تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۰۱ تير ۱۳۹۶

تیم ملی زیر چتر حمایت میلیاردی دولت

حریفان کی‌روش و تیمش یکی پس از دیگری در میادین فوتبال از پیش رو برداشته شدند و تیم‌ملی فوتبال ایران موفق شد با اقتدار کامل راهی مسابقات جام‌جهانی روسیه شود.

رویداد۲۴-حریفان کی‌روش و تیمش یکی پس از دیگری در میادین فوتبال از پیش رو برداشته شدند و تیم‌ملی فوتبال ایران موفق شد با اقتدار کامل راهی مسابقات جام‌جهانی روسیه شود.البته بزرگ‌ترین حریف تیم‌ملی و البته فوتبال ایران در سال‌های اخیر مشکلات مالی بوده که اغلب در مواجهه با این حریف شکست خورده‌ایم. لغو شدن برخی از اردوهای تیم‌ملی و بازی‌های تدارکاتی نمونه‌ای از قدرت این حریف خارج از میدان بوده است. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری که برای بازی ایران و ازبکستان به استادیوم آزادی رفته بود پس از پایان بازی قول داد برای آماده‌سازی تیم‌ملی به منظور حضور در مرحله نهایی جام‌جهانی 2018روسیه، دولت مبلغی را به فدراسیون فوتبال کمک خواهد کرد. همچنین در دیدار بازیکنان تیم‌ملی و مدیران فدراسیون با رئیس‌جمهوری، حسن روحانی از انجام حمایت‌های مالی در مورد این تیم صحبت کرده بود.

درشرایطی که تیم‌ملی برای انجام مسابقات تدارکاتی و حضور قدرتمند در جام‌جهانی و صعود از مرحله اول این تورنمنت به منابع بزرگ مالی نیاز دارد حالا سرپرست معاونت مالی وزارت ورزش از رایزنی‌های انجام شده با دولت برای اختصاص مبلغی به فدراسیون فوتبال به منظور آماده‌سازی تیم‌ملی برای جام‌جهانی خبر داده است. سیدعلی آقازاده در این خصوص  می‌گوید: «به هر حال تیم‌ملی به‌عنوان دومین تیم دنیا به جام‌جهانی صعود کرد و از حالا باید تدارکات لازم در نظر گرفته شود تا تیم‌ملی با آمادگی بالا در مسابقات شرکت کند. به این منظور باید به هزینه‌ها توجه زیادی داشت و به‌گونه‌ای مدیریت شود که تا یک سال آینده و تا پیش از حضور درجام‌جهانی، بتوان تمام برنامه‌های لازم را اجرا کرد. وزارت ورزش برای سال۹۶ و با توجه به حساسیت رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی، بودجه فدراسیون فوتبال را نسبت به سال گذشته خیلی بیشتر بالا برد. فدراسیون فوتبال تا به امروز همچون فدراسیون‌های دیگر، طی دو مرحله از محل بودجه سال ۹۶ بودجه دریافت کرده است. مجموع بودجه‌ای که طی این دو مرحله در اختیار فدراسیون فوتبال گذاشته شده، ۵/ ۵میلیارد تومان شده است که سه برابر بودجه تخصیصی به فوتبال در مدت زمان مشابه سال قبل می‌شود.» وی درمورد میزان رقمی که قرار است دولت به تیم‌ملی کمک کند هم صحبت کرده و این رقم را به‌طور تقریبی اعلام می‌کند: «با سازمان برنامه و بودجه رایزنی کرده‌ایم و قول‌های اولیه را از آقای جهانگیری گرفته‌ایم تا ۱۰ میلیارد تومان به‌عنوان کمک مالی و ویژه دولت به تیم‌ملی فوتبال دراختیار فدراسیون قرار بگیرد. موافقت‌های اولیه انجام شده اما وزارت ورزش همچنان پیگیر موضوع است. این رقم جدا از بودجه مصوب سالانه است که در قالب بودجه سال ۹۶ و در مراحل مختلف در اختیار فدراسیون فوتبال قرار خواهد گرفت.»  
 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان