تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۴ تير ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
مرتضی مبلغ در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح کرد:

شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در انتظار تجدیدنظرهای جدی/خاتمی نقش اصلی پیروزی‌های اخیر را بر عهده داشت

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تأکید کرد: مکانیزمی که دور اول تأسیس شورای عالی سیاست‌گذاری استفاده شد در دور بعدی تغییر کرد، بنابراین برای دور آینده هم تجدیدنظرهای جدی و مثبت‌تری صورت خواهد گرفت. در این زمینه باید سازوکارهای مؤثرتری پیش‌بینی شود که این مسئله برای انجام کاری مفیدتر درنتیجه مشاوره با مجموعه صاحب‌نظرانی که در احزاب اصلاح‌طلب هستند، صورت خواهد گرفت.
شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در انتظار تجدیدنظرهای جدی/خاتمی نقش اصلی پیروزی‌های اخیر را بر عهده داشت

رویداد۲۴عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تأکید کرد: مکانیزمی که دور اول تأسیس شورای عالی سیاست‌گذاری استفاده شد در دور بعدی تغییر کرد، بنابراین برای دور آینده هم تجدیدنظرهای جدی و مثبت‌تری صورت خواهد گرفت. در این زمینه باید سازوکارهای مؤثرتری پیش‌بینی شود که این مسئله برای انجام کاری مفیدتر درنتیجه مشاوره با مجموعه صاحب‌نظرانی که در احزاب اصلاح‌طلب هستند، صورت خواهد گرفت.

شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان باهدف یکپارچه‌سازی استراتژی اصلاح‌طلبان فعالیت خود را از سال 92 آغاز کرد و از آن زمان تا به امروز سه انتخابات را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند. در کسب این موفقیت چیزی را که نباید دور ازنظر داشت نقش سید محمد خاتمی و اعتمادی که هواداران اصلاحات به او دارند، است.

علی شکوری راد، دبیر کل حزب اتحاد ملت در تازه‌ترین گفت‌وگو خود به این نکته اشاره‌ کرده است که آقای خاتمی حاضر به تائید لیست تهیه‌شده برای شورای شهر از سوی شورای سیاست‌گذاری نبود و با یک هفته تأخیر این کار را تنها ازاین‌جهت که امکان جابه‌جایی گزینه‌ها وجود ندارد، انجام داد.

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب که قبلاً از اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری به‌حساب می‌آمد نیز در گفت‌وگویی به این نکته اشاره‌کرده است که موفقیت اصلاح‌طلبان مرهون شورای عالی اصلاح‌طلبان نیست و نباید نقش رهبری فردی را در این پیروزی نادیده گرفت.

اختلافات درباره تصمیم‌گیری‌های شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان آشکارا نشان می‌دهد که حفظ چنین شورایی می تواند بیش از سود همراه با ضرر باشد و این شورا بیش از هر چیز نیاز مبرمی به چرخش و تغییر در راس هرم مدیریتی دارد.

مرتضی مبلغ، معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات و از اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان، در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در رابطه با ضرورت تغییر مدیران در راس هرم مدیریتی در شورای سیاست‌گذاری با توجه به نقدهای مطرح گفت: اعضا اصلی شورای عالی سیاست‌گذاری که اکثریت واقعی آن را تشکیل می‌دهد از احزاب اصلاح‌طلب هستند و احزاب را نه‌تنها نمی‌توان تغییر داد بلکه باید بیش از گذشته آن‌ها را تقویت کرد.

وی در این رابطه اضافه کرد: در مورد روش انتخاب افراد یا چهره‌های غیر حزبی که ملی هستند، می‌توان روش‌های بهتر و مناسب‌تری را دنبال کرد تا چهره‌های حاضر برای انجام بهتر کار نمایندگی، جامع‌تر باشند.

معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات یادآور شد: مکانیزمی که دور اول تأسیس شورای عالی سیاست‌گذاری استفاده شد در دور بعدی تغییر کرد، بنابراین برای دور آینده هم تجدیدنظرهای جدی و مثبت‌تری صورت خواهد گرفت. در این زمینه باید سازوکارهای مؤثرتری پیش‌بینی شود که این مسئله برای انجام کاری مفیدتر درنتیجه مشاوره با مجموعه صاحب‌نظرانی که در احزاب اصلاح‌طلب هستند، صورت خواهد گرفت.

مبلع در خصوص تغییر رأس هرم شورای سیاست‌گذاری توسط سید محمد خاتمی ابراز کرد: آقای خاتمی به‌عنوان یک چهره ملی که مقبولیت عمومی در بین اصلاح‌طلبان و همه چهره‌های اصلاح‌طلبی دارد، بسترساز تشکیل شورای عالی بود و شرایطی را فراهم کرد که جریانات اصلاح‌طلبی دورهم جمع شوند و حول یک محور واحد به اجماع برسند. درواقع نقش اصلی ایشان اجماع سازی بین افراد بر اساس خرد جمعی و مصالح ملی و عمومی بود تا مصالح کشور به‌پیش برده شود.

این عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در ادامه افزود: هیئت‌رئیسه شورای عالی را اعضا آن تعیین می‌کنند و آقای خاتمی در جزئیات وارد نمی‌شود. ایشان تنها در راهبردها و اهداف اصلی مؤثر و سازنده ورود پیدا می‌کنند و تعیین اشخاص حقیقی هم یک امر خرد جمعی و مشاوره همگانی محسوب می‌شود که تلاش می‌شود این اتفاق برای دور آینده روی دهد تا جهت تعیین سازوکار تداوم کار، بهینه‌سازی و ارتقا روش‌ها در راستای تعیین و انتخاب چهره‌ها به یک جمع‌بندی رسید.

وی درباره نقد علی شکوری راد و علی صوفی به شورای سیاست‌گذاری تصریح کرد: سیاست و سیاست ورزی امر تک‌بعدی نیست و شورای عالی سیاست‌گذاری در واقع یکی از ابتکارات آقای خاتمی بود که نباید او را از شورا تفکیک کرد. درواقع منویاتی که ایشان دنبال می‌کند با بسترسازی و هدف‌گذاری همراه بود که چهارچوب آن‌یک امر سیالی است و در هر دور می‌تواند تغییر و ارتقا ساختار پیدا کند. درواقع شورای عالی سیاست‌گذاری به‌کل جریان اصلاح‌طلب مربوط می‌شود که رهبر آن آقای خاتمی است و شورا و خاتمی در طول هم کار می‌کنند و اینکه تفسیر کنیم در عرض یکدیگر قرار دارند، نادرست و غیرواقعی بود.

مبلغ درباره تأثیر حمایت آقای خاتمی از لیست اصلاح‌طلبان اظهار داشت: اکسیر موفقیت اصلاح‌طلبان اجماع، تک‌صدایی و خرد جمعی است که البته نقش اصلی آن را آقای خاتمی بر عهده داشت. به‌عبارتی‌دیگر هنر آقای خاتمی به‌عنوان یک اصلاح‌طلب دلسوز که با ایثار و ازخودگذشتگی همراه شد در رأس و قرار دادن منافع ملی بود.

این عضو شورای سیاست‌گذاری در ادامه افزود: درصورتی‌که با همین وضع موجود بین اصلاح‌طلبان وحدت و اجماع صورت نمی‌گرفت و خرد جمعی اتفاق نمی‌افتاد، پیروزی هم به دست نمی‌آمد. تمام این عوامل دست‌به‌دست هم داد تا آن را رقم زد و البته نقش اصلی بر عهده محمد خاتمی قرار داشت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
هادی1
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
اصولگرایان با این همه ثروت که از مردم غارت میکنند. موقع انتخابات با یک بیانیه ساده خاتمی مردم از او حمایت میکنند. غارت کردن بیت المال واین همه منصب وقدرتی که اصولگرایان دارن با یه بیانیه ساده خاتمی فوت میشه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان