تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۶

ادعای جدید واشینگتن درباره تدارک ارتش سوریه برای حمله‌ای شیمیایی

کاخ سفید در بیانیه‌ای بی‌اساس مدعی شد احتمالا دولت سوریه در حال تدارک برای انجام یک حمله شیمیایی در خاک این کشور است.

رویداد۲۴-کاخ سفید در بیانیه‌ای بی‌اساس مدعی شد احتمالا دولت سوریه در حال تدارک برای انجام یک حمله شیمیایی در خاک این کشور است. کاخ سفید روز گذشته بیانیه‌ای صادر کرد و طی آن مدعی شد، به نظر می‌رسد دولت سوریه در حال تدارک یک حمله جدید با استفاده از تسلیحات شیمیایی است. سپس در این بیانیه به «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه، هشدار داده شده است در صورت انجام این کار، ارتش این کشور بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

 

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: آماده‌سازی یک حمله شیمیایی از سوی دولت سوریه مشابه حمله شیمیایی است که 4 آوریل بوقوع پیوست و جان ده‌ها نفر از شهروندان غیرنظامی را گرفت.

 

آمریکا عامل حمله شیمیایی 4 آوریل را بدون ارائه سند و مدرکی، دولت سوریه معرفی کرد و به دستور «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور، حمله‌ای موشکی علیه یک پایگاه نظامی سوریه صورت گرفت. این نخستین دخالت مستقیم آمریکا در جنگ 6 ساله سوریه بود که موشک‌های آمریکایی مستقیما پایگاهی از ارتش سوریه را هدف قرار می‌دادند.

 

مقامات آمریکایی در آن زمان مدعی شدند حمله موشکی را در پاسخ به حملات شیمیایی دولت سوریه انجام داده‌اند و قصد ندارند حضور آمریکا را در جنگ این کشور گسترش دهند.

 

«نیکی هیلی»، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل، در حساب توییتر خود در اظهاراتی گزاف گفته بود: مسئول هرگونه حمله آتی آمریکا که به مردم سوریه صدماتی وارد کند، بشار اسد است؛ اما روسیه و ایران نیز به دلیل حمایت از او مسئول خواهند بود.

نظرات شما
پیشخوان