تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۹ تير ۱۳۹۶

اظهارنظر درباره تشکیل فراکسیون مستقلان زود است/اختلاف‌نظر طبیعی است

میرلوحی تشکیل هر فراکسیونی در شورای شهر را زودهنگام خواند و گفت: باوجود اختلاف‌نظر تلاش می‌کنیم در مسائل کلان و جریان‌ساز هماهنگ عمل کنیم.

رویداد۲۴-میرلوحی تشکیل هر فراکسیونی در شورای شهر را زودهنگام خواند و گفت: باوجود اختلاف‌نظر تلاش می‌کنیم در مسائل کلان و جریان‌ساز هماهنگ عمل کنیم.چهارشنبه؛ سرانجام انتظار به پایان رسید و ۷ کاندیداهای نهایی شورای پنجم شهر تهران برای احراز سمت شهردار اعلام  شدند اما خبر تشکیل فراکسیون مستقلان در شورا٬ برخی فعالان سیاسی اصلاح‌طلب را نگران کرده است. تجربه ناخوشایند شورای اول برای اصلاح‌طلبان٬ موجب شده این حزب از همین آغاز کار روی وحدت و یکدستی شورا تمرکز داشته باشد. محمود میرلوحی؛ خبر تشکیل فراکسیون مستقلان را رد نکرد و گفت: نمی‌توان انتظار داشت همه ۲۱ نفر عضو شورای شهر یک جور فکر کنند اما تلاش می‌کنیم به حداکثر هماهنگی و هم‌صدایی دست پیدا کنیم٬ در هر حال طبیعی است که اختلاف نظر وجود داشته باشد.

منتخب مردم در شورای پنجم با تاکید بر اینکه اختلاف نظر در شورا دور از انتظار نیست٬ ادامه داد: با وجود اختلاف نظر، تلاش خود را می‌کنیم تا در مسائل کلان و جریان‌ساز هماهنگ عمل کنیم.

 با این حال میرلوحی هرگونه اظهارنظر در مورد تشکیل فراکسیون مستقلان در شورای پنجم را زودهنگام دانسته و تصریح کرد: اظهارنظر درمورد تشکیل فراکسیون مستقلان زود است. با این حال در این یک ماه و نیمی که از تشکیل شورای پنجم گذشته است، شاهد هماهنگی نسبتا قابل قبولی میان اعضا بودیم. البته نمی‌توانم بگویم این هماهنگی‌ها صد در صد است اما در سطح مناسبی قرار دارد.

این عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و منتخب شورای شهر برخلاف باقی اعضای شورای پنجم همچون زهرا نژادبهرام که اسامی نامزدهای موردنظر خود را در شبکه‌های اجتماعی و مصاحبه‌ها اعلام کرده‌اند، از نام بردن این اعضا خودداری کرد و گفت: باتوجه به ویژگی‌‌ها و شاخص‌هایی که برای شهردار تهران توسط شورای پنجم مشخص شد، می‌توانیم اسامی نامزدها را حدس بزنیم. با این حال، تا امروز به صورت جداگانه با کاندیداهای مورد نظر خود برای شهرداری جلساتی برگزار کرده‌ام٬ هرچند به نظر می‌رسد برخی از اعضای شورا در این زمینه از من جلوتر هستند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان