تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۹ تير ۱۳۹۶

ناراحتی پرسپولیسی‌ها از پرداخت نشدن مطالباتشان

در راه قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر فصل گذشته و صعود به جمع ۸ تیم برتر آسیا هنوز مسئولان این باشگاه نتوانسته‌اند با پرداخت تعهداتشان به بازیکنان پازل این موفقیت را تکمیل کرده و شیرینی آن را کامل کنند.
رویداد۲۴-در راه قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر فصل گذشته و صعود به جمع ۸ تیم برتر آسیا هنوز مسئولان این باشگاه نتوانسته‌اند با پرداخت تعهداتشان به بازیکنان پازل این موفقیت را تکمیل کرده و شیرینی آن را کامل کنند.

قهرمانی مقتدرانه تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ برتر آن هم در حالی که از آخرین قهرمانی این تیم در این مسابقات 9 سال می‌گذشت باعث شد تا هواداران این تیم و اهالی فوتبال به کار و تلاش برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم پرسپولیس و بازیکنانش ایمان بیاورند چراکه از بعد از آخرین قهرمانی این تیم در لیگ برتر سرخ‌پوشان فراز و فرود زیادی را تجربه کردند.

به طور مثال یک سال در آستانه قهرمانی لیگ قرار داشتند و یک سال دیگر در روز آخر مسابقات ماندنشان در لیگ برتر مسجل شد اما برانکو ایوانکوویچ که از فروردین 1394 به صورت رسمی هدایت سرخ‌پوشان را در دست گرفت با این تیم کار بزرگی انجام داد و یک سال با تفاضل گل به قهرمانی نرسید و سال بعد با یک قهرمانی مقتدرانه هوادارانش را خوشحال کرد.

قهرمانی پرسپولیسی‌ها و خوشحالی هواداران این تیم تنها به همین‌جا منتهی نشد چرا که برانکو و شاگردانش در آسیا هم کار بزرگی انجام دادند و بعد از 17 سال مجدداً این تیم در جمع 8 تیم برتر و پایانی لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت و چندی دیگر باید به مصاف حریف عربستانی برود که در صورت پیروزی در این بازی پرسپولیسی‌ها جشن صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا را خواهند گرفت و این اتفاق بزرگ مرهون تلاش‌های بی‌وقفه برانکو و بازیکنانش است که در این مدت با عملکرد تیم خود یک بار دیگر نام پرسپولیس را علاوه بر بالاترین سطح فوتبال ایران قرار دادند بلکه به عنوان تنها نماینده کشورمان در جمع 8 تیم قدرتمند آسیا قرار گرفتند.

در این بین و طبق مصاحبه‌ای که برانکو چندی پیش با خبرگزاری فارس داشت عنوان کرد که مشکلات مالی و عدم پرداخت به موقع مطالبات بازیکنان از سوی باشگاه گاهی آنقدر عرصه را تنگ می‌کند که او باید همانند آتش‌نشانان هر روز قبل از تمرین آتش بازیکنانش را خاموش کند. این موضوع نه تنها در صحبت‌های برانکو بلکه در رفتار بازیکنان هم مشاهده شد چرا که چند باری به دلیل پرداخت نشدن به موقع قرارداد بازیکنان تمرین آنها تا مرز تعطیلی پیش رفت و بازیکنان مدعی بودند که با وجود عملکرد مناسب در ایران و خارج از کشورمان حالا وظیفه باشگاه است که با پرداخت به موقع پول آنها باعث شود تا سرخ‌پوشان از نظر روحی و روانی شارژ شوند.
 
در این بین برخی از بازیکنان هم مصاحبه‌هایی انجام دادند و به صورت نرم گلایه‌هایی مطرح کردند اما با پایان یافتن لیگ برتر بازیکنان نتوانستند به دریافتی مدنظر خود دست پیدا کنند.

پرسپولیس در اردیبهشت قهرمان ایران شد و در اوایل خرداد به جمع 8 تیم برتر آسیا صعود کرد. تا اینجای کار بازیکنان و مربیان به وظایف خود به خوبی عمل کردند اما پازل این تلاش از سوی مدیران باشگاه تکمیل نشد. به طوری که در کمتر از 8 روزی که تا شروع لیگ برتر هفدهم زمان باقی مانده اما هنوز باشگاه پرسپولیس با بازیکنانش تسویه حساب نکرده و بازیکنان حدود 20 درصد از این باشگاه هنوز طلب دارند که این رقم به دلیل پرداخت نشدن و تسویه نکردن مبلغ قراردادها است.

از طرف دیگر با وجود اینکه نزدیک 3 ماه از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و نزدیک به 2 ماه از صعود این تیم به جمع 8 تیم برتر آسیا زمان می‌گذرد بازیکنان پرسپولیس و حتی مربیان این تیم به پاداشی که مسئولان باشگاه بابت این موفقیت‌ها به آنها قول داده بودند دست پیدا نکردند و پرسپولیسی‌ها کماکان منتظر هستند تا قول و قرارهای مسئولان باشگاه‌شان عملی شود.
 
این در حالی است که نتایج پرسپولیس آنقدر درخشان بوده که بازیکنان این تیم انتظار داشتند زودتر از اینها مشکلات مالی‌شان که حق طبیعی آنها است برطرف شود. اما همین بدقولی‌ها ناراحتی بازیکنان را در پی داشته هرچند که به دلیل برخی مسائل خود آنها به صورت رسمی و ویژه به این موضوع ورود نکرده‌اند.

نکته عجیب و جالب این اتفاق اما آنجایی است که نه تنها پاداش قهرمانی در لیگ برتر، صعود به جمع 8 تیم برتر آسیا و تسویه حساب‌های قراردادها انجام نشده بلکه مسئولان باشگاه برخی بازیکنان را بنابه دلایلی نظیر مصاحبه کردن و برخی موارد دیگر تهدید به جریمه کرد‌ه‌اند و این موضوعی است که ناراحتی بازیکنان را در پی داشته است، چرا که آنها معتقدند تیمی که با این شرایط قهرمان شده پولش را کامل نگرفته که هیچ، حالا تهدید به جریمه هم شده‌اند!
 
البته این را باید در نظر داشت که مدیران باشگاه پرسپولیس هرچند وقت یکبار قول‌هایی به بازیکنان‌شان دادند اما تا لحظه نگارش این قول‌ها عملی نشده و باید منتظر ماند و دید که در آستانه صعود لیگ برتر جدید آیا بازیکنان به حق و حقوق‌ خودشان می‌رسند یا نه. هرچند که علی‌اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس در آخرین مصاحبه‌ای که با سایت این باشگاه شب گذشته انجام داد یک بار دیگر از هواداران پرسپولیس درخواست داشت تا به باشگاه پرسپولیس کمک مالی کنند!
منبع: فارس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان