تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۶
بررسی یک مهندسی ناتمام

پشت پرده انتخابات گزینه های شهرداری تهران

مرحله اول انتخاب شهردار سیاسی ترین شهر ایران به پایان رسید؛ هفت نفر حائز بیشترین آراء شدند. نجفی ( 21 رای)، مرعشی (20 رای)، کولایی (16)، افشانی (14رای )، بیطرف ( 12 رای )،شریعتمداری (11 رای)، مهرعلیزاده ( 9رای) را از میان 22 گزینه مطرح شهرداری تهران به دست آورند.

رویداد۲۴- اهمیت انتخاب شهردار تهران سبب شده است گروه های اصلاح طلب در نبود رقیب راه برای کرسی های مدیریت شهری تهران هموار ببینند و از همان آغاز تلاش برای حذف برخی گزینه ها و بالا بردن برخی گزینه ها آغاز شود. افرادی که از آنها به عنوان پدرخوانده اصلاحات یاد می شود در طی دو روز گذشته در نسخه دستوری خود به اعضا و هواداران خود در شورای شهر دستور دادند تا با اضافه کردن گزینه های متعدد صحنه رای گیری امروز را آشفته کرده و به اصطلاح گزینه های مورد نظر خود را طرح و گزینه های غیر همسو را حذف کنند.

نسخه دستوری که پشت پرده آن در تماس روز دوشنبه یکی از اعضای شورای شهر برای دیگر اعضا تشریح شد. " به 7 نفر رای دهید و آنها که من می گویم  تا ...... حذف شود..."

 

*محمد علی نجفی و محمد شریعتمداری از کاندیداتوری خود برای شهرداری تهران بی اطلاع بودند!

افرادی مانند شریعتمداری و نجفی را به عنوان کاندیدا معرفی کردند بدون آنکه این افراد تمایلی برای شهردار شدن داشته باشند یا اصلا موافقت خود را برای کاندیدا شدن اعلام کرده باشند.

نجفی و شریعتمداری ظهر امروز وقتی نامشان را در صدر کاندیداهای شهرداری تهران دیدند متعجب شده و اعتراض خود را به اعضای شورای شهر اعلام کردند.

 

واقعیت این است نجفی و شریعتمداری و چند گزینه دیگر اصلا "کاندیدای شهرداری نبوده و خود را کاندیدا نمی دانند " طرح نام آنها تنها  بازی جدید و البته پشت پرده طراحان لیست امید برای پراکنده کردن اذهان از تکرار "مهندسی " گذشته یعنی تهیه  لیست امید است. در جریان تهیه لیست امید افرادی که زیر مجموعه یک جریان خاص هستند با طرح عنوان حضور جوانان در لیست شورا ثبت نام حداکثری را کلید زدند و با حضور در فرمانداری تهران در روز ثبت نام بر اجرای این پروژه با نام حضور "جوانان" اما در عمل "آشفته کردن صحنه انتخاب لیست امید" از یک سو "مهندسی لیست" را کلید زده و از سوی دیگر " آتش اختلاف را میان اصلاح طلبان شعله ور کنند.

پشت پرده  انتخاب هر 7 گزینه

منابع خبری به دیده بان ایران اطلاع داده اند: در این مهندسی 7 گزینه ای قرار بوده است در یک سو کارگزاران حسین مرعشی، اتحاد ملت بی طرف و اعتماد ملی افشانی را در صدر قرار دهند و بقیه گزینه ها کسانی باشند که یا کاندیدا نمی شوند یا اصلا  امکان  حضور در شهرداری ندارند. بدین ترتیب رقابت در هفته های آتی میان همین سه گزینه ها خواهد بود.

حبیب الله بی طرف که گزینه اصلی حزب اتحاد ملت با ائتلاف با حزب اعتماد ملی و دو نفر از مستقلین ۱۲ رای را کسب کرد.  

ما به ازای این مسئله نیز اعضای حزب اتحاد ملت در شورای شهر با گزینه اعتماد ملی یعنی افشانی رای خود را معامله کرده اند و با رای چهار نفر از مستقلین استاندار فعلی فارس ۱۴ رای کسب کرده است.

اما تغییر جهت یا بهتر بگوییم بی وفایی چند عضو نزدیک به عارف و تعدادی اعضای مستقل سبب شد برنامه مطابق طراحی انجام شده پیش نرود و کولایی و مهر علیزاده در جمع گزینه ها قرار گیرند.

حال باید دید دو هفته آینده روند اتفاقات در شورای پنجم چگونه پیش خواهد رفت.

منبع: دیده بان ایران
نظرات شما
پیشخوان