تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۱۹ تير ۱۳۹۶
اسماعیل گرامی مقدم، سخنگو حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ اعلام کرد:

اسامی کمیته هفت‌نفره آسیب‌شناسی شورای عالی اصلاح‌طلبان

سخنگوی حزب اعتماد ملی با اشاره روز گذشته شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تأکید کرد: در جلسه شورای عالی اصلاح‎طلبان تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان ارزیابی و آسیب‌شناسی به تصویب رسید و بر همین اساس از تمام طرح‌ها، نقدها و پیشنهاد‌هایی که باعث‌ترمیم ضعف‌ها می‌شود، استقبال صورت می‌گیرد.
اسامی کمیته هفت‌نفره آسیب‌شناسی شورای عالی اصلاح‌طلبان

رویداد۲۴سخنگوی حزب اعتماد ملی با اشاره روز گذشته شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تأکید کرد: در جلسه شورای عالی اصلاح‎طلبان تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان ارزیابی و آسیب‌شناسی به تصویب رسید و بر همین اساس از تمام طرح‌ها، نقدها و پیشنهاد‌هایی که باعث‌ترمیم ضعف‌ها می‌شود، استقبال صورت می‌گیرد.

در آستانه تشکیل شورای شهر تهران قرار داریم؛ اما تصمیم‌گیران درباره لیست معرفی‌شده در زمان برگزاری انتخابات با چالش دخالت‌های خارج از شورای سیاست‌گذاری روبرو شده‌اند که حتی اعتراضات سید محمد خاتمی را نیز به دنبال داشته، به طوری‎ که به نظر می‌رسد تائید او بر این لیست صرفاً به دلیل ملاحظات سیاسی بوده است.

در این رابطه علی شکوری راد، دبیر کل حزب اتحاد ملت در گفت‌وگویی مشخصاً با اشاره به حضور اشخاصی مانند بهاره آروین و الهام فخاری در لیست و وجود جایگزین‌های مناسب‌تری برای آن دو، گفته است: «به دلیل اینکه برخی انتقادها به آقای خاتمی درباره لیست کاندیداهای شورای شهر منتقل شد، نسبت به فهرست مسئله داشتند و تا روز دوشنبه صبح یعنی ۶ روز بعد از بسته شدن فهرست، از تائید آن خودداری به عمل آوردندودر نهایت ایشان مجاب شد از همان فهرست حمایت کند. وقتی ایشان اعتراض خود را به آقای عارف منتقل کرد، آقای عارف به‌جای اینکه مسئله را حل‌وفصل کند، کار را رها کرد.»

محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز در این رابطه مطرح کرد: «پس از ارائه لیست توسط شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، آقای خاتمی دچار تردید شد؛ اما دوستان از شورای عالی به ایشان مراجعه کردند و مجموعاً باهمه صحبت‌هایی که صورت گرفت، تصمیم بر این شد تا جو از این حالت خارج شود و ایشان لیست را تائید کنند. دوستان به آقای خاتمی گفتند که اگر لیست را تائید نکنید ممکن است شورا به دست جریان‌های دیگر بیافتد و ایشان نگرانی پیدا کرد.»

با توجه به انتقادات واردشده، به نظر می‌رسد بهتر آن است تا اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به مهم‌ترین شعار خود یعنی گردش نخبگان پایبند باشند و اجازه دهند آنچه تا پیش‌ازاین همواره مورد تأکیدشان قرار داشته، شکل گیرد تا بدین‌وسیله از روی دادن اشتباهات جلوگیری به عمل آید.

اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی و از اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره دلیل ادامه کار شورای عالی اصلاح‌طلبان باوجود نقدهایی بر سازوکار آن گفت: در صورت وجود نقد به سازوکاری نباید آن را تعطیل کرد، این کار به معنای پاک کردن صورت‌مسئله است. در کنار نقدها باید در نظر داشت که این شورا بزرگ‌ترین دستاوردها را برای اصلاح‌طلبان به همراه داشته و باعث وحدت و انسجام آنان شده است.

وی درباره این نقدها تأکید کرد: برخی از مواردی که به‌صورت نقد مطرح می‌شود، متأسفانه شخصی است و بدین دلیل عنوان می‌شود که نام نامزد مطرح فلان حزب در لیست قرار نگرفته بود؛ اما در صورت وجود نقدی منصفانه حتماً موردپذیرش قرار می‌گیرد. البته باید این نکته را هم در کنار طرح نقدها اضافه کرد که مسئله اجماع اصلاح‌طلبان کار بسیار بزرگی بود و در این رابطه باید به گذشته نگاه شود و سیر تکاملی شورای عالی اصلاح‌طلبان موردتوجه قرار گیرد.

سخنگو حزب اعتماد ملی در خصوص جلسه روز یکشنبه شورای عالی اصلاح‌طلبان نیز توضیح داد: در شورای عالی تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان ارزیابی و آسیب‌شناسی به تصویب رسید و بر همین اساس از تمام طرح‌ها، نقدها و پیشنهاد‌هایی که باعث می‌شود شورای عالی بتواند ضعف‌های خود را ترمیم کند، استقبال می‌شود. در جلسه روز یکشنبه بر ادامه فعالیت شورای عالی سیاست‌گذاری به‌اتفاق آرا تأکید شد.

گرامی مقدم در رابطه با مباحث مطرح‌شده از طرف آقای شکوری راد، تصریح کرد: بیان نقد هیچ اشکالی ندارد ولی تخریب و تعطیلی شورای عالی اصلاح‌طلبان به سود اصلاح‌طلبان نیست و آقای خاتمی هم حامی آن هستند.

وی در خصوص اینکه آقای خاتمی نقدی به شورای عالی سیاست‌گذاری نداشته است، اظهار داشت: نقد داشتند، ما هم بدون نقد نبودیم ولی شورای عالی سیاست‌گذاری از 24 حزب تشکیل‌شده که دارای 15 عضو حقیقی است که باهم سازوکار بستن لیست را به تائید رساندند، البته ضعف‌هایی وجود دارد؛ اما از نقاط قوت هم بی‌بهره نیست.

سخنگو حزب اعتماد ملی درباره نقاط قوت شورای عالی سیاست‌گذاری گفت: یکی از نقاط قوت آن ورود زنان برای اولین بار با بیشترین سهم به لیست شورای سیاست‌گذاری است. اصلاحات آرمان‌ها و مطالباتی دارد که یکی از آن‌ها ورود زنان و جوانان به‌نظام اجرایی کشور است.

گرامی مقدم در این رابطه که کارآمدی برای زنان و جوانان تا چه اندازه مدنظر قرار گرفت، یادآور شد: موضوع کارآمدی زنان و جوانان جای بحث دارد. کاملاً روشن است که یک جوان 20 ساله رزومه‌ای در دست ندارد و شخصاً از مخالفان سهم جوانان وزنان در لیست شورای شهر بودم ولی رأی نیاورد. معتقد بودم باید سهم جوانان وزنان 15 درصد باشد، ولی ازآنجاکه پایبند به رأی اکثریت و دموکراسی هستم از مصوبه شورای عالی سیاست‌گذاری دفاع کردم زیرا خرد جمعی به این نتیجه رسیده بود و البته حتماً این خرد جمعی هم ایراداتی دارد که باید برطرف شود.

وی درباره راهکارهای جدید نیز خاطرنشان کرد: برای راهکار جدید کمیته‌ هفت‌نفره، ارزیابی و آسیب‌شناسی تشکیل شد تا پس از اخذ پیشنهاد‌ها و انتقادات اصلاحات را عملی سازد.

سخنگو حزب اعتماد ملی درباره اعضا این کمیته هفته نفرِ افزود: آقایان حسن رسولی، مرتضی مبلغ، محمود میرلوحی، آقازاده و طاهر نژاد و خانم‌ها صدراعظم نوری و الهه کولایی ازجمله اعضای این کمیته هفت‌نفره هستند.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان