تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۰۲ تير ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
گزارش رویداد۲۴ از حواشی راهپیمایی روز قدس و توهین تندروها به منتخبان اکثریت مردم ایران

امسال روز «قدس» روز «وحدت» نبود (فیلم)

مراسم روز قدس امسال با سال‌های گذشته تفاوت داشت؛ امسال برخلاف سال‌های گذشته روز قدس نماد وحدت و همدلی نشد و راهپیمایی امسال جولانگاه تندروهایی شد که صف متحد مردم را با توهین به رئیس‌جمهور منتخب اکثریت مردم ایران و معاون اول او و همچنین نایب‌رئیس مجلس و منتخب اکثریت مردم تهران را در هم شکستند.
رویداد۲۴-مراسم روز قدس امسال با سال‌های گذشته تفاوت داشت؛ امسال برخلاف سال‌های گذشته روز قدس نماد وحدت و همدلی نشد و راهپیمایی امسال جولانگاه تندروهایی شد که صف متحد مردم را با توهین به رئیس‌جمهور منتخب اکثریت مردم ایران و معاون اول او و همچنین نایب‌رئیس مجلس و منتخب اکثریت مردم تهران را در هم شکستند.

به گزارش رویداد۲۴ مراسم روز جهانی قدس در تهران حال و هوایی متفاوت نسبت به سال‌های قبل داشت. این مراسم در حالی برگزار شد که عده‌ای در تلاش بودند تا عصبانیت خود از رأی اکثریت مردم ایران در انتخابات گذشته را در این روزبه نمایش بگذارند و شعارهای وحدت‌آفرین مردم و شرکت‌کنندگان که قرار بود معطوف به تحقق آرمان آزادی قدس شریف باشد را به حاشیه برانند.

در همین حال، درحالی‌که مردم و مسئولان همچون سال‌های گذشته دوشادوش یکدیگر در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده بودند، تندروها پس از مواجه‌شدن با منتخبان اکثریت مردم ایران، شعارها حاشیه‌ای و سیاسی و جناحی بی‌ارتباط با این مراسم سر می‌دادند.

در همین راستا، تندروها پس از مواجه‌شدن با حسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب اکثریت مردم ایران، شعارهای وحدت‌شکنی همچون مرگ بر منافق، مرگ بر دروغ‌گو، روحانی، بنی‌صدر پیوندتان مبارک سر دادند.




جالب آنجا بود که مجری مراسم حکومتی روز قدس هم هیچ ابایی از توهین به رئیس‌جمهوری ایران نداشت.

به گزارش ایلنا، درحالی‌که مردم روزه‌دار تهران فارغ از گروه‌بندی‌های سیاسی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به خیابان‌ها آمده‌اند، مجری مراسم خطاب به مردم می‌گوید «روحانی» می‌گوید و مردم پاسخ می‌دهند «مرگ بر آمریکا». مجری سپس گفت: آن «روحانی» را نگفتم، روحانیت را گفتم. کسانی که می‌گویند شعار مرگ و این حرفا باید جمع شود لباس زنانه بپوشند (بنی‌صدر) از مملکت بروند.

همچنین تندروها که گویی هماهنگ و سازماندهی شده و در راستای اهداف رژیم اسرائیل برای به حاشیه راندن اهداف اصلی مراسم یعنی تنها فریاد آزادی قدس شریف، در راهپیمایی امروز حاضرشده بودند، پس از مواجه با علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس و منتخب اکثریت مردم تهران شعار مرگ بر منافق سر دادند.



اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور هم امروز از شعارهای وحدت‌شکن تندروها در امان نماند. او نیز که امروز با مردم همراه شد تا فریاد انزجار علیه تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی را سر دهد توسط عده‌ای از این تندروها محاصره‌شده و با شعارهایی همچون مرگ بر منافق، مرگ بر سازشکار همراهی شد.

تندروها در حالی این رفتار وحدت‌شکن را از خود بروز دادند که سال‌هاست رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا روز قدس را بیش‌ازپیش کمرنگ و اهداف اصلی آن را به حاشیه براند. شاید این رفتارهایی که امروز تندروها از خود به نمایش گذاشتند آنها را تا حدودی امیدوار کرده باشد مگر آنکه مسئولان قضایی با شناسایی و برخورد جدی و قاطع با این توهین کنندگان به منتخبان مردم، آنها را دررسیدن به آرزویشان ناکام سازند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: روز قدس ، حسن روحانی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
7
این ها اتش به اختیارها هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
4
0
هر موقع سما سر کار هستید وحدت
هر موقع هم نیستید فتنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
4
اینها قوه قضائیه رو 2 زار حساب نمیکنن
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
4
این کسانی که امروز این شعارها را سر دادند. اغازگر نفاق و شروع دشمنی بودند و مطمئنا به همه و خصوصا به نظام ضربه میزنند . اینان منافقینی هستند که از امثال مسعودرجویها دستور گرفته اند و تنها نیت شان ضربه زدن و از بین بردن همبستگی است. کار اینها را در چنین روزی میتوان با وقایع عاشورای88 مقایسه کرد. به یاد دیالوگی در سریال مختار افتادم. که میگوید امروز میخواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین افت دین است. تزویر بالباس دیانت و تقوی به میدان می آید. تزویر سکه ای است دورو،که بر یک رویش نام خدا وبر روی دیگرش نقش ابلیس است. عوام خدایش را میبینند واهل معرفت ابلیسش. وچه خون دلها خورد علی از دست این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین. حال باید دید که رئیس جمهور روحانی از دست این جماعت چه خون دلها میخورد.
مسلمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
4
این افراد یک عده خائن هستند که ازاسراییل پول میگیرند.
محمدبن علی
|
United States of America
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
4
اینجاست که ولایتمداری این مدعیان دروغین ولایت مداروقانون شکن که برخلاف نظر مقام عظمای ولایت علیه مسولان نظام شعار میدهند روشن میشود
ناشناس
|
Germany
|
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
4
وقتی فرهنگ بعضی افراد پایینه اینطوری میشه دیگه ای کاش مقام معظم رهبری فرمان آتش به اختیار رو به شکل علنی وسرگشاده نمیدادن که عده ای این کارها رو خودسرانه انجام بدن
ح ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
4
1
روحانی و تیمش باید بفهمند که قدم کج با واکنش مردم روبرو است.وبداند که فعلاٌ حمایت آقا مانع برخورد جدی حزب الله با جریان منحرف دولت می باشد.
پاسخ ها
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
دوست عزیز ح ع که حتی جرات نکردی اسمت رو کامل بنویسی . چرا به رییس جمهور تهمت میزنی ؟ یعنی شما از رهبر بیشتر میفهمی ؟ مطمین باش اگه رییس جمهور بخواهد قدم کج بردارد رهبر با او برخورد خواهد کرد . ولی مطمین باش که دکتر روحانی هر کاری بکند برای سربلندی و قدرت مردم خواهد کرد . مگه میشه رییس جمهوری که رهبر حکمش رو امضا میکنه کاری غیر از خواسته های مردم انجام بده . متاسفانه افرادی مانند شما با افکار کتعصبانه کشور رو به حاشیه میبرند .
ناشناس
|
Spain
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
2
0
رئیس جمهور فحاش را چهار نفر فحاش مثل خودش فحش میدن
در هفته اول حضور احمدی نژاد عکسش رو اتش زدید
از اتحاد و اخلاق حرف نزنید که اصلاح طلبان در این خصوص بی ارزش ترین هستند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
اصولگرایان برخلاف اسمشون عیر اصولی ترین هستند و اصلا از اخلاق در بسیاری از زمینه ها بویی نبرده اند
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
2
میدونید از چی خوشم میاد ؟ از اینکه هر گروهی که این کار رو ساماندهی کرده خودش فهمیده چه غلطی کرده. واینقدر ترسیده که الان دنبال سوراخ موش میگرده. ولی من بهش میگم که از داعش پست تره وحقیرترند چون داعش لا اقل مسئولیت کاری که میکنه قبول میکنه ولی اینان جرات قبول کردن کار خودرا هم ندارند. حالا که کسی مسئولیت این کار رو به عهده نمیگیره خوبه که به فرمان اتش به اختیار عمل کنیم. و دفعه بعد اگر جرات چنین کاری رو به خودشون دادن همونجا فرمان اتش به اختیار رو عملی کنیم.
Asem
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
0
0
سلام علیکم
در باره کسانی که شعارهای اهانت آمیز در روز قدس دادند، اگر ضدانقلاب باشند نباید ما آن ها را از اصول گرایان بدانیم. اگر جیره خوار اسرائیل باشند که باز هم به دو جناح ارتباطی ندارند. اگر دانشی باشند که دشمن هردو جناح هستند. به نظر بنده به هیچکدام از جناح ها تعلق ندارند. می دانید ضارب آقای سعید حجاریان کی بود و الان کجاست؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان