تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۶

انتقاد دبیرکل سازمان ملل به شرایط وخیم غیرنظامیان در سوریه

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نسبت به شرایط وخیم انسانی در سوریه به ویژه در مناطق تحت محاصره از جمله استان الرقه ابراز نگرانی کرد.

رویداد۲۴-آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نسبت به شرایط وخیم انسانی در سوریه به ویژه در مناطق تحت محاصره از جمله استان الرقه ابراز نگرانی کرد.آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل عنوان داشت: من از تمام طرف‌های درگیر در سوریه می‌خواهم که تمام تلاش خودرا برای حمایت از غیرنظامیان و زیر ساخت‌های شهری و همچنین تصویب ارائه کمک‌های بشر دوستانه به نیازمندان به کار گیرند.

وی در ادامه افزود: غیرنظامیان در سوریه همچنان کشته و به صورت بی‌سابقه‌ای آواره می‌شوند. من به نسبت به عدم وجود مکان امن و پناهگاه در سوریه نگرانم چرا که بیمارستان‌ها و مدارس نیز مورد هدف قرار می‌گیرند.

گوترش نسبت به وجود شرایط وخیم انسانی در سوریه ابراز نگرانی شدید کرد و عنوان داشت: زندگی روزمره برای میلیون‌ها تن در سوریه خطرناک شده و شرایط غیرنظامیان تحت محاصره در استان الرقه که از سوی همگان تهدید می‌شوند بسیار وخیم است.

سازمان ملل و نهادهای فعال در زمینه حقوق بشر تمام تلاش خود را برای توقف این شرایط وخیم در الرقه و تمام مناطق سوریه به کار می‌گیرند.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان