تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۶

رهبر بزرگترین حزب مخالف: ای اردوغان، تو دیکتاتور هستی

اردوغان، شرکت‌کنندگان در راهپیمایی را به ارتباط با کودتاگران متهم کرده و خطاب به آنان گفته بود: تعجب نکنید اگر از طرف دستگاه قضایی احضار شدید.
رویداد۲۴-اردوغان، شرکت‌کنندگان در راهپیمایی را به ارتباط با کودتاگران متهم کرده و خطاب به آنان گفته بود: تعجب نکنید اگر از طرف دستگاه قضایی احضار شدید.رئیس بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه، اردوغان را به دخالت در سیستم قضایی متهم و وی را "دیکتاتور" توصیف کرد.

به نقل از خبرگزاری‌ها، "کمال قلیچ داراوغلو" رهبر حزب "جمهوری‌خواه خلق" که اصلی‌ترین مخالف حکومت اردوغان (رئیس جمهوری ترکیه) است اتهامات تندی را علیه اردوغان مطرح کرد.

حزب جمهوی خواه خلق از 6 روز پیش تا کنون راهپیمایی اعتراض‌آمیزی را علیه دولت اردوغان برگزار کرده و رهبری می‌کند. این راهپیمایی از آنکارا تا استانبول به مسافت 425 کیلومتر در جریان است. این راهپیمایی در اعتراض به بازداشت یک نماینده پارلمان از این حزب برگزار می‌شود.

این نماینده به اتهام جاسوسی به 25 سال حبس محکوم شده است. اوغلو این اتهام را سیاسی می‌داند و اردوغان را به دخالت در سیستم قضایی ترکیه متهم می‌کند.

کمال قلیچ داراوغلو در حضور هزاران شرکت‌کننده در این راهپیمایی گفت: همواره در کنار عدالت خواهم ایستاد ... اگر کسی درباره حقوق من حرف بزند و بگوید که این حقوق به لطف دولت است خواهم گفت که او دیکتاتور است و اکنون می‌گویم که ای اردوغان؛ تو دیکتاتور هستی.

رهبر حزب مخالف ترکیه خطاب به اردوغان: تو دیکتاتور هستی

پیش از این رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفته بود که اجازه دادن به حزب جمهوری‌خواه بری برگزاری راهپیمایی لطفی از طرف دولت به این حزب است.

اردوغان همچنین شرکت‌کنندگان در راهپیمایی را به ارتباط با کودتاگران متهم کرده و خطاب به آنان گفته بود: تعجب نکنید اگر از طرف دستگاه قضایی احضار شدید.

حزب جمهوری خلق با گرایش لائیک اصلی‌ترین حزب مخالف دولت کنونی ترکیه است.

دولت اردوغان پس از کودتای نافرجام در ترکیه دهها هزار نفر را به اتهام ارتباط با کودتا بازداشت و محاکمه کرده است. تا کنون بیش از 50 هزار نفر در این رابطه بازداشت شده‌اند. مخالفان وی نسبت به این مسئله انتقاد دارند.
نظرات شما
پیشخوان