تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۹ تير ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
احمد بخشایش اردستانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

نیازی به گفت‌وگو با تتلوها نیست / اصولگرایان در «گفت‌وگوی ملی» کاره‌ای نیستند

یکفعال سیاسی اصولگرا درباره گفت‌وگو ملی گفت: یک‌طرف گفت‌وگو ملی نهادهای حاکمیتی قرار دارد و طرف دیگر اصلاح‌طلبان هستند. اساساً اصولگرایان در این میان کاره‌ای به‌حساب نمی‌آیند که اصلاح‌طلبان بر گفت‌وگوی ملی با آنها اصرار دارند.

نیازی به گفت‌وگو با تتلوها نیست / اصولگرایان در گفت‌وگو ملی کاره‌ای نیستند

رویداد۲۴- یکفعال سیاسی اصولگرا درباره گفت‌وگو ملی گفت: یک‌طرف گفت‌وگو ملی نهادهای حاکمیتی قرار دارد و طرف دیگر اصلاح‌طلبان هستند. اساساً اصولگرایان در این میان کاره‌ای به‌حساب نمی‌آیند که اصلاح‌طلبان بر گفت‌وگوی ملی با آنها اصرار دارند.

اصولگرایان که بر این تصور بودند نشست ابراهیم رئیسی با امیر تتلو صرفاً به دلیل تبلیغات انتخاباتی بوده و به تکرار درنخواهد آمد با حضور او در گردهمایی کانال تلگرامی فارس پلاس و تقدیر حمید رسایی، نماینده تندرو مجلس در دوره گذشته وارد مرحله جدیدی شد.

برخی از آن به‌شدت انتقاد کردند، روزنامه اصولگرای «سیاست روز» در مطلبی بابیان اینکه حضور امیر تتلو در همایش «فارس پلاس» اقدامی اشتباه بوده است، این اقدام را نشانگر وجود «بحران هویتی» در میان اصولگرایان دانست.

حسین نقوی حسینی که یکی از شرکت‌کنندگان در این گردهمایی بود در گفت‌وگویی با رویداد۲۴ در این رابطه گفت که «وقتی به مراسمی دعوت می‌شوید از لیست مهمان‌های آن اطلاع ندارید، این من نبودم که در کنار تتلو نشستم بلکه او در کنار من نشست

البته عده‌ای هم‌دست به دفاع زدند، عزت‌الله ضرغامی در کانال تلگرامی خود نوشت: «برای سخنرانی به مجلس جشنی دعوت شدم. مثل هر جشنی، همه جور عزیز حضور داشتند. من کمترین بودم. از فعالان و سوژه‌های فضای مجازی هم تقدیر شد. بازهم من کمترین بودم

عباس سلیمی نمین نیز از چهره‌های مطرح جریان محافظه‌کار در توضیح حضور تتلو در اردوگاه این جریان ( از دیدار با رئیسی تا تجلیل از تتلو در همایش خبرگزاری فارس) گفته است: « باید با تتلوها وارد دیالوگ شویم.» و در حالی چنین می‌گوید که بارها اصلاح‌طلبان برای رفع اختلافات و کمک به دولت صحبت از گفت‌وگو ملی زدند، اما تا این زمان مورد استقبال اصولگرایان قرار نگرفته و از آن پرهیزدارند.

به‌راستی مشخص نیست به کدام دلیل اصولگرایان فکر می‌کنند با چهره‌هایی مانند امیر تتلو می‌توان وارد دیالوگ شد، اما با اصلاح‌طلبان که دارای پیشینه‌ای در انقلاب هستند و در جهت به پیروزی رساندن آن تلاش‌های فراوانی انجام داده‌اند، نمی‌توان وارد گفتوگو شوند و تاکنون خواسته آنها برای گفتوگوی ملی را بی‌پاسخ گذاشته‌اند.

احمد بخشایش اردستانی، نماینده سابق مجلس و فعال سیاسی اصولگرا در گفتوگو با رویداد۲۴ درباره گفت‌وگوی ملی به جای گفت‌وگو با تتلوها گفت: چطور باید اصولگراها با اصلاح‌طلبان وارد گفت‌وگو شوند؟ چه‌کاری باید انجام دهند؟

وی دراین‌باره که اصلاح‌طلبان بارها از گفت‌وگو ملی صحبت کردند، اظهار داشت: گفت‌وگو ملی که از آن صحبت به میان آوردند برای حل مسئله حصر است و اینکه اظهارنظرها درباره فتنه پایان داده شود و دیگر حوادث سال 88 تحت این نام خوانده نشود. به دنبال این مسائل پرونده افراد هم پاک می‌شود و دیگر در شورای نگهبان بحثی از این موضوعات به میان نخواهد آمد.

بخشایش در ادامه تأکید کرد: یک‌طرف گفت‌وگو ملی نهادهای حاکمیتی قرار دارد و طرف دیگر اصلاح‌طلبان هستند. اساساً اصولگرایان در این میان کاره‌ای به‌حساب نمی‌آیندکه اصلاح‌طلبان بر گفت‌وگوی ملی با آنها اصرار دارند.جایی هم که سلیمی نمین مطرح می‌کند که باید با تتلیتی ها وارد بحث شد به معنای تفوق سیاست بر هنر، تفوق سیاست بر دین و تفوق سیاست بر علم است.

این نماینده مجلس در دوره گذشته یادآور شد: سیاستمداران به دیگران نگاه ابزاری دارند و از هنرمندان و ورزشکاران استفاده ابزاری برای کسب رأی می‌کنند. نمونه این کار را آقای روحانی هم انجام داد در استادیوم هنرپیشه‌ها آمدند و جلسه بسیار باعظمتی برای او برگزار کردند و حتی ذهن مردم را از مباحث اقتصادی به سمت مسائل اجتماعی سوق دادند به‌طوری‌که امروز مطرح می‌کنند که مشکل اقتصادی برای مردم مطرح نبود و آنان به دنبال آزادی بودند.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه بیان کرد: رقیب هم از این حربه استفاده کرد و اصولگراها هم از این امر بهره بردند. البته اعتقاددارم که هر دو گروه در این زمینه اشتباه می‌کنند و باید اجازه دهند نخبگان فکری و ابزاری در کار خود وارد شوند مثلاً اگر تتلوها نخبه ابزاری هستند، اجازه دهند کار خود را انجام دهند.

وی دراین‌باره که آیا تصاویر امیر تتلو را دیده است، توضیح داد: به این مسائل کار ندارم بر اینکه در شورای شهر یا مجلس ورزشکار وارد می‌شود، نقد دارم. هر دو در بزنگاه‌ها از هنرپیشه‌ها و ورزشکاران استفاده می‌کنند و وقتی می‌گویند سیاست سر دین، ورزش و هنر کلاه می‌گذارد همین‌جا است.

بخشایش در همین خصوص خاطرنشان کرد: باکسانی مانند تتلوها گفت‌وگو نیازی نیست. بحث این است که باید اجازه داد ورزشکاران و هنرپیشه‌ها در گروه خود نخبه باشند. کاری که آقای رسایی و رئیسی با تتلو انجام دادند او دیگر در آینده به کمتر از نماینده مجلس راضی نخواهد شد و با هیچ‌کس هم‌نشست و برخاست نمی‌کند. البته بدین معنا نیست که یک ورزشکار یا هنرپیشه در سیاست ورود پیدا نکند در کشورهای دنیا برخی هنرپیشه‌ها مانند ریگان به سیاست علاقه پیدا می‌کنند، وارد حزب می‌شوند و درنهایت ممکن است به مقام ریاست جمهوری هم‌دست یابند.

این نماینده مجلس در دوره گذشته دراین‌باره که هنرپیشه‌ها شأن متفاوتی دارند و نباید با یکدیگر مقایسه شوند، افزود: شما مانند آمریکایی‌ها می‌گویید تروریست خوب و بد داریم، هنرپیشه خوب بد داریم که هوادار روحانی هستند و بدها به سمت آقای رئیسی گرایش دارند.

این فعال سیاسی اصولگرا دراین‌باره که هنرپیشه‌های هوادار روحانی برخلاف تتلو هیچ‌یک دارای پرونده قضایی نیستند، تصریح کرد: برنامه کاری هنرپیشه‌ها را دنبال و رصد نمی‌کنم و حتی نمی‌دانم چرا این آقا اسمش «تتلو» است. شما درصدد هستید تا با استفاده ابزاری اصولگرایی را بکوبید ولی شخصاً هر دو جناح را به دلیل استفاده ابزاری موردنقد قرار می‌دهم.

وی درباره گفت‌وگو ملی که بارها از سوی اصلاح‌طلبان مطرح‌شده است، یادآور شد: گفت‌وگو ملی یعنی اینکه فتنه گران برای انتخابات از سوی شورای نگهبان تائید صلاحیت شوند، درحالی‌که مقام رهبری گفته‌اند از فتنه نمی‌گذرد و خط قرمز است بنابراین طبیعی است که شورای نگهبآن‌هم از آن نگذرد.

بخشایش در ادامه افزود: گفت‌وگو ملی به معنای از بین رفتن حصر است و اینکه آقایان کروبی و موسوی از آن خارج شوند. وقتی رفع حصر صورت گیرد، فتنه‌ای هم وجود نخواهد نداشت بنابراین سابقه‌ها پاک می‌شود. در حال حاضر که اصلاح‌طلبان بر سرکار هستند با چه کسی نیاز به صحبت دارند، اما در اینکه اصولگراها نیاز به پوست‌اندازی دارند و توجیه‌گر وضع موجود هستند را قبول دارم.

وی درباره نیاز به گفت‌وگو ملی بیان کرد: نیاز به گفت‌وگو ملی به نظر نمی‌رسد به وجود آمده باشد زیرا باید از جانب اصلاح‌طلبان مطرح شود و راه آن‌هم این است که آقای روحانی با نهادهای حاکمیتی صحبت کند و پیشنهاد‌ها خود را مطرح سازد که این دیگر گفت‌وگو ملی نیست، گفت‌وگو دونفره به‌حساب می‌آید. البته به نفع اصلاح‌طلبان است این افراد در حصر باشند زیرا می‌توانند از این طریق دست به مظلوم‌نمایی زنند ورای جمع می‌کنند.


خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
اصلاح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
0
0
ادم درحال غرق شدن به علف لب جوي اب هم متوسل ميشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
0
0
دين كه نباشد هر عراجيفي بافته و منتشر مي شود. اين خر مراد كه سوار شده ايد عمر زياد ندارد كه چندين قرن باشد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان