تاریخ انتشار: ۱۸:۴۲ - ۲۷ تير ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

درخواست از شورای‌شهر برای نامگذاری خیابانی به نام مریم میرزاخانی/ آتنا نماد معصومیت و مظلومیت دختر ایرانی است

فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه آتنا نماد معصومیت و مظلومیت زن و دختر ایرانی است، گفت: از شورای‌شهر درخواست داریم خیابان یا دانشکده ریاضی دانشگاه‌شریف را به نام مریم میرزاخانی تغییر دهند.

رویداد۲۴-فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه آتنا نماد معصومیت و مظلومیت زن و دختر ایرانی است، گفت: از شورای‌شهر درخواست داریم خیابان یا دانشکده ریاضی دانشگاه‌شریف را به نام مریم میرزاخانی تغییر دهند.فاطمه راکعی در مراسم خاموشی یک ذهن زیبا بزرگداشت پرفسور مریم میرزاخانی با بیان اینکه امروز از مریم میرزاخانی و آتنا یاد می‌کنیم، اظهار کرد: مریم نماد خلاقیت و ابتکار بود و اتنا نماد زن و دختر ایرانی است. ما باید بیندیشیم از این گل‌هایی که ممکن است در طوفان و طغیان تبهکاری پرپر شوند چگونه مراقبت کنیم و سعی کنیم آنها را کشف کرده تا از آتناها و مریم‌ها را بسازیم.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش با بیان اینکه قانون اساسی ما مترقی است، گفت: باید بیندیشیم چگونه هر نهادی مسئولیت خود را بپذیرد تا تبعیض جنسیتی وجود نداشته باشد. شورای‌شهر نیز با وجود 6 زن بتوانند شئون زنان از لحاظ فیزیکی و معنوی حفظ شود.

راکعی از شورای‌شهر درخواست کرد خیابان یا دانشکده ریاضی دانشگاه شریف به نام مریم میرزاخانی شود.

در ادامه حائری‌زاده مدیر منظومه خرد با بیان اینکه من حامل پیام مریم هستم، گفت: مریم بستری را فراهم کرد تا کودکان ما اعتماد به نفس خود باوری و پشتکار را بیاموزند.

او با بیان اینکه معلم تحصیلگر است، اظهارکرد: مریم درک کرده بود که معلم نیز تحصیلگر است. ما در مدارس و دانشگاهمان مانند مریم کم نداریم اما باید ببینیم که چگونه می توانیم تسهیل گر این افراد باشیم.

مدیر موسسه خرد با تاکید براینکه تحول در وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش یک امر سهل و ممتنع است خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز برخی این تحول را بسیار پیچیده می دانند. همچنین فرهیختگان جامعه ساعتی از وقت خود را صرف اموزش کنند و پژوهش را در عمل پیش ببرند.

 حائری‌زاده با بیان اینکه مهمترین ویژگی مریم تواضع او بود، تصریح کرد: مریم محصول یک آموزش مناسب در مدرسه بود. او پارادایم‌های ذهنی را شکست و تابو ورود زنان به المپیاد را از بین برد. معتقدم با شکست پارادایم ذهنی می توان راه را برای فرزندان باز کنیم و باور کنیم فرزندان ما از ما تواناتر هستند و اینده را می سازند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
0
0
مایه ننگ است برای این وطن فروش وخائن جایی به نام او نامگذاری شود اگر ایشان درست بود توی این مملکت می ایستاد وخدمت می کرد وحجابش مثل ادم رعایت می کرد لذا ننگ ابدی بر او باد .
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان