تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۶

بهترین ورزش‌ها برای مقابله با درد مزمن

شنا ورزشی با اثر پایین محسوب می شود که بر مفاصل بدن شما فشار وارد نمی کند. این ورزش عضلات شما را تقویت می کند و به حفظ انعطاف پذیری بدن کمک می کند.

رویداد۲۴-شنا ورزشی با اثر پایین محسوب می شود که بر مفاصل بدن شما فشار وارد نمی کند. این ورزش عضلات شما را تقویت می کند و به حفظ انعطاف پذیری بدن کمک می کند.بیشتر مردم هنگامی که درد دارند، ورزش را کنار می گذارند. اما این اشتباهی بزرگ است زیرا انجام ورزش به روشی درست می تواند به کاهش درد کمک کرده و کیفیت زندگی را بهبود ببخشد.

بهترین ورزش‌ها برای مقابله با درد مزمن

نیازی نیست تا هر روز تمرینات اسکات یا دویدن را انجام دهید تا تناسب اندام خود را حفظ کنید. در حال حاضر، ورزش هایی ساده اما در عین حال موثر وجود دارند که می توانید بدون آسیب زدن به خود آنها را انجام دهید.

تنها پیش از انجام این فعالیت های ورزشی با پزشک خود مشورت کنید.

شنا

شنا ورزشی با اثر پایین محسوب می شود که بر مفاصل بدن شما فشار وارد نمی کند. این ورزش عضلات شما را تقویت می کند و به حفظ انعطاف پذیری بدن کمک می کند. شنا به نرم کردن عضلات کمک می کند.

اما در صورت احساس درد در ناحیه گردن یا پشت ممکن است مجبور به پرهیز از انجام شنای پروانه و شنای قورباغه باشید. این دو نوع شنا پشت را وادار می کنند در حالت قوسی قرار بگیرد که می تواند درد را تشدید کند.

پیاده روی

پیاده روی به اندازه ای که شایسته آن است مورد توجه قرار نمی گیرد. در صورت انجام این فعالیت به صورت منظم، پیاده روی می تواند استرس را کاهش دهد، استقامت را افزایش دهد و بسیاری فواید دیگر را ارائه کند.

آیا به اندازه ای احساس درد می کنید که نمی توانید بندهای کفش خود را گره بزنید یا در شرایطی راحتی رانندگی کنید؟ پیاده روی می تواند توانایی شما در انجام این قبیل وظایف را افزایش دهد و نتایج مثبت بسیار دیگری داشته باشد. پیاده روی تولید اندورفین را افزایش می دهد، که درد را کاهش می دهد.

روزانه حداقل 30 دقیقه پیاده روی کنید.

تای‌چی

تای‌چی می تواند به کاهش درد مزمن کمک کند. این تمرین چینی حرکات کششی، کنترل تنفس، مدیتیشن و قدرتی را ترکیب می کند.

نتایج یک مطالعه نشان داد که انجام تای‌چی دو بار در هفته و به مدت 12 هفته به کاهش تجربه درد در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا کمک کرده است.

همچنین، انجام تای‌چی به کاهش فشار خون، مبارزه با افسردگی و بهبود سلامت قلب کمک می کند.

حرکات کششی سبک

حرکات کششی نه تنها به حفظ تناسب اندام کمک می کنند، بلکه در کاهش درد نیز موثر هستند. و نکته جالب توجه این است که حرکات کششی سبک که انجام آنها در هر مکانی امکان پذیر است نیز چنین اثری را به همراه دارند.

حرکات کششی را هر روز انجام دهید تا عضلات نرم و انعطاف پذیر باقی بمانند.

یوگا

نتایج یک پژوهش نشان داد که حرکات پایه و ساده یوگا می توانند به کاهش درد و سطوح کورتیزول در زنان مبتلا به فیبرومیالژیا کمک کنند. در این مطالعه، شرکت کنندگان دو بار در هفته و به مدت 75 دقیقه یوگا تمرین می کردند.

البته بهتر است از انجام حرکات سخت یوگا که بر مفاصل و ستون فقرات فشار وارد می کنند، پرهیز کنید.

تمرینات ساده قدرتی بی نیاز از وزنه

اگر از آرتروز رنج می برید، فعالیت خود را با تمرینات قدرتی ساده آغاز کنید. این تمرینات ورزشی توده عضلانی را افزایش می دهند و استخوان ها را تقویت می کنند.

انجام تمریناتی مانند شنا با کمک دیوار، اسکات با صندلی و چرخش دست را مد نظر قرار دهید. به خاطر داشته باشید که انجام تمریناتی بیش از اندازه سخت می توانند درد را تشدید کنند.

نظرات شما
پیشخوان