تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۰۲ تير ۱۳۹۶

سفیر ایران در روسیه: روز قدس اعلام همبستگی مسلمانان جهان با فلسطینیان است

امروز ما ایرانیان به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار ملت فلسطین هستیم و ان شاالله در این سرزمین صلح و آرامش برقرار می شود و فلسطینیان به آرزوی خود برسد.
رویداد۲۴-مهدی سنایی سفیر ایران در فدراسیون روسیه سخنران پیش از نماز جمعه مسجد جامع مسکو، گفت: روز قدس فرصت اعلام همبستگی مسلمانان جهان با فلسطینان و انسجام امت جهانی اسلامی است.


مراسم امروز (جمعه) به مناسبت روز جهانی قدس با حضور هزاران نفر از مسلمانان روسیه و کشورهای مختلف، شیخ راویل عین الدین رئیس شورای مفتی های این کشور؛ روحانیون اهل سنت و شیعه و همچنین شماری از سفرای کشورهای اسلامی برگزار شد.

سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم اظهار کرد: حضور همه ما کنار برادران فلسطینی، سفیر فلسطین در مسکو و مفتی اعظم این سرزمین، اعلام همبستکی با قدس شریف و تاکید بر ضرورت وحدت و انسجام مسلمانان است.

وی افزود: مشارکت کنونی ما اعلام این واقعیت است که حل مشکلات جهان اسلام در گرو برادری ما است.

سفیر ایران همچنین با بیان اینکه وحدت و انسجام ما رمز شناسایی و خنثی کردن توطئه های کشورهای بیگانه و دشمنان علیه جهان اسلام است، اظهار کرد: سرچشمه جنگ های کنونی در جهان اسلام، توطئه های دشمنان، رژیم صهیونیستی و طراحی های آنها است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نزدیک به چهار دهه پیش به ابتکار امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی با اعلام روز قدس، همبستگی خود را با ملت فلسطین و پشتیبانی از فلسطینیان اعلام کرد.

سنایی گفت: امروز ما ایرانیان به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار ملت فلسطین هستیم و ان شاالله در این سرزمین صلح و آرامش برقرار می شود و فلسطینیان به آرزوی خود برسد.

در ادامه مراسم روز قدس، وحید سوپریادی سفیر اندونزی در مسکو نیز گفت: از طرف دولت و ملت اندونزی حمایت خود را از فلسطینیان اعلام می کنیم.

وی افزود: خواهان استقلال فلسطین هستیم و در شرایط کنونی ملت فلسطین شاهد اشغال است.
نظرات شما
پیشخوان