تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
عبدالله ناصری در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

تشکیل سه کارگروه برای تعیین کابینه /مطالبه اصلاح طلبان تشکیل کابینه کارآمد است

عضو بنیاد باران تأکید کرد: آقای روحانی سه کارگروه به منظور تعیین کابینه تشکیل داده که در بین آن‌ها طبیعتاً اصلاح‌طلبان حضور دارند و پیشنهاد‌هایی ارائه‌شده که چهره‌های اصلاح‌طلب و معتدل ممکن است پررنگ‌تر باشند، اما امروزکشور در شرایطی قرار دارد که تمرکز درباره این ویژگی‌ها را برنمی‌تابد و به‌عنوان یک اصلاح‌طلب معتقد هستم اگر برای آقای روحانی تردیدی به وجود آمد تا بین یک اصولگرا معتدل کارآمد، توانمند و شجاع و انتخاب یک اصلاح‌طلب منفعل قرار گرفت حتماً اولی برای برآورده کردن انتظار جامعه اولویت دارد.
تشکیل سه کارگروه برای تعیین کابینه /مطالبه اصلاح طلبان تشکیل کابینه کارآمد است
رویداد۲۴عضو بنیاد باران تأکید کرد: آقای روحانی سه کارگروه به منظور تعیین کابینه تشکیل داده که در بین آن‌ها طبیعتاً اصلاح‌طلبان حضور دارند و پیشنهاد‌هایی ارائه‌شده که چهره‌های اصلاح‌طلب و معتدل ممکن است پررنگ‌تر باشند، اما امروزکشور در شرایطی قرار دارد که تمرکز درباره این ویژگی‌ها را برنمی‌تابد و به‌عنوان یک اصلاح‌طلب معتقد هستم اگر برای آقای روحانی تردیدی به وجود آمد تا بین یک اصولگرا معتدل کارآمد، توانمند و شجاع و انتخاب یک اصلاح‌طلب منفعل قرار گرفت حتماً اولی برای برآورده کردن انتظار جامعه اولویت دارد.

هر چه به زمان معرفی دولت دوم حسن روحانی به مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم بازندگان انتخابات بیشتر به سمت سهم خواهی از کابینه حرکت می‌کنند.

محمدرضا میر تاج‌الدینی، معاون پارلمانی احمدی‌نژاد و از حامیان ابراهیم رئیسی در انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگویی گفته بود که «16 میلیون رأی به آقای رئیسی نشان می‌دهد آقای روحانی باید کابینه را طوری بچیند که لااقل در تعارض با این بخش عظیمی از رأی مردم نباشد.»

محسن کوهکن، نایب‌رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز در توصیه‌ای به آقای روحانی از او خواسته است تا محمدرضا باهنر را جایگزین اسحاق جهانگیری برای معاون اولی کند.

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو بنیاد باران، در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در رابطه با سهم‎خواهی بازنده‌های انتخابات از کابینه گفت: جریان رادیکال در حال ایجاد یک فضای روانی برای آقای روحانی است که او را از تشکیل یک کابینه هماهنگ با ۲۴ میلیون رأی دور کند وگرنه آن‌ها می‌دانند که این خواسته نه منطقی است و برآورده می‌شود.

وی در این رابطه اضافه کرد: همان‌طور که اصلاح‌طلبان از ابتدا اعلام کردند به دنبال هیچ سهمی از آقای روحانی نیستند جزء تشکیل دولتی کارآمد، منسجم و هماهنگ که بتواند مطالبات جامعه مدنی شکل‌گرفته به پشتوانه و همراهی اصلاح‌طلبان برای حمایت از او را پاسخ دهد؛ بنابراین نظرات اخیر برخی اصولگرایان نه‌تنها یک زیاده‌خواهی که بیش از آن جنگ روانی برای قرار دادن آقای روحانی در فضایی است که به یک حداقل‌هایی قناعت و کابینه را بر اساس آن اقلیت‌ها معرفی کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره میزان موفقیت اصولگرایان در این خصوص، توضیح داد: حتماً موفق نخواهند شد، اما به‌عنوان یک اصلاح‌طلب تأکید دارم درصورتی‌که آقای روحانی یک اصولگرا کارآمد، کار بلد و همراه با دولت را در وزارتخانه‌ای به کار گمارد حتماً موردنقد قرار نخواهد گرفت؛ بنابراین حضور صرف یک غیر اصلاح‌طلب یا اصولگرا معتدل در کابینه نه مسئله اصلاح‌طلبان و نه مسئله آقای روحانی باید باشد، مهم تشکیل یک کابینه منسجم و کارآمد است.

ناصری در ادامه افزود: آنچه امروز نخبگان و جامعه مدنی در فضای مجازی، مکتوب و در گفت‌وگوها و جلساتی که با دولتمردان دارند، مطرح می‌کنند عدم حضور چهره‌هایی که علیرغم داشتن شخصیت‌های خوب اما ناکارآمد بودند، است که در طول این چهار سال نتوانستند به‌خوبی بدرخشند؛ بنابراین نکته‌ای که باید موردتوجه روحانی قرار گیرد و مورد انتظار اصلاح‌طلبان هم محسوب می‌شود همین امر به‌حساب می‌آید که هیچ نوع سهم خواهی یا سفارش برای دولت آینده نیست.

عضو بنیاد باران تصریح کرد: جریان اصلی اصلاح‌طلبان با آقای روحانی دیدارمی‌کنند ومشورت می دهند، اما این حق رئیس جمهور است که نظر دهد، ولی باید انتظار جامعه مدنی 24 میلیونی که برحق هم هست بدون پاسخ نماند. آقای روحانی باید یک کابینه کارآمد و منسجمی تشکیل دهد به خصوص آنکه چهار سال آینده دوره پایانی او به‌حساب می‌آید و باید حتماً در پایان یک داوری سیاسی مطلوب و نمره قابل قبولتری از دوره اول برجا گذارد که درآینده وجه خود را حفظ کرده باشد.

وی درباره حضور اصلاح‌طلبان در دولت آینده اظهار داشت: آقای روحانی سه کارگروه به منظور تعیین کابینه تشکیل داده که در بین آن‌ها طبیعتاً اصلاح‌طلبان حضور دارند و پیشنهاد‌هایی ارائه‌شده که چهره‌های اصلاح‌طلب و معتدل ممکن است پررنگ‌تر باشند، اما امروزکشوردر شرایطی قرار دارد که تمرکز درباره این ویژگی‌ها را برنمی‌تابد و به‌عنوان یک اصلاح‌طلب معتقد هستم اگر برای آقای روحانی تردیدی به وجود آمد تا بین یک اصولگرا معتدل کارآمد، توانمند و شجاع و انتخاب یک اصلاح‌طلب منفعل قرار گرفت حتماً اولی برای برآورده کردن انتظار جامعه اولویت دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه تأکید کرد: مطالبات عمومی اصلاح‌طلبان یک کابینه کارآمد ملی و محلی (استانداران و فرمانداران) است. آقای روحانی باید بر این نکته تمرکز داشته باشد وبه دنبال شکل گیری شرکت سهامی در دولت دوم نباشد و هیچ سهمیه ای از فرد یا جریانی درون کابینه نباید به این اعتباردرآن ورود پیدا کند. به خصوص آنکه آقای روحانی چهار سال را تجربه کرده و خود به زبان آمده که کابینه او آنچنان که توقع می رفت همراه رئیس جمهورنبود، بنابراین انتظار می رود نگاه و رویکرد روحانی به سمت کارآمدی، توانمندی و شجاعت باشد.

ناصری افزود: بدون شک دردوران دوم دولت روحانی، اوبا چالش های جدی تری از لحاظ اقتصادی، بین المللی و داخلی روبروخواهد شد و جامعه رادیکال و افراطی که امروز این مباحث را مطرح می‌کنند و مدعی 16 میلیون رأی قابل توجه هستند، ساکت نخواهند بود. آقای روحانی باید فارغ از این مسائل فقط به انتظارات و توقعات عمومی جامعه که ثقل مهم آن اقتصادی است توجه جدی نشان دهد به علاوه اینکه امروز یکی از پشتوانه های رأی دهنده به آقای روحانی جامعه نخبگان و ادیت های جامعه بودند که عموما در حوزه دانشگاهی معرفی می شوند و به طور جدی از وزارت علوم انتظارو مطالبه دارند.

وی درباره تشکیل کارگروه در داخل یا خارج از دولت توضیح داد: سرگروه های آن در واقع اعضای دولت هستند و درداخل گروه ها از طیف های مختلف درآن حضوردارند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
sasan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
والا کافر ترین کشورهای جهان چه دولت چه قانون گذاری وچه قضایی فقط وفقط به فکر مردم خودشون هستن حزب دارند ولی دین ومردم را فدای حزب نمیکنند تمام هم وقم شون کار کردن برای مردمشون وکشورشون است اونوقت در ایران چه ریس جمهورچه نمایندگان در موقع تبلیغات برای رای آوردن میشوند معصوم وپاکدسترین انسان وپر کارترین انسان آما بعد از رای آوردن اکثرآ میشوند خاُِین به همان مردم وکشوربس کنید دیگه مگر اعتقادی به خدا وروز حساب پس دادن ندارید اینقدر به نام اسلا مردم را از اسلام نرنجونید هم توی دنیا هم آخرت نتیجه اش را میبینید!
نظرات شما
پیشخوان