تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۵ تير ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
گزارش رویداد۲۴ به بهانه تداوم مواضع تخریبی مشاور رئیس‌جمهور

آقای «آشنا» با شما هستیم!

آقای آشنا مشاور رئیس جمهور است یعنی باید در اتخاذ مواضع، یار و همراه او باشد نه اینکه در زمانی که رئیس جمهور در مواجهه با جریان رقیب خود به سر می برد؛ مشاورش در حال حمله به موافقینش باشد.
آقای «آشنا» با شما هستیم!

رویداد۲۴با نگاهی به دوران فعالیت دولت‌ها در طی نزدیک به چهار دهه پس از وقوع انقلاب اسلامی، متوجه می‌شویم از عواملی که موجب کندی در پیشبرد اهداف دولت‌ها شده است و آنان را در موضوعاتی زمین‌گیر کرده است «حاشیه‌سازی» برخی از عوامل و دست‌اندرکاران امور بوده است. 

بدین معنی که در هر دولت مستقری، عده‌ای از افراد نزدیک به مسئولان بلندپایه بوده‌اند که با اقدامات خویش و یا تبیین نظرات و یا حتی ارائه واکنش به رخدادها، موجب ایجاد هجمه‌های بزرگی شده‌اند و دولت و مقامات بلندپایه آن را درگیر در حواشی و بگومگوهای بیهوده کرده‌اند. 

در دولت یازدهم، مقامات بلندپایه و مدیران کشور تلاش کردند کمترین حواشی را برای دولت به وجود آورند تا آواربرداری اقدامات دولت‌های نهم و دهم، به بهترین وجه صورت پذیرد و شرایط کشور از وضعیت بحرانی خارج‌شده و بر مدار تدبیر قرار گیرد. هرچند در برخی اظهارنظرها و اعلام مواضع، نکاتی مطرح شد که تبدیل به حاشیه برای دولت شد اما در مسیر حاشیه‌سازی، بیشترین اقدامات از جانب رسانه‌های مخالف دولت صورت پذیرفت و کمترین اقدامات از جانب مدیران.

اما در طی ایام سپری‌شده از روز انتخابات شکوهمند ریاست جمهوری دوازدهم، برخی حاشیه‌سازی‌ها از جانب یکی از افراد منتسب به دولت در حال گسترش است که تداوم آن، نوید اتفاقات نامناسبی را برای فعالیت‌های آتی دولت می‌دهد. اتفاقاتی که ممکن است موجب سرد شدن، بی‌تفاوت شدن و حتی خیزش بدنه اجتماعی حسن روحانی برعلیه او در آینده شود.

حسام‌الدین آشنا مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور در طی هفته‌های اخیر، به عاملی برای حاشیه‌سازی تبدیل‌شده است. عاملی که به نظر می‌رسد در حال طی کردن مسیر ناصوابی است و تذکر درخوری را احتیاج دارد. 

با توجه به انتصاب او به رئیس‌جمهور، باید در وهله اول آقای آشنا را متذکر ساخت و در او ایجاد تنبه کرد که مسیر پیش‌گرفته شده، مسیر درستی نیست لذا در ادامه، مواردی را به ایشان متذکر می‌شویم.

1-اولاً آقای آشنا باید بداند جایگاه او، جایگاه مشاوره است. هنگامی‌ که فردی در قالب مشاور، به‌کارگماشته می‌شود نباید با خود بیندیشد که تصمیم‌ساز شده است، نباید با خود بیندیشد که سخنگوی آن شخص شده است و نباید با خود بیندیشد که شانیتی ورای مشاوره یافته است.

آقای آشنا اگر مشاور چیره‌دستی است باید مشورت‌هایش را در حوزه‌ای که دارای تخصص است به رئیس‌جمهور ارائه نماید؛ نه اینکه در توییتر یکه‌تازی کند و مواضعی حاشیه‌ساز اتخاذ نماید.

2-آقای آشنا باید به این موضوع بیندیشد که جایگاه او، جایگاه فردی است که انتصاب یافته است تا در موضوعی خاص، نظرات خویش را به رئیس‌جمهور منتقل کند لذا نباید احساس کند که رأی به حسن روحانی، رأی به حسام‌الدین آشنا است. آقای آشنا باید بداند در اتخاذ مواضع خویش که خواسته یا ناخواسته با نام حسن روحانی همراه خواهد بود دقت لازم را داشته باشد و نسبت به افرادی که دارای آرای فراوان و نقش مؤثری هستند بااحتیاط سخن بگوید.

3-اگر بخواهیم به نقش حسام‌الدین آشنا در پیروزی دکتر روحانی بپردازیم متوجه می‌شویم که فعالیت‌های او نسبت به فعالیت‌های امثال محمدرضا عارف و اعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاحات به مراتب ناچیزتر بود. لذا آقای آشنا باید بداند که نمی‌تواند با اتخاذ برخی مواضع توییتری، پیروزی روحانی در انتخابات را مصادره کند و طلبکار جریان اصلاحات شود.

4-اینکه آقای آشنا از خواستگاه اصولگرایان است بر کسی پوشیده نیست و صد هزار بار خوشحال‌تر می‌شد اگر قاعده انتخابات، معکوس بود و به‌جای اصلاح‌طلبان، اصولگرایان حامی روحانی بودند، اما آقای مشاور باید بداند که پایگاه شکل یافته در حمایت از دکتر روحانی، برآمده از بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان بود و اینان بودند که موجب پیروزی نامزد اصلاح‌طلبان شدند. لذا آقای آشنا باید به نحوی موضع‌گیری کند که نمایان شود مشاور رئیس دولتی است که با آرای اصلاح‌طلبان بر سرکار آمده است و باید خواسته‌های این جریان را نیز لحاظ نماید.

5-آقای آشنا مشاور رئیس‌جمهور است یعنی باید در اتخاذ مواضع، یار و همراه او باشد نه اینکه درزمانی که رئیس‌جمهور در مواجهه با جریان رقیب خود به سر می‌برد؛ مشاورش در حال حمله به موافقینش باشد. آقای مشاور می‌داند که خواسته مردم در انتخابات و در زمان سخنرانی دکتر روحانی چه بوده است اما توئیتی کنایه‌آمیز نسبت به وقایع سال 88 منتشر می‌کند، می‌بیند که اصلاح‌طلبان چه خون‌دلی خوردند تا روحانی بازهم رأی بیاورد اما رایزنی‌های آنان را سهم خواهی به شمار می‌آورد و رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و شخص مورد اعتماد سید محمد خاتمی را پیگیر سهم خواهی شخصی عنوان می‌کند، می‌داند که اصلاح‌طلبان می‌خواهند دولتی بر سرکار باشد که وعده‌های اصلاح‌طلبانه خویش را اجرایی کند و به همین دلیل در تدارک همیاری باروحانی برای تشکیل کابینه قوی هستند اما این‌گونه توئیت می‌کند: «کاسبان اصلاح‌طلبي که باج‌خواهي رسانه‌اي و سياسي از رئيس‌جمهوري را آغاز کرده‌اند...»، این‌گونه اتخاذ مواضع، نمایانگر آن است که مسیر انتخابی آقای مشاور، برخلاف مسیری است که رئیس‌جمهور در حال پیمودن آن است.

ناظر بیرونی درصورتی‌که نداند وی مشاور رئیس‌جمهور است در مواجهه با اقدامات و مواضع حسام‌الدین آشنا- از بیان دیدگاه او نسبت به وقایع سال 88 و حامیان سبز روحانی گرفته تا دست‌بوسی علنی یکی از اصلی‌ترین مخالفین روحانی و از کاسب و باج‌خواه نامیدن اصلاح‌طلبان که جریان اصلی حامی روحانی بوده‌اند تا سودجو خواندن عارف که نقشی مهم در پیروزی روحانی ایفا کرده است- شاید به این نتیجه برسد که او می‌خواهد اصلاح‌طلبان را عصبانی و یا حامیان روحانی را دلسرد از اقدامات آتی رئیس‌جمهور کند، چراکه عملاً در حال مقابله با جریان حامی رئیس‌جمهور است و قصد طرد نمودن آنان را دارد اما اصلاح‌طلبان، با توجه به اینکه آقای آشنا مشاور رئیس‌جمهور است و به دلیل احترامی که برای دکتر روحانی قائل هستند همچنان اقدامات و توئیت‌های حسام‌الدین آشنا را به‌حساب تحلیل نادرست وی از وقایع و موقعیت‌ها می‌گذارند و از واکنش جدی به اقدامات او خودداری می‌کنند و امیدوارند که با تذکر جناب آقای روحانی، این رویه غلط متوقف شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
په نه په
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
0
جدی شما هنوز به فتنه 88 اعتقاد نداری خیلی خیلی
واقعا که بابا هنوز اربابتون می خواد رهبر راببینه نه پذیرندش چرا فتنه گر بود
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان