در حوزه شهرستان زابل، اضافه کرد: بزودی حکم صادر شده از سوی دیوان عالی کشور در خصوص قصاص قاتل، به اجرا در خواهد آمد.

نجفی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا در رابطه با پرونده مشکوک به اسیدپاشی مسئول حراست شبکه بهداشت شهرستان هیرمند که منجر به فوت وی گردید، درخصوص اقدامات انجام شده، گفت: هنوز علت فوت آقای شهرکی که آیا اسیدپاشی بوده یا چیزی دیگر، معلوم نشده و تحقیقات در این زمینه با جدیت ادامه دارد.

وی ادامه داد: اسیدپاشی به جهت ایجاد رعب و وحشت در میان مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و دستگاه قضایی با جدیت و شدت هرچه بیشتر با عاملین این گونه اعمال مجرمانه، برخورد خواهد کرد.

این مقام قضایی اضافه کرد: مخلان نظم و امنیت جامعه بدانند که دستگاه قضایی به هیچ وجه در این زمینه کوتاه نخواهد آمد و با جدیت تمام با آنها برخورد خواهد کرد.

رئیس حوزه قضایی زابل گفت: در بحش سرقتهای مسلحانه و جرائم خشن شدیدترین برخوردها و سخت ترین مجازاتها با افراد خاطی و مخلان امنیت، صورت خواهد گرفت.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان