تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۶
ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ تشریح کرد

جزییات جلسه معرفی گزینه‌های نهایی شهردار تهران

ناهید خداکرمی از اعضای منتخب شورای شهر تهران در رابطه با انتخاب شهردار در ماه آینده گفت: پس از آغاز به کار رسمی شورا، در جلسات اولیه از میان هفت گزینه نهایی و پس از بررسی برنامه‌های ارایه شده شهردار تهران تعیین خواهد شد.
جزییات جلسه معرفی گزینه‌های نهایی شهردار تهران
رویداد۲۴ناهید خداکرمی از اعضای منتخب شورای شهر تهران در رابطه با انتخاب شهردار در ماه آینده گفت: پس از آغاز به کار رسمی شورا، در جلسات اولیه از میان هفت گزینه نهایی و پس از بررسی برنامه‌های ارایه شده شهردار تهران تعیین خواهد شد.

هفت گزینه شهرداری تهران امروز معرفی شدند که در بین این هفت تن نجفی و مرعشی بیشترین رأی را نسبت به سایر نامزدها کسب کردند.

گزینه‌های شهرداری تهران شامل محمدعلی نجفی با 21 رأی، حسین مرعشی با 20 رأی، الهه کولایی با 16 رأی، محمدعلی افشانی با 14 رأی، حبیب‌الله بی‌طرف با 12 رأی، محمد شریعتمداری با 11 رأی و محسن مهر علیزاده با 9 رأی می‌شود. عباس آخوندی نیز پیش از رأی‌گیری به دلیل حضور در دولت از کاندیداتوری کناره‌گیری کرد.

ناهید خداکرمی از اعضای منتخب شورای شهر تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در رابطه با جزییات جلسه منتخبین شورای پنجم و چگونگی دستیابی به هفت نامزد نهایی شهرداری گفت: بر اساس روند انتخاب شهردار طبق آئین‌نامه‌های داخلی شورا در جلسات گذشته جهت شناخت بیشتر نسبت به افراد و ایجاد ممانعت از گزینه‌های محدود مقرر شده بود که هر یک از اعضا سه نفر را بر اساس 16 معیار تعیین‌شده که پاک دستی و سابقه مدیریتی در سطح بالا کشور را شامل می‌شود را معرفی کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: جلسه امروز با فضایی کاملاً دموکرات برگزار شد و هر یک از اعضا سه نفر را به‌طور مخفیانه از لیست 25 نفرِ استخراج کردند که البته یکی دو گزینه هم انصراف دادند مانند آقای حجتی و برخی از افراد هم به دلیل حضور در کابینه مانند آقای آخوندی ابراز تمایل نکردند بنابراین حذف شدند، در مرحله دوم، هریک از اعضای شورا به هفت نفر رأی دادند که به ترتیب بالاترین رأیی که افراد آورده بودند، نفر اول مشخص شد.

خداکرمی در رابطه با زمان تعیین شهردار اظهار داشت: پس‌ ازآنکه نتیجه رأی‌گیری به اطلاع این هفت نفر رسید، از آن‌ها برای ارائه برنامه‌ها دعوت به عمل خواهد آمد و این 21 نفر به فردی که بهترین برنامه را برای نجات تهران، ارتقا سطح زندگی شهروندان و درآمدهای پایدار شهری در حوزه‌های مهم ارائه کرده، رأی خواهد داد و از بین این افراد دونفری که در حوزه عملیاتی برنامه خوبی داشته باشد، انتخاب می‌شوند تا با شروع کار شورا فرد نهایی و بهترین گزینه که با نظر و مطالبات مردم برای توسعه شهر تهران هماهنگ است، معرفی شود.

این عضو منتخب شورای شهر تأکید کرد: بار سنگینی بر دوش اعضای منتخب شورای شهر قرار دارد زیرا شهر مشکلات فراوانی دارد از طرف دیگر تهران پایتخت ایران هم به‌حساب می‌آید، بنابراین باید بتوانیم در شان آن مدیری را انتخاب کنیم که مهم‌تر از همه‌چیز پاک دست، شفاف و اهل عمل باشد تا بتوانیم از این برهه تاریخی که ممکن است ما را مورد آزمون قرار دهد سربلند بیرون آییم و تلاشمان هم بر این بوده که خواست مردم لحاظ شود.

وی در این رابطه که انتخاب شهردار ماه آینده صورت می‌گیرد، افزود: پس از آغاز به کار رسمی شورا، در جلسات اولیه از میان هفت گزینه نهایی و پس از بررسی برنامه‌های ارایه شده شهردار تهران تعیین خواهد شد.

خداکرمی در این خصوص که اگر برخی از گزینه‌ها وارد هیئت دولت شوند تکلیف لیست هفت نفرِ چه خواهد شد، بیان کرد: بحثی در این رابطه انجام‌نشده ولی حتی درصورتی‌که دو یا سه نفر هم کم شوند این تعداد به‌قدری قوی هستند که مشکلی پیش نخواهد آمد. البته همان‌طور که اشاره کردم هنوز تصمیمی دراین‌باره نگرفتیم، اما در سبد ما افراد مناسبی هستند که با مشکل مواجه نخواهیم شد.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان