تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۶

استقرار سامانه تاد در کره جنوبی با توافق سئول بود

بعد از انتقاد رئیس جمهور کره جنوبی از استقرار سامانه دفاع ضدموشکی آمریکایی در شبه جزیره کره، سخنگوی نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی گفت استقرار سامانه تاد در کره جنوبی با توافق اولیه دو طرف انجام شد.

رویداد۲۴-بعد از انتقاد رئیس جمهور کره جنوبی از استقرار سامانه دفاع ضدموشکی آمریکایی در شبه جزیره کره، سخنگوی نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی گفت استقرار سامانه تاد در کره جنوبی با توافق اولیه دو طرف انجام شد.نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی گفتند توافق اولیه واشنگتن و سئول برای استقرار سامانه دفاع ضدموشک تاد در شبه جزیره کره وجود داشت.

سخنگوی نیروهای آمریکایی حاضر در کره جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری یونهاپ گفت، اتحاد واشنگتن-سئول تصمیم به انتقال و استقرار سامانه دفاع ضدموشک تاد به شبه جزیره کره گرفته بود ولی فرآیند آن را زود آغاز کرد.

آمریکایی‌ها مدعی شدند دلیل استقرار زودتر از برنامه تاد در شبه جزیره کره بالا بردن توان دفاع موشکی کره جنوبی در تقابل با موشک‌های کره شمالی است.

این در حالیست که مون جائه-این رئیس جمهور جدید کره جنوبی اخیرا وزارت دفاع را به دلیل عدم گزارش‌دهی درباره انتقال 4 سامانه تاد به کره جنوبی، بازخواست کرد.

مون همچنین، دستور انجام تحقیق و بررسی در مورد ورود این چهار سکوی پرتاب تاد به خاک کشورش علاوه بر 2 سکوی دیگر را که تا کنون، مستقر شدند، داده بود.

مون گفته بود تنها یک سکوی پرتاب سامانه تاد باید در سال 2017 مستقر می‌شد اما دو سامانه مستقر شده است و 4 سامانه دیگر در محل‌هایی نگه‌داری می‌شود تا مستقر شوند.

منبع: فارس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان