تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۲۰ تير ۱۳۹۶

معرفی کابینه ظرف یک ماه آینده/ادامه بررسی کلیات لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها/ آخرین وضعیت مدیران بازداشتی کانال‌های تلگرامی/ پاسخ رییس‌جمهور به هجمه‌ها

نشست خبری سخنگوی دولت، سخنان روحانی در مورد هجمه‌های علیه دولت، بررسی موضوع دولت در سایه، حل مشکل موسسات مالی غیرمجاز، تغییر نام اتوبان نیایش به نام آیت‌الله هاشمی و معرفی کابینه ظرف یک ماه آینده از محورهای مهم‌ترین اخبار سیاسی امروز ایلنا بود.

رویداد۲۴-نشست خبری سخنگوی دولت، سخنان روحانی در مورد هجمه‌های علیه دولت، بررسی موضوع دولت در سایه، حل مشکل موسسات مالی غیرمجاز، تغییر نام اتوبان نیایش به نام آیت‌الله هاشمی و معرفی کابینه ظرف یک ماه آینده از محورهای مهم‌ترین اخبار سیاسی امروز ایلنا بود.اهم اخبار سیاسی منتشر شده روز سه‌شنبه ۹۶/۴/۲۰ به شرح زیر است:

***مطرح کنندگان«آتش‌بس»روی حرفشان باقی نماندند/ تخریب شخصیت‌های کشور، شرعا و قانونا حرام است

حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی تاکید کرد: در حال حاضر همه باید بیش از هر چیز به دنبال اتحاد، وحدت و یکدلی در جامعه باشند و کسانی که رییس‌جمهور را تخریب می‌کنند از هر نظر محکوم هستند. شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست که نه تنها با رییس‌جمهورش بلکه با دیگر شخصیت‌هایش این‌گونه رفتار شود این کار‌ها شرعا و قانونا حرام است.

او درباره مطرح کردن آتش‌بس سیاسی از سوی عده‌ای و بازپس‌گیری آن در زمان امضای قرارداد با شرکت توتال عنوان کرد: آن‌هایی که این مساله را مطرح می‌کنند خودشان عامل اصلی اتفاقاتی هستند که به وقوع پیوسته است و وقتی دیدند که نزد مردم جایگاهی ندارند  برای احیای این جایگاه آتش‌بس را مطرح کردند که بر روی آن هم استوار نبودند.

***نباید به خاطر شعار عده‌ای، از میدان خدمت خارج شویم/ از کسانی که به ناحق بلندگوهای بزرگ در دست دارند، نترسیم

 حجت‌الاسلام حسن روحانی در جشنواره «عمران سلامت» عنوان کرد: ا گر بنا بود با چهار فحش و شعار وزیر امور خارجه از میدان بیرون رود، برجام محقق نمی‌شد. به وزیر امور خارجه در سایت‌ها، روزنامه‌ها و همچنین در مراسم ۲۲ بهمن در خیابان‌های تهران توهین کردند. آدم به خاطر شعار عده‌ای از میدان خدمت خارج نمی‌شود. امام در رابطه با حادثه‌ای که قبل از انقلاب اتفاق افتاده بود گفت شخصی که می‌خواهد در جامعه خدمتی بزرگ انجام دهد باید خود را برای فحش خوردن آماده کند. فحش دادن عده‌ای محدود، به خاطر تلاش مثمرثمر برای کشور است. نباید در برابر عده‌ای قلیل که به ناحق بلندگوهای بزرگ در دست دارند، بترسیم. به هرحال شرایط اینگونه است و این‌ها بلندگو دارند. ما ملت بزرگ و ایثارگری هستیم که به ملت منطقه نیز کمک کردیم.

***لباس جدید بر تن کابینه دولت دوازدهم شود/تشکیل دولت سایه در شرایط فعلی شبیه شوخی است

غلامرضا ظریفیان تاکید کرد بخشی از دولت و وزرابا رییس‌جمهور هماهنگ و همراه نبودند اما با این حال کارهای بزرگی صورت گرفت که این نقیصه در دولت دوازدهم باید برطرف شود.

او افزود: کسانی که امروز تشکیل دولت سایه را مطرح می‌کنند، نه تنها حزب نیستند بلکه فرد هستند و کارشان بیشتر شبیه شوخی است.

معاون وزیر علوم دوره اصلاحات گفت:‌ دولت دوازدهم باید تغییرات اساسی نسبت به کابینه یازدهم داشته باشد و به نوعی لباس جدید باید بر تن آن کرد.

***بانک مرکزی ظرف یک هفته آینده نسبت به حل مشکلات موسسه‌های مالی و اعتباری اقدام کند

علی لاریجانی در ابتدای نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که از ساعت ۱۰ صبح امروز و پس از برگزاری نشست غیرعلنی دوساعته آغاز شد، اعلام کرد: امروز از ساعت ۸ صبح در جلسه غیرعلنی با حضور آقای سیف رییس کل بانک مرکزی و همکارنشان درباره وضعیت موسسه‌های مالی و اعتباری و کسانی که سرمایه‌شان را در این موسسه‌ها سپرده‌گذاری کرده بودند، صحبت شد. 

او یادآور شد: بر این اساس از بانک خواستیم که در جلسه‌ای این موضوع را به سرعت مطرح کنند و همچنین پیشنهادی ازسوی مجلس مطرح شد که اگر به آن شکل عمل شود، می‌تواند رافع مشکلات باشد. امیدواریم تا هفته آینده با پیگیری‌هایی که انجام خواهد شد، این مشکلات مرتفع شود.

***اولویت دیپلماسی ایران حفظ صلح و نیفتادن به دام بهانه‌جویی باشد

فریدون مجلسی تاکید کرد: اولویت دیپلماسی ایران حفظ صلح و نیفتادن به دام بهانه‌جویی‌هایی است که بتوانند با وارد کردن اتهام خشونت و جنگ‌طلبی و تهدید صلح و امنیت منطقه کشور را مانند سوریه تدریجاً به جنگی فرسایشی بکشانند یا مورد تهاجم غافلگیرانه قرار دهند.

***کنگره استانی جمنا برگزار می‌شود/ از جامعتین فاصله نگرفته‌ایم

کنعانی‌مقدم درباره اینکه چرا اصولگرایان بدون توجه به جامعتین تصمیاتی اتخاذ می‌کنند که چندان مورد حمایت  دیگر طیف‌های اصولگرا نیست، گفت: از جامعتین  فاصله نگرفتیم و جامعتین مسئولیت خود را در زمینه تبیین و تدوین جریان اصولگرایی همچنان بر عهده دارد

او افزود: منتظر هستیم تا شرایط استان‌ها مشخص شود و کنگره استانی خود را تشکیل دهیم و هنوز زمان برگزاری آن مشخص نیست.

***تغییر نام اتوبان نیایش به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

در جلسه صبح امروز کمیته نامگذاری شورای شهر تهران مقرر شد؛ نام اتوبان نیایش بمنظور احترام به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به نام ایشان تغییر کند.

***وزارت کشور ادعای غیرقانونی بودن اساسنامه سازمان شهرداری‌ها را رد کرد

اطلاعیه مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور که در پی انتشار ادعای خلاف واقع شهردار تهران مبنی بر غیرقانونی بودن اساسنامه سازمان شهرداری‌ها، صادر شد.

در اطلاعیه مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور تاکید شد: اعمال مُجدّانه وظیفه نظارت بر عملکرد هر یک از شهرداری‌های کشور از حیث میزان انطباق عملکرد شهرداران و مدیران شهرداری با قوانین و مقررات از سوی سازمان شهرداری‌ها در مقاطع مختلف با واکنش‌هایی از سوی برخی از شهرداران محترم مواجه می‌شود.

***دلخوش: کنار سیف بودم اما هیچ‌گونه درگیری رخ نداد/ رنجبرزاده: متوجه اتفاقی نشدم!

نماینده اصولگرای صومعه‌سرا در مجلس با تاکید بر این‌که هنگام خروج رییس کل بانک مرکزی کنار او حضور داشته، هرگونه درگیری میان نمایندگان و این مسئول دولتی در صحن مجلس را تکذیب کرد و نماینده اصولگرای اسدآباد نیز در این رابطه گفت که متوجه هیچ اتفاقی نشده است.

***جلسات بین رییس‌جمهور و رهبری به صورت منظم برگزار می‌شود

سخنگوی دولت درباره دیدار روحانی با رهبری راجع به چینش کابینه گفت: جلسات منظمی بین رییس‌جمهور و مقام معظم رهبری درباره مسائل کشور برگزار می‌شود آن‌ها در این جلسات مسائل مهم روز را مورد بررسی قرار می‌دهند که کابینه هم می‌تواند یکی از آن‌ها باشد. قطعا دو شخص اول مملکت طبق اصل قانون ۱۱۳ اساسی در مورد چنین مواردی با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند.

***تعیین‌تکلیف حدود ۹۵ درصد بدهی‌های سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری

اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح مسائل مطرح شده در نشست غیرعلنی امروز با حضور رییس کل بانک مرکزی از تعیین تکلیف بالغ بر ۹۵ درصد بدهی‌های سپرده‌گذاران موسسه‌های مالی و اعتباری خبر داد و گفت که این مشکلات مربوط به سال‌های دور بوده است

***انهدام باند سرقت مسلحانه از آرایشگاه‌های زنانه کرمان

دادستان عمومی و انقلاب کرمان از انهدام باند سرقت مسلحانه از آرایشگاه‌های زنانه در کرمان و رودبار و دستگیری دو نفر در این زمینه خبر داد.

***سوال ۶۱ نماینده از وزیر اقتصاد درباره موسسات مالی و اعتباری اعلام وصول شد

محمدعلی وکیلی از اعلام وصول سوال ۶۱ نماینده از وزیر اقتصاد درباره دلیل عدم پیگیری مشکلات سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری خبر داد.

***مذاکرات ظریف با نمایندگان ۱+۵ در نیویورک/ احتمال دیدارهای دوجانبه‌ با طرف آمریکایی پیرامون برجام

سیدعباس عراقچی تاکید کرد: در نیویورک، مذاکراتی با مسئولان کشورهای دیگر انجام می‌شود. با اعضای ۵+۱ هم مشورت‌هایی خواهد بود. با طرف امریکایی هم اگر ملاقاتی انجام شود براساس ضرورت و در چارچوب مسائل با برجام است.

***ظرف یک ماه آینده کابینه معرفی خواهد شد/ رییس‌جمهور زیر بار حرف هیچ جریان سیاسی نمی‌رود

محمدباقر نوبخت تاکید کرد: رییس‌جمهور در راستای پاسخ‌دهی مردم بسیار جدی است که نیازمند کابینه هماهنگ است و ایشان زیر بار حرف هیچ جریان سیاسی نخواهد و تا ماه آینده کابینه معرفی خواهد شد.

***برخی، موضوعات را با چشم تنگ می‌بینند/ نباید به حریم خصوصی مردم، سرک کشید

دولت برای اجرای این برنامه روزانه مجوز دارد و لازم نیست هر روز از مجلس اجازه بگیرد. ما برای موضوعات مطرح شده با مجلس مشورت کردیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: از مقام معظم رهبری برای حل مشکلات تشکر می‌کنم، ایشان در جایگاه رفیع خود مشاوره‌ها را انجام دادند. بعضی از براداران ما موضوعات را با چشم تنگ می‌بینند.

او درباره اظهارات اخیر نیروی انتظامی درباره حریم خصوصی گفت: دولت معتقد است به هیچ وجه نباید به حریم خصوصی مردم که محترم است، سرک کشید. تدوین منشور حقوق شهروندی برای این است که مردم از حقوق خودشان آگاه شوند.

***آغاز صدور روادید زائران اربعین از ۱۱ شهریور/ احتمال استفاده از مرز خسروی

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور و دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به توافق‌های انجام شده میان هیات ایرانی و عراقی برای برگزاری مراسم اربعین حسینی امسال گفت: از ۱۱ شهریورماه سفارت و کنسولگری‌های عراق در ایران صدور روادید برای زائران کشورمان را آغاز می‌کنند.

***کلیات قراردادهای نفتی ایران با ۱۱ شرکت بزرگ بین‌المللی/ تشریح دلائل منتقدان قرارداد توتال

نماینده اصولگرای شاهین شهر، میمه و برخوار به بیان جزئیاتی از قرارداد اخیر نفتی پرداخت و گفت: اگر به انتقادات ما پاسخ داده شود، طرح سه فوریتی توقف قرارداد نفتی را پس می‌گیرم.

***خشم جهان از پیام ضدایرانی در فاکتور یک فروشگاه آمریکایی/ عذرخواهی صاحب فروشگاه از ایرانیان

پایگاه خبری آمریکایی «فارین پالسی» در گزارشی به حواشی پیام ضد ایرانی یک فروشگاه مواد غذایی در تگزاس و عذرخواهی صاحب این مغازه از جامعه ایرانی در سراسر جهان پرداخته است.

عبارت «ایران را بمباران کنید» بر روی رسیدهای یک فروشگاه مواد غذایی در تگزاس، توجه یک خبرنگار در این کشور را به خود جلب کرد.

***جامعه روحانیت مبارز، خبر ارسال نامه اعتراضی به رییس‌جمهور را تکذیب کرد

جامعه روحانیت مبارز خبر یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر ارسال نامه اعتراضی این تشکل به رییس‌جمهور را تکذیب کرد.

در این تکذیبه آمده است: «به استحضار می‌رساند که اخبار رسمی جامعه روحانیت مبارز تنها از طریق سخنگوی محترم جامعه روحانیت مبارز و یا سایت جامعه روحانیت مبارز به نشانی www. rohaniatmobarez. ir اطلاع رسانی می‌شود.»

***راه‌حل بسیاری از مشکلات امروز گفت‌و‌گو و انصاف است/ فکر نکنیم تافته جدا بافته هستیم

یادگار امام با تأکید بر نیاز جامعه ایران به مراودات بیشتر، گفت: بداخلاقی‌ها و بی‌اخلاقی‌ها در عرصه سیاسی جامعه ما ناشی از عدم گفت‌و‌گو و سخن گفتن با یکدیگر است.

***یکی از متهمان مرتبط با جریان انحرافی بازداشت شد

دادستان تهران از بازداشت یکی از متهمان مرتبط با جریان انحرافی خبر داد و اعلام کرد تحقیقات در پرونده دکل‌های نفتی پایان یافته و کیفرخواست این پرونده به زودی صادر خواهد شد.

***نامه سه نماینده مجلس به وزیر اطلاعات درباره بازداشت صلاح‌الدین خدیو

سه نماینده مجلس درنامه‌ای به وزیر اطلاعات خواستار رفع بازداشت یک فعال مدنی کُرد شدند.

***تشریح ساز و کار کمیته ارزیابی عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری/ با نخبگان سیاسی دیدار می‌کنیم

الهه کولایی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در ادامه درباره عملکرد کمیته ارزیابی عنوان کرد: در این کمیته قرار است با نخبگان سیاسی و اجرایی و به ویژه با منتقدان عملکرد شورا نشست‌هایی برگزار شود تا براساس شیوه‌های علمی، نظرسنجی و  نظرخواهی صورت بگیرد.

***عارف رییس مجمع نمایندگان تهران در اجلاسیه دوم مجلس شد

نمایندگان تهران در جلسه‌ای انتخابات هیات رییسه جدید مجمع تهران برای سال دوم فعالیت را برگزار کرده و بار دیگر محمدرضا عارف را به‌عنوان رییس این مجمع برگزیدند.

***برخی اعضای حزب اعدال و توسعه می‌خواستند با فشار افرادی در لیست امید گنجانده شوند

فاطمه هاشمی تاکید کرد: تا زمان انتخابات خبرگان و مجلس که مساله لیست امید پیش آمد عده‌ای از حزب اعتدال و توسعه نزد آیت الله هاشمی آمدند و درخواست داشتند برخی از اصولگرایان در لیست قرار گیرند و با فشارهایی که آوردند می‌خواستند که افرادی در لیست امید گنجانده شوند که دربا تفکر لیست امید هماهنگ نبودند، این نوع حمایت‌ها با چارچوبهای اعتدال و توسعه هماهنگی نداشت و حزب را در ائتلاف منزوی می‌کرد.

***توافق آتش‌بس آمریکا و روسیه، به نفع ایران است

دیلی کالر نوشت: آتش بس اخیر دونالد ترامپ که با همکاری روسیه در سوریه اعمال شده برای ارتقای امنیت منطقه مهم است اما نتایج نا‌خواسته‌ای دارد که در آینده برای اسرائیل خطرناک خواهد بود.

آمریکا امیدوار است که این توافق معضلات مرزی بین اسرائیل و سوریه را حل کند اما اسرائیلی‌ها نگرانند که این توافق در کوتاه‌مدت موفقیت‌آمیز باشد. اما در ‌‌نهایت قدرت ایران برای تقویت نیروهای منطقه افزایش دهد. 

***دیدار برخی از خانواده‌های مدیران بازداشت شده کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلب با نائب رییس مجلس

برخی از خانواده‌های مدیران بازداشت شده‌ کانال‌های تلگرامی با نائب رییس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

***ترامپ باید ظرف ۴۸ ساعت کنگره را از اقدامات موشکی ایران مطلع کنند

یک روزنامه آمریکایی از طرح توسعه زمان اطلاع‌رسانی دولت‌ها در آمریکا به کنگره این کشور از هر گونه برنامه موشکی ایران خبر داد.

***مخالفت کمیسیون اقتصادی با کلیات لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت این کمیسیون با کلیات لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت، بر لزوم کاهش تصدی‌گری و سیاست‌گذاری توامان در حوزه صنعت و تجارت برای دست‌یابی به توسعه اقتصادی تاکید کرد.

***وزارت نفت منعی برای همکاری با شرکت‌های آمریکایی ندارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح جلسه امروز این کمیسیون با وزیر نفت درباره قرارداد نفتی با توتال به بیان انتقادات برخی نمایندگان و همچنین گلایه‌های زنگنه در این جلسه پرداخت.

***هر نوع ارتباط با نامحرم به هر سبکی خطر دین و اخلاق دارد/ حجاب برای زنان اجبارپذیر نیست

حجت‌الاسلام علم‌الهدی با تاکید براینکه محدود کردن و تحمیل کیفیت حجاب، جواب نمی‌دهد و اصرار بر آن غلط است، گفت: یکی از مسائلی که در جامعه امروز با آن روبرو هستیم، دخالت بیش‌ازحد زنان در مسائل اقتصادی و فعالیت‌های اقتصادی همسر است که از نظر اسلام مذموم است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان