تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۶

نمایشگاه گروهی نقاشان به یاد کیارستمی/ روی دیگر پنجره

این نمایشگاه که با الهام از فیلم آ.ب.س آفریقا برگزار می شود تا 14 تیر سالروز خاموشی هنرمند فقید برپاست.
رویداد۲۴-این نمایشگاه که با الهام از فیلم آ.ب.س آفریقا برگزار می شود تا 14 تیر سالروز خاموشی هنرمند فقید برپاست.- امروز اول تیرماه زادروز عباس کیارستمی است اما حالا تیرماه را نه تنها با نخستین روز که با چهاردهمین روز آن که یادآور فراق تلخ و ناباورانه هنرمند جهانی ایران - عباس کیارستمی- است نیز می شناسیم. روزی که کوچ او یک ساله می شود.

به همین مناسبت شماری از هنرمندان نقاش برآن شده اند با الهام از فیلم «آ.ب.س آفریقا»ی عباس کیارستمی یک نمایشگاه گروهی برگزار کنند که از جمعه دوم تیرماه شروع می شود و تا 14 تیر ماه سالروز خاموشی او برپاست.

عنوان این نمایشگاه (روی دیگر پنجره) برگرفته از شعری از کیارستمی است:

 یک روی پنجره به سمت من است
روی دیگر به سمت عابری که می گذرد

این نمایشگاه در گالری دارگون برپا می شود.

آرش رییسیان مدیر این گالری در یادداشتی به این بهانه نوشته است:

«عباس کیارستمی برای من همچون بسیاری دیگر از دوستدارانش منشاء تفکر به معانی عمیق زندگی از راه توجه به ساده ترین پدیده های پیرامون است. او در سال ۱۳۷۹ با نگاهی جست و جوگرانه به بیماری ایدز فیلم ABC AFRICA را در کشور اوگاندا ساخت. فیلمی که مانند دیگر آثارش در نهایت سادگی در فرم، سرشار از معانی ‌‌ژرف زندگی است.»

رییسیان اضافه کرده است: گالری دارگون از این نمایشگاه دو هدف را دنبال می کند. یکی بزرگداشت هنرمندی اندیشمند و تاثیرگذار و دیگری جلب توجه و حمایت مردمی به سوی کودکانی که به شکل مستقیم و یا غیر مستقیم در معرض آسیب های بیماری ایدز قرار گرفته اند.  

در این نمایشگاه از چهل و سه نقاش دعوت شده تا با الهام از فیلم ABC AFRICA بر بوم هایی یکسان آثار خود را خلق کنند و قرار است بخشی از فروش این آثار به یک انجمن خیریه  اهدا شود.

نام هنرمندانی که آثار خود را عرضه می کنند از این قرار است:
  
مینا ابوالقاسمیان، سیما افتخاری راد،فریبا افلاطون، آذر امیدی،مهدی ایمانی، فریبا بهمنی، مهناز پسیخانی، مرجان ثابتی، رویا حاتم بیگی،ستاره حسینی، جمشید حقیقت شناس، سمیرا دریا، علی رسولی، مجید زراعتی،آرزو زیبایی،شهریار سیروس،امیر شلمانی، فاخته شمسیان، سارا صابری فومنی، ترانه صادقیان، کمال طباطبایی، محمدرضا عباسی، میلاد عزیزی، کیوان عسگری،مریم علی نژاد،مینا غفاری،شیرین فرساد، سعید فرهی، اعظم قنبری، عاطفه قنبریان نائینی،مرجان قربانی،جلال متولی، احمد مرادی، فرخنده مرعشی،مانلی منوچهری،ترمه موسوی، ناصر محمدی، میثم نژاد رسولی،مریم نیک بخش، زهره هاشمی،سهیل هاشمی، رضا هدایت و الهام یزدانیان
 
* نشانی گالری دارگون: خیابان دکتر شریعتی – پایین تر از حسینیه ارشاد – خیابان کوشا – کوچۀ بدیعی -  بن بست بشر دوست – پلاک 14 ( ساعت 5 تا 9 شب)
نظرات شما
پیشخوان