تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۰۳ تير ۱۳۹۶

توضیحات بعیدی‌نژاد در مورد مصوبه FATF

سفیر ایران در انگلیس و عضو تیم ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای، توضیحاتی را پیرامون مصوبه FATF در مورد ایران ارائه کرد.
 رویداد۲۴- سفیر ایران در انگلیس و عضو تیم ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای، توضیحاتی را پیرامون مصوبه FATF در مورد ایران ارائه کرد.

حمید بعیدی‌نژاد در کانال تلگرامی خود نوشت: اعضاي نهاد ترتيبات مالي بين‌المللي براي جلوگيري از پولشويي و تأمين مالي تروريسم موسوم به اف اي تي اف كه در شهر والنسيا در اسپانيا تشكيل جلسه داده‌اند، طي مصوبه‌اي از اقدامات موثر نظام بانكي و مالي ايران براي مقابله با پولشويي و تامين مالي تروريسم تقدير نمودند و بدين ترتيب براي دومين سال متوالي اعمال محدوديت‌هاي تحميلي قبلي اين نهاد بر نظام بانكي و مالي ايران را تعليق و متوقف نمودند.

كشورهاي اروپايي و كشورهاي بزرگ اقتصادي جهان با اين تصميم خود، امكان توسعه روابط بانكي و مالي خود با ايران را كه يكي از اهداف عمده تفاهم هسته‌اي برجام مي‌باشد، تضمين کردند.

اين تصميم در شرايطي اتخاذ مي‌گردد كه برخي محافل و مراكز تندرو در آمريكا از ترامپ رئيس‌جمهور اين كشور خواسته بودند كه به هر ترتيبي جلوي اين تصميم را بگيرد اما آمريكا تحت فشار كشورهاي اروپايي نهايتا پذيرفت كه متن مورد حمايت تمامي كشورهاي مهم جهان را بپذيرد. 

آمريكا با پذيرش متن مصوبه اين نهاد بين‌المللي مجبور شد اقدامات موثر بين‌المللي ايران در مقابله با پولشويي و تامين مالي تروريسم را مورد تاييد قرار دهد تا راه براي رفع هر چه بيشتر محدوديت‌هاي بانكي و مالي ايران طبق برجام هموار گردد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان