تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۰۶ تير ۱۳۹۶

درگیری ارتش سوریه با جبهةالنصره در شهرک «عین ترما» دمشق

درگیری های شدیدی میان ارتش سوریه با تروریست ها درمحور جبهه الریحان در شرق دمشق ادامه دارد.

رویداد۲۴-درگیری های شدیدی میان ارتش سوریه با تروریست ها درمحور جبهه الریحان در شرق دمشق ادامه دارد.  یک منبع میدانی روز سه شنبه اعلام کرد که درگیری شدید میان ارتش و تروریست ها از بامداد امروز در جبهه شهرک الریحان و شهرک عین ترما در شرق پایتخت آغاز شد.

این درگیری ها همچنان ادامه دارد و دو طرف با انواع سلاح های سنگین و توپخانه، مواضع یکدیگر را هدف قرار می دهند.


این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، افزود: این درگیری ها روز دوشنبه با گروه تروریستی جبهه النصره و فیلق الرحمن در بخش غربی شهرک عین ترما متمرکز بود.


کاربران نزدیک به تروریست ها نیز در فضای مجازی اعلام کردند ارتش سوریه تلاش می کند محله جوبر را از دیگر محله های غوطه شرقی جدا کند.


روز دوشنبه در حمله خمپاره ای تروریست ها به محله های مسکونی شهر دمشق و روستای حرفا در استان ریف دمشق یک شهروند سوری کشته و 15 نفر دیگر زخمی شدند.


تروریست های مستقر در غوطه شرقی با نقض توافق ایجاد مناطق کاهش تنش، محله های مسکونی دمشق را مورد حملات خمپاره ای قرار می دهند.


در چهارمین دور گفت و گوهای سوری – سوری در پایتخت قزاقستان، روسیه پیشنهاد داد تا چهار منطقه کاهش تنش در استان ادلب، منطقه شمالی شهر حمص، غوطه شرقی و جنوب سوریه ایجاد شود.
دمشق در تاریخ 14 اردیبهشت ماه طرح روسیه برای ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه را پذیرفت.


برخی از شهرک ها و مناطق غوطه شرقی دراستان ریف دمشق محل حضور تروریست های تکفیری است و از آن جا اقدام به خمپاره باران مناطق مسکونی شهر دمشق و حومه آن می کنند.

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان