تاریخ انتشار: ۱۸:۵۴ - ۰۶ تير ۱۳۹۶

آلمان اراده لازم برای گسترش روابط با ایران را دارد/ تهران شریک خوبی برای برلین است

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: هم مقامات آلمان و هم صاحبان صنایع این کشور اراده لازم برای گسترش روابط با ایران را دارند.

رویداد۲۴-وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: هم مقامات آلمان و هم صاحبان صنایع این کشور اراده لازم برای گسترش روابط با ایران را دارند.محمدجواد ظریف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با زیگمار گابریل گفت: ایران و آلمان از روابط دیرینه مبتنی بر اعتماد و منافع مشترک برخورداند و این رابطه ده‌ها سال ادامه داشته است.

او ادامه داد: امروز پس از رفع تحریم‌های ناعادلانه که دولت آلمان هم نقش بسیار مهمی در رفع آن داشت، دوباره شاهد افزایش مناسبات اقتصادی میان دو کشور هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره رایزنی‌های خود در برلین هم اظهار داشت: در جریان سفر من به آلمان گفت‌وگوهای بسیار خوبی با مقامات آلمانی صورت گرفت و هم مقامات آلمان و هم صاحبان صنایع این کشور اراده لازم برای گسترش روابط با ایران را دارند و ما نیز علاقه‌مندیم از امکانات اقتصادی و بانکی این کشور استفاده کنیم.

ظریف با اشاره به وضعیت خاورمیانه تصریح کرد: ایران کشوری امن در منطقه‌ای است که از بی‌ثباتی و تروریسم رنج می‌برد و توانسته کشوری مردم‌سالار داشته باشد که شریک خوبی برای آلمان است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان