تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۰۶ تير ۱۳۹۶

نتیجه نظرسنجی جدید 'پیو' درباره موافقان و مخالفان برجام / اسرائیل اولین موافق خروج آمریکا از توافق هسته‌ای

موسسه تحقیقاتی پیو در تازه ترین نظرسنجی خود با انتشار یک اینفوگرافیک (داده نگاشت) در تارنمای خود نوشت: (رژیم صهیونیستی) در صدر موافقان خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران است.

رویداد۲۴-موسسه تحقیقاتی پیو در تازه ترین نظرسنجی خود با انتشار یک اینفوگرافیک (داده نگاشت) در تارنمای خود نوشت: (رژیم صهیونیستی) در صدر موافقان خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران است.   نتایج نظر سنجی جدید موسسه تحقیقاتی پیو نشان می دهد که افکار عمومی اسرائیل ( رژیم صهیونیستی) با 67 درصد در صدر موافقان خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران قرار گرفته اند.

 

بر اساس این اینفوگرافیک (داده نگاشت)، اردن و نیجریه به ترتیب با 59 و 45 درصد در مرتبه بعدی موافقان خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران قرار دارند.


موسسه افکارسنجی پیو در ادامه آورده است: آلمان، کانادا، اسپانیا، فرانسه، هلند و سوئد، کره جنوبی و سنگال از جمله کشورهایی هستند که با درصد بالایی مخالف خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران هستند.


در همین خصوص، روزنامه واشنگتن پست و ای بی سی نیوز دی ماه 1395 به طور مشترک یک نظرسنجی تلفنی در خصوص برجام و پایبندی دولت آمریکا به آن برگزار کردند.


در این نظرسنجی که به صورت تلفنی هم از خطوط ثابت و تلفن همراه انجام شد، هزار و پنج شهروند آمریکایی شرکت کردند که حدود 46 درصد شرکت کنندگان در نظر سنجی مخالف خروج آمریکا از برجام بودند.


برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، توافقی بین المللی بر سر برنامه هسته ای ایران است که در تاریخ 14 ژوئیه 2015 میان ایران و کشورهای گروه 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) در شهر وین صورت گرفت.


مذاکرات طولانی مدت میان ایران و 6 قدرت جهانی برای دستیابی طرفین به 'برجام'، همزمان با 'توافق موقت ژنو' در نوامبر 2013 آغاز شد.


پس از توافق ژنو، دو طرف مذاکرات خود را به مدت 20 ماه ادامه دادند تا سرانجام در آوریل 2015 به 'تفاهم لوزان' به عنوان چارچوبی برای توافق وین دست یافتند.

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان