تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۰۱ تير ۱۳۹۶

طالبان ویدئویی جدید از ۲ گروگان غربی منتشر کرد

گروه طالبان ویدئویی را از دو گروگان آمریکایی و استرالیایی منتشر کرد.

رویداد۲۴-گروه طالبان ویدئویی را از دو گروگان آمریکایی و استرالیایی منتشر کرد.این دو گروگان در ویدئوی منتشر شده از دولت متبوع خود می‌خواهند که با گروگان‌گیران در مورد تبادل اسیران وارد گفت‌وگو شوند تا راه برای آزادی آنها باز شود.

گروگان آمریکایی به نام «کوین کینگ» استاد دانشگاه آمریکایی کابل و همکار استرالیایی او «تیموتی ویکس» در ماه آگوست سال گذشته میلادی در نزدیکی این دانشگاه ربوده شدند.

گروگان‌ها در این ویدئو که به گفته خودشان روز ۱۶ ژوئن فیلمبرداری شده، رو به دوربین آزادی خود را در قبال آزادی زندانیان طالبان درخواست می‌کنند.

این ویدئو که سندیت و اصالت آن هنوز قابل تأیید نیست، توسط سخنگوی اصلی طالبان منتشر شده و در حال همرسانی در شبکه های اجتماعی است.

در ماه ژانویه گذشته نیز ویدئوی مشابهی از همین دو گروگان منتشر شده بود. این همه در شرایطی است که آمریکا در حال آماده‌سازی سیاست جدید خود در افغانستان بوده و قرار است سه تا پنج هزار نیروی نظامی تازه نفس نیز به این کشور اعزام کند.

پنتاگون در ماه سپتامبر سال گذشته، اعلام کرد که ارتش این کشور برای آزادی دو گروگان عملیاتی رزمی را انجام داده اما آن دو نفر در منطقه هدف حمله نبودند.

سال‌هاست که آدم‌ربایی به یکی از بزرگ‌ترین مشکلات افغانستان بدل شده و بیشتر قربانیان افغان هستند. بیشتر موارد آدم‌ربایی نیز جنبه جنایی داشته و با هدف اخاذی انجام می‌شود. در عین حال شماری از اتباع خارجی در این کشور با هدف سیاسی ربوده می‌شوند.

منبع: ایلنا
برچسب ها: اخبار روز
نظرات شما
پیشخوان