تاریخ انتشار: ۲۱:۰۶ - ۲۸ تير ۱۳۹۶

سرکرده جبهه النصره:30 میلیون دلار پول و پناهندگی ترکیه در ازای تحویل مناطق تحت کنترل

تارنمای «المیادین» روز چهارشنبه به نقل از یک منبع میدانی اعلام کرد که «ابومالک التلی» سرکرده «جبهه النصره» در مناطق «القلمون» و بلندی های «عرسال» در مناطق مرزی سوریه و لبنان پیشنهاد داده در ازای تحویل مناطق تحت کنترل، 30 میلیون دلار دریافت کند و به ترکیه برود.

رویداد۲۴-تارنمای «المیادین» روز چهارشنبه به نقل از یک منبع میدانی اعلام کرد که «ابومالک التلی» سرکرده «جبهه النصره» در مناطق «القلمون» و بلندی های «عرسال» در مناطق مرزی سوریه و لبنان پیشنهاد داده در ازای تحویل مناطق تحت کنترل، 30 میلیون دلار دریافت کند و به ترکیه برود.به نوشته المیادین، این منبع میدانی افزود: احتمال پیش آمدن رویدادهای ناگهانی و غافلگیر کننده در این نبرد وجود دارد و التلی به خاطر منافع شخصی خود وارد ریسکی شده است که صد در صد بازنده آن است.

بر اساس گزارش های مختلف نیروهای ارتش با همکاری نیروهای مقاومت قصد دارند در یک عملیات فراگیر بلندی های عرسال در شرق لبنان و هم مرز با سوریه را از حضور نیروهای تروریستی پاکسازی کنند.
منطقه عرسال در شرق لبنان و در مرز با سوریه قرار دارد.
در سال های اخیر با اوج گرفتن بحران در سوریه و همزمان با حضور هزاران پناهجوی سوری در عرسال، گروه های مسلح و تروریست نیز که بیشتر آنها وابسته به جبهه النصره و «گردان های اهل الشام» و معدودی از عناصر «داعش» هستند در این منطقه مستقر شده اند.
المیادین به نقل از منبع میدانی افزود: ابومالک التلی سرکرده جبهه النصره در القلمون همه پیشنهادهای مطرح شده از سوی طرف های میانجی برای جلوگیری از خونریزی را رد کرده است. وی تاکید کرد که جبهه النصره در القلمون و بلندی های عرسال ساعت های سرنوشت سازی را در پیش دارد.
این منبع افزود: نبرد بلندی های عرسال فوری و سریع نخواهد بود و اتفاقات حساب نشده ای در راه است. وقتی جنگ آزاد سازی منطقه شروع شود عناصر مسلح موجود در بلندی های عرسال و القلمون راهی جز تسلیم شدن یا مرگ نخواهند داشت.
وی گفت: مسئول جبهه النصره به طرف های میانجی اعلام کرده که اهمیتی به سرنوشت عناصر مسلح خود که شعار جنگ تا سرحد مرگ را سر می دهند قائل نیست و حاضر است با 30 میلیون دلاری که در اختیار دارد از طریق فرودگاه بیروت به ترکیه برود. وی پیشنهاد رفتن به ادلب را رد کرده است.
به گفته این منبع میدانی التلی از سرکردگان اردنی القاعده دستور می گیرد برای همین نیز از رهبران کنونی جبهه النصره در ادلب هراس دارد.
وی گفت :اختلاف ها بین این گروه ها در حال افزایش است و نگرانی ها درباره خواسته های شخصی و منافع مالی آنها بیش از پیش بروز کرده است.
به گفته وی ابومالک التلی خود و گروهش را در معرض نابودی و هلاکت قرار داده و به خاطر منافع شخصی خود ریسک جنگی را قبول کرده که صد در صد بازنده آن خواهد بود. 

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان