تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۶

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: خشونت‌طلب نیستیم، اما نمی‌توان در منطقه دست خالی بود

اگر امروز دنیا در مقابل اراده ما سر تسلیم فرود می‌آورد و سیاست‌های خود را در دنیا دیکته می‌کنیم حاصل نهضتی است که امام (ره) رهبری کردند و به پیروزی رساندند.
رویداد۲۴-سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه ایران برای هیچ کشوری تهدید نیست گفت: خشونت طلب نیستیم اما در منطقه پرتهدید نمی‌توان دست خالی بود و برای دفاع باید توانمان را بالا ببریم.


سید حسین نقوی حسینی که به عنوان سخنران روز جهانی قدس در کرمانشاه سخن می‌گفت با قدردانی از حضور پرشور مردم کرمانشاه در این مراسم گفت: یاد و خاطره امام (ره) علیه را به ویژه در این روز که یادگار با ارزش ایشان است باید قدر بدانیم، چراکه عزت و اقتدار امروز نظام و کشور مدیون این بزرگوار است.

وی افزود: اگر امروز دنیا در مقابل اراده ما سر تسلیم فرود می‌آورد و سیاست‌های خود را در دنیا دیکته می‌کنیم حاصل نهضتی است که امام (ره) رهبری کردند و به پیروزی رساندند.

نقوی حسینی به پیشرفت‌های ایران در سال‌های پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: نمونه بارز این پیشرفت‌ها صنعت هسته‌ای بود که هر بار بازرسان آژانس انرژی اتمی از آن بازدید می‌کردند اظهار شگفتی می‌کردند که ایران چگونه به تنهایی به این دستاورد رسیده است.

وی افزود: این دستاوردها و این پیشرفت‌ها محقق نشده جز با رهبری مقتدرانه امام (ره) و پس از ایشان رهبری فرزانه مقام معظم رهبری که کشور را در شرایط دشوار 28 سال مقتدرانه رهبری می‌کنند و همه باید گوش به فرمان ایشان باشیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه به تشریح چگونگی تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه پرداخت و اظهار کرد: ریشه این غده سرطانی از سال 1948 در منطقه بنیان گذاشته شد و به بهانه واهی سرزمین آبا و اجدادی بخشی از یهودی‌های صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی ساکن شدند.

وی با بیان این‌که یهود از صهیونیست جدا است، گفت: دین یهود دین قابل احترامی است و جهان با یهودیان مشکلی ندارد و این صهیونیست‌ها هستند که هدف و منظور ما بوده و باید ریشه‌شان از سرزمین قدس کنده شود.

نقوی حسینی تصریح کرد: علاوه بر بهانه واهی سرزمین آبا و اجدادی، صهیونیست‌ها مساله هولوکاست را بهانه دیگری برای غصب سرزمین فلسطین و کشتار مسلمانان می‌دانند.

وی با تاکید بر این‌که هولوکاست یک دروغ بزرگ است، گفت: به شخصه از کوره‌هایی که صهیونیست‌ها ادعا می کنند یهودیان در واقعه هولوکاست در آن سوزانده شدند بازدید کردم و حتی به فرض محال چنین چیزی بوده باشد و هر دقیقه یک نفر در این کوره‌ها هم سوزانده شده باشد باز هم با عدد چند میلیونی که صهیونیست‌ها ادعا دارند خیلی فاصله دارد.

نقوی حسینی تصریح کرد: این درحالی است که این کوره‌ها برای سوزاندن بیماران تیفوسی در آن زمان بوده که یهودی و غیریهودی نداشته و بیماران به خاطر پیشگیری از سرایت بیماری در این کوره‌ها سوزانده می‌شدند.

وی افزود: به فرض محال هولوکاست درست باشد، اروپایی‌ها خودشان خودشان را سوزاندند چرا باید مسلمان‌ها هزینه و تاوان آن را بدهند!

این نماینده مجلس در ادامه به ایجاد جریان جنگ اعراب و اسراییل در راستای به انحراف کشیدن مبارزه جهان اسلام با این رژیم غاصب اشاره کرد و افزود: در حالی جنگ اعراب و اسراییل مطرح است که بیت‌المقدس تنها متعلق به مسلمانان نیست، بلکه پیامبران بزرگی در این محل مبارک به دنیا آمده‌اند و قدس متعلق به همه ادیان است.

وی افزود: امام (ره) اما به خوبی به اهمیت مبارزه با این غده سرطانی واقف بودند و با بنیان‌گذاری روز جهانی قدس همه توجه جهان را به مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی معطوف کردند و این تحولی در مبارزه با اسراییل بود که امام (ره) آن را بنیان نهادند.

نقوی حسینی تصریح کرد: این حرکت موضوع رژیم صهیونیستی را از محدوده جنگ اعراب و اسراییل خارج کرده و به یک موضوع جهانی تبدیل کرد و امروزه بسیاری کشورهای غیرمسلمان راهپیمایی روز قدس راه انداخته و کمپین‌هایی علیه اسراییل به راه می‌اندازند.

وی افزود: بعد دیگر اهمیت حرکت امام (ره) این بود که ایشان خط بطلان بر این رژیم کشیدند و با رد هرگونه سازش تاکید کردند که این رژیم باید نابود شود.

نقوی حسینی در بخش دیگر سخنانش به موضوع برجام اشاره کرد و افزود: هر بار محصولی از باغ برجام می‌رسد که نمونه آن سند FATF و سند 2030 است.

وی افزود: این ننگ است که کشوری با 1400 سال تمدن و فرهنگ اسلامی برود سند تربیت فرزندانش را از کشوری که تازه 300 سال تاریخ دارد بگیرد، کشوری که خودش غرق فساد است و با مشکلات اخلاقی دست و پنجه نرم می‌کند.

این نماینده مجلس با بیان این‌که مجلس و شورای انقلاب فرهنگی در زمان امضای سند 2030 خواب بودند، گفت: خوشبختانه بیداری مقام معظم رهبری مانع اجرای این سند شد.

وی افزود: در خصوص برجام نیز بارها کمیسیون امنیت ملی مجلس به آقای ظریف گفتند که آمریکا قابل اعتماد نیست، اما ایشان برجام را امضا کردند و ثمره آن تصویب مادر تحریم‌ها با 98 رای از 100 رای بود.

نقوی حسینی تصریح کرد: مادر تحریم‌ها یعنی این‌که تحریم‌های بعدی خود به خود و اتوماتیک اعمال می‌شود و رییس‌جمهور آمریکا برای اعمال آنها نیازی به نظر کنگره ندارد.

وی افزود: ما جنگ‌طلب و خشونت‌طلب نیستیم، اما در دنیایی که هر لحظه تهدید وجود دارد نمی‌توان دست خالی نشست و سامانه موشکی ایران برای دفاع و حفظ امنیت منطقه است.

وی تصریح کرد: ایران برای هیچ کشوری تهدید نیست و قدرت نظامی ایران در اختیار امنیت منطقه است.

نقوی حسینی به سفر ترامپ به منطقه اشاره کرد و گفت: نتیجه این سفر حمایت از تروریسم و تفرقه انداختن است و ایران پاسخ مناسبی به تروریست‌های منطقه می‌دهد.

وی تاکید کرد: دشمن بیرون کاری نمی‌تواند بکند و ما باید در داخل وحدت را حفظ کنیم و دولت باید مجدانه برای این مردم و خدمت به آنها تلاش کند.
نظرات شما
پیشخوان