تاریخ انتشار: ۲۱:۲۳ - ۲۱ تير ۱۳۹۶

اصفهان هم درگیر گرد و غبار شد

با شدت گرفتن پدیده غبار محلی از صبح روز چهارشنبه در استان اصفهان، میزان دید افقی در بیشتر مناطق بویژه شرقی و مرکزی کاهش یافت و در نطنز به کمترین میزان و به حدود 500 متر رسید.

رویداد۲۴-با شدت گرفتن پدیده غبار محلی از صبح روز چهارشنبه در استان اصفهان، میزان دید افقی در بیشتر مناطق بویژه شرقی و مرکزی کاهش یافت و در نطنز به کمترین میزان و به حدود 500 متر رسید.  کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز چهارشنبه به ایرنا گفت: پدیده غبار محلی و گرد و خاک از دیروز سه شنبه در استان اصفهان آغاز شد.

 

علی عسگری با بیان اینکه بیشتر منبع این گرد و غبار، محلی و ناشی از وزش باد است، افزود: این پدیده از فردا رو به کاهش می رود.


وی با بیان اینکه بر اثر پدیده غبار محلی، دید افقی در بیشتر نقاط استان اصفهان کاهش یافته است، اظهار کرد: دید افقی در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به یکهزار و 600 متر و در مرکز اوزون سنجی در شهر اصفهان به پنج کیلومتر کاهش یافته است.


وی کمترین دید افقی را مربوط به نطنز با 500 متر عنوان و اضافه کرد: کمترین دید افقی در مناطق مرکزی، شرقی و شمال شرقی است.


عسگری خاطرنشان کرد: غبار محلی در مناطق مرکزی استان تا اوائل روز پنجشنبه باعث کاهش دید می شود.


روابط عمومی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان نیز به ایرنا اعلام کرد که در شرایط حاضر و با وجود غبار محلی، مشکلی برای پروازها وجود ندارد زیرا در این فرودگاه تا دید افقی 550 متر نیز پروازها قابل انجام است.

 

*** افزایش غلظت ذرات معلق در اصفهان


اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان نیز روز چهارشنبه اعلام کرد: غلظت ذرات معلق از ساعت حدود ۴:۳۰ بامداد امروز افزایش قابل ملاحظه داشته است.


بر اساس اطلاعات ثبت شده میانگین غلظت PM ۲.۵ بین ساعات ۵ تا ۷ صبح ۶۱ میکروگرم در متر مکعب و میانگین غلظت PM۱۰ حدود ۲۲۰ میکروگرم در متر مکعب بوده است.


هوای کلانشهر اصفهان هم اکنون در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.


هواشناسی اصفهان هوای کلانشهر اصفهان برای فردا پنجشنبه را صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی، گاهی وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی کرده است.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان