تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۶

جشنواره عمران و سلامت با حضور رئیس جمهور برگزار شد

دکتر سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت مهم‌ترین اولویت آینده نظام سلامت کشور را استقرار نظام ارجاع در کشور دانست و گفت: در راستای رسیدن به این موضوع نیز هم ارکان دولت و حکومت و هم مردم باید کمک کنند.

رویداد۲۴-دکتر سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت مهم‌ترین اولویت آینده نظام سلامت کشور را استقرار نظام ارجاع در کشور دانست و گفت: در راستای رسیدن به این موضوع نیز هم ارکان دولت و حکومت و هم مردم باید کمک کنند. دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه جشنواره عمران و سلامت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در همه بخش‌ها همواره مشکل وجود دارد، اما باید بدانیم  کار اجرایی بسیار سخت است و مسئولان در همه بخش‌ها با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در جشنواره عمران و سلامت گفت: خبر خوش اینکه رئیس‌جمهور گفتند طرح تحول نظام سلامت زنده است و همانطور که در دولت یازدهم جزو اولویت‌هایمان قرار داشت، در دولت دوازدهم نیز به عنوان اولویتی مهم محسوب می‌شود و این موضوع یعنی اینکه حوزه سلامت برای رئیس قوه مجریه و معاونین دولت جزو اولویت‌ها است و به سلامت مردم توجه می‌کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: البته رئیس‌جمهور تاکید کردند توجه به سلامت مردم تنها بر عهده وزارت بهداشت نیست، بلکه همه وزارتخانه‌ها و ارکان دولت در راس برنامه‌هایشان باید به مسائل زیست محیطی و وضعیت سلامت مردم توجه کنند. در عین حال امیدواریم همه ارکان حکومت با حوزه سلامت همراهی داشته باشند.

هاشمی همچنین گفت: البته علاوه بر همکاری حکومت و مسئولان، همراهی مردم هم در حوزه سلامت لازم است چراکه در فرهنگ ما پیشگیری مقدم بر درمان است و همه باید کمک کنند تا نظام سلامتی در شأن مردم بر کشور مستقر شود.

استقرار نظام ارجاع مهم‌ترین اولویت وزارت بهداشت در آینده

هاشمی در پاسخ به اینکه مهم‌ترین اولویت وزارت بهداشت در آینده چیست؟ گفت: مهم‌ترین اولویت ما استقرار نظام ارجاع در کشور است؛ چراکه اگر بخواهیم هزینه‌ها را کنترل کنیم در مرحله اول باید به بحث بهداشت توجه کنیم که البته در دولت یازدهم زیرساخت‌های خوبی در این حوزه فراهم شد به طوری که 18 هزار خانه بهداشت بازسازی و نوسازی شد و 5 هزار خانه بهداشت نیز ساخته شد و تعدادی هم در حال ساخت است.

وزیر بهداشت همچنین اظهار کرد: پیش بینی می شود این شبکه ظرف دو سال آینده در تمام کشور به بهره‌برداری برسد. در عین حال موضوع تشکیل پرونده الکترونیک سلامت نیز بسیار حائز اهمیت است و باید برای همه مردم تشکیل شود. در حال حاضر توانستیم برای 60 میلیون نفر پرونده الکترونیک سلامت را تشکیل دهیم.

وی با تاکید بر لزوم فعال شدن همه پرونده‌های الکترونیک سلامت، گفت: درحال حاضر 50 درصد از پرونده‌های الکترونیک سلامت فعال شده‌اند، اما این عدد باید به بالای 80 درصد برسد. بنابراین مهم‌ترین موضوع ما کاهش بار بیماری‌ها و کاهش هزینه‌ها از طریق استقرار نظام ارجاع است که البته کاری سخت است؛ چراکه باید درجهت آموزش نیروی انسانی، ایجاد مراکز مورد نیاز و فرهنگسازی آن کار کرد و امیدواریم همه ارکان حکومت در این زمینه کمک کنند.

برخورد با تخلفات نظام سلامت، نیازمند قوانین جدید

لزوم همراهی مجلس برای یکپارچگی صندوق‌های بیمه

وزیر بهداشت ادامه داد: در عین حال شرکایی هم هستند که نقش‌شان در حوزه سلامت واقعا مهم است به عنوان مثال سازمان برنامه و بودجه، تامین اجتماعی و تصمیمات مجلس در این حوزه بسیار تاثیرگذارند. مجلس شورای اسلامی باید برای یکپارچگی صندوق‌های بیمه و تولیت سلامت و پایداری منابع قوانینی را وضع کرده و حقوق مردم را تامین کند. همچنین باید قوانین جدیدی برای مقابله با تخلفات در این حوزه وضع شود تا حقوق مردم بیش از این تضمین شود.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان