تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۶
الهه کولایی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان منحل نمی‌شود

الهه کولایی تصریح کرد: زمانی که انتخابات پیش رو نیست شورا باید به فعالیت‌های مربوط به انسجام‌بخشی و هماهنگی میان احزاب اصلاح‌طلب برای پیشبرد برنامه‌های اصلاحات یا تأمین خواسته‌ها و مطالبات مردم ایران بپردازد. بر همین اساس انجام این تکلیف جز با نقد و بررسی همه‌جانبه و بازنگری مجدد که خود فعالیتی زمان‌بر است، حاصل نخواهد شد بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که شورا منحل شود، بدون آنکه به‌نقد و ارزیابی عملکرد خود پرداخته باشد.
شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان منحل نمی‌شود

رویداد۲۴- الهه کولایی تصریح کرد: زمانی که انتخابات پیش رو نیست شورا باید به فعالیت‌های مربوط به انسجام‌بخشی و هماهنگی میان احزاب اصلاح‌طلب برای پیشبرد برنامه‌های اصلاحات یا تأمین خواسته‌ها و مطالبات مردم ایران بپردازد. بر همین اساس انجام این تکلیف جز با نقد و بررسی همه‌جانبه و بازنگری مجدد که خود فعالیتی زمان‌بر است، حاصل نخواهد شد بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که شورا منحل شود، بدون آنکه به‌نقد و ارزیابی عملکرد خود پرداخته باشد.

شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کار خود را از انتخابات خرداد 1392 آغاز کرد که طی آن موفق شد کاندیدای موردحمایت این طیف سیاسی را راهی پاستور کند در سال 94 نیز در کنار موفقیت‌هایی که در برخی از شهرها داشت دو لیست خود برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را به‌طور کامل از شهر تهران به خانه ملت و مجلس خبرگان فرستاد.

سال 96 هم با حمایتی همه‌جانبه از حسن روحانی به‌عنوان کاندیدا ریاست جمهوری علیرغم تبلیغات گسترده رقبا که تمامی نیروی خود را به‌کاربرده بودند تا نام آن را تحت عنوان تک رئیس‌جمهوری که تنها یک دوره به‌عنوان رئیس دولت فعالیت داشته به ثبت برسانند، موفق شد مجدد حسن روحانی را با آرایی بیشتر از چهار سال گذشته پیروز انتخابات کند و در کنار آن نیز لیست در نظر گرفته‌شده برای شوراهای شهر نیز در تهران به‌طور کامل موفق به اخذ رأی از مردم شد.

با اتمام انتخابات درباره حضور فعال شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان حرف‌وحدیث‌هایی مطرح می‌شود که در رابطه با آن عده‌ای براین اعتقادند، مأموریت شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به پایان رسیده و نیاز به بازنگری دارد. گروه دیگر هم ضمن تأکید بر بازنگری، موافق پایان مأموریت شورا یا انحلال آن نیستند.

الهه کولایی، از اعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در رابطه با اتمام مأموریت این شورا به رویداد۲۴ گفت: تصمیمی درباره اتمام مأموریت شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گرفته نشده و امروز هم بنا است تا جلسه برگزار شود.

وی درباره موضوع جلسه اضافه کرد: شورای عالی نقد و ارزیابی همه‌جانبه عملکرد خود را هدف قرار داده تا بر اساس آن در مورد فعالیت‌های آتی تصمیم‌گیری کند. در نظر داشته باشید عملکرد موفق شورا برای انسجام‌بخشیدن به فعالیت‌های سیاسی اصلاح‌طلبان بر هیچ‌کس پوشیده نیست، ضمن آنکه مانند هر کنش انسانی ایرادهای گوناگونی هم به آن وارد است، اما باید بیاموزیم که به‌نقد صریح بپردازیم. به‌عبارتی‌دیگر نقد کنیم نه به نهی دست‌زنیم.

این عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در ادامه یادآور شد: معنای کلمات فوق این است که جنبه‌های مثبت و منفی در کنار هم در یک رویکرد کلان مورد ارزیابی قرار گیرد و به تعبیر دیگر نصفه پر و خالی لیوان باهم دیده شود.

کولایی در مورد مأموریت شورای سیاست‌گذاری در دوران پسا انتخابات، ابراز کرد: همان‌گونه که از نام شورا برمی‌آید، مهم‌ترین فصل فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی که در اینجا منظور اصلاح‌طلبان است فعالیتی در عرصه انتخابات بوده است؛ بنابراین به‌طور طبیعی زمانی که انتخابات پیش رو نیست شورا باید به فعالیت‌های مربوط به انسجام‌بخشی و هماهنگی میان احزاب اصلاح‌طلب برای پیشبرد برنامه‌های اصلاحات یا تأمین خواسته‌ها و مطالبات مردم ایران بپردازد.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس انجام این تکلیف جز با نقد و بررسی همه‌جانبه و بازنگری مجدد که خود فعالیتی زمان‌بر است، حاصل نخواهد شد بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که شورا منحل شود و بار دیگر به فعالیت بپردازد بدون آنکه به‌نقد و ارزیابی عملکرد خود پرداخته باشد.

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تأکید کرد: به نظر می‌رسد در این زمینه باید صبورانه به بررسی‌ها تن داده شود تا با اصلاح عملکردهایی که صحیح نبوده برای ادامه فعالیت کارآمد و مؤثرتر شورا در مسیر مطالبات مردم گام برداشته شود.

کولایی در خصوص ورود به بحث کابینه نیز اظهار داشت: به‌طور مستقیم چنین دستوری در شورا وجود نداشته است، اما بدون تردید زمانی که اصلاح‌طلبان در شکل‌گیری نهاد دولت نقش اثرگذار و تعیین‌کننده ایفا کردند در ادامه فعالیت‌های آن‌هم از طریق منتخبان خود در مجلس شورای اسلامی، برآورده کردن خواسته‌های مردم را دنبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: نباید فراموش کرد اعضایی از این شورا که امروز در فراکسیون مجلس حضور دارند و در رأس آن‌ها ریاست این فراکسیون، آقای عارف است که انجام این وظیفه را برعهده‌گرفته‌اند.

برچسب ها: الهه کولایی
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان