تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۲۹ تير ۱۳۹۶

تابش: تأمین اجتماعی کشور به خانه تکانی نیاز دارد

مقوله تأمین اجتماعی به عنوان چتر حمایتی مردم نقش مهمی در ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم ایفا می کند.
رویداد۲۴-مقوله تأمین اجتماعی به عنوان چتر حمایتی مردم نقش مهمی در ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم ایفا می کند.نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای دولت در ارائه خدمات مختلف به اقشار مختلف جامعه، گفت: تأمین اجتماعی کشور به خانه تکانی نیاز دارد.

محمدرضا تابش در آیین افتتاح فاز دوم مرکز تحقیقات سالمندی اردکان که با حضور «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر «انوشیروان محسنی بندپی» رییس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، با اشاره به بهره برداری نیروگاه انرژی خورشیدی در اردکان، اظهار کرد: استان یزد با داشتن بیش از 300 روز آفتابی ظرفیت استقرار نیروگاه‌های مختلف را دارد.

وی افزود: حمایت از توسعه نیروگاه‌های خورشیدی علاوه بر صرفه اقتصادی از نظر زیست محیطی برای استان یزد بسیار بصرفه است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تأمین اجتماعی را یکی از مولفه های حکمرانی مطلوب دانست و بیان کرد: مقوله تأمین اجتماعی به عنوان چتر حمایتی مردم نقش مهمی در ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم ایفا می کند.

این مقام مسئول با بیان این که نظام تأمین اجتماعی کشور به خانه تکانی نیاز دارد، تصریح کرد: علی‌رغم دستاوردهای خوب تأمین اجتماعی در حال حاضر خدمت رسانی مطلوب و قابل انتظاری را ارائه نمی کند.

تابش در ادامه با اشاره به افتتاح مرکز تحقیقات سالمندی در اردکان، خاطرنشان کرد: میانگین سالمندی در ایران 8.3 درصد است که شش میلیون 430 نفر جمعیت سالمند در کشور زندگی می کنند.

وی با بیان این که جمعیت سالمند در استان یزد 9.3 درصد حدود 93 هزار نفر سالمند در حال زندگی هستند، افزود: خروجی افتتاح این چنین مراکز خدماتی و تحقیقاتی باید بتوانند باری از روی دوش سالمند و خانواده در راستای رسیدن به سالمندان بردارند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به سالمندان باید با همکاری خانواده‌ها و دولت به صورت مشترک برنامه ریزی و اجرایی شوند.

وی در پایان همسان سازی کارگران حقوق کارگران بازنشسته و یکسان سازی حقوق پیمانکاران را از جمله اولویت های اجرایی وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی است.
نظرات شما
پیشخوان