تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۲۹ تير ۱۳۹۶

حوزه جوانان باید از ورزش جدا شود

محمدرضا رستمی، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش جوانان گفت: هیچ کدام از وزا چه آقای گودرزی و چه آقای سلطانی‌فر مخالفتی با توسعه امور جوانان در دوره مدیرتشان نداشتند و هر دو نفر بعد از مدتی از مسوولیت خود به این نتیجه رسیدند حوزه جوانان باید از ورزش جدا شود و این فرصت باید در دولت فراهم شود که حوزه جوانان در سطح عالی مورد توجه قرار گیرد.

رویداد۲۴-محمدرضا رستمی، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش جوانان گفت: هیچ کدام از وزا چه آقای گودرزی و چه آقای سلطانی‌فر مخالفتی با توسعه امور جوانان در دوره مدیرتشان نداشتند و هر دو نفر بعد از مدتی از مسوولیت خود به این نتیجه رسیدند حوزه جوانان باید از ورزش جدا شود و این فرصت باید در دولت فراهم شود که حوزه جوانان در سطح عالی مورد توجه قرار گیرد. محمدرضا رستمی در اختتامیه پنجمین گردهمایی مسوولین امور جوانان کشور در سنندج به احیای سازمان ملی جوانان گریزی زد و اظهار کرد: این مهم به عنوان یک هدف‌گذاری اصلی دنبال و تلاش بسیار زیاد و خستگی ناپذیر برای پذیرش این تفکیک انجام شد.
وی گفت: این تلاش‌ها با عملکرد خوبی که در این حوزه اتفاق افتاد اثبات کننده بود و هم با توجیهات خوب که صورت گرفت، موجب پذیرفتن درخواست تفکیک این بخش از حوزه جوانان شد.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش جوانان با بیان اینکه تفکیک حوزه جوانان از ورزش مخالفینی هم داشت و افزود: بیش از اینکه این مخالفت‌ها مبنایی باشد، مخالفت‌های شخصی‌سازی شده و مبتنی بر دیدگاه فردی و در برخی موارد مواضع خاص است.
رستمی اضافه کرد: در خوشبینانه‌ترین حالت باید گفت، اگر این مخالفت‌ها به هر دلیل نتیجه بدهد یک نوع آسیب ملی مواجه خواهیم بود و موضوع جوانان با عدم تشکیل سازمان جوانان با ویژگی‌های جدید در انبوهی از موضوعات که در حوزه ورزش وجود دارد غرق خواهد شد همچنان که در این سال‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: هیچ کدام از وزا چه آقای گودرزی و چه آقای سلطانی‌فر مخالفتی با توسعه امورجوانان در دوره مدیرتشان نداشتند و هر دو نفر بعد از مدتی از مسوولیت خود به این نتیجه رسیدند حوزه جوانان باید از ورزش جدا شود و این فرصت باید در دولت فراهم شود که حوزه جوانان در سطح عالی مورد توجه قرار گیرد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش جوانان خاطرنشان کرد: علرغم نیت قلبیشون و خواسته قلبیشون که تمایل داشتند که به صورت مرتب برای حوزه جوانان وقت بگذارند هیچ کدام موفق نشدند برای این حوزه وقت بگذارند که دلیل اصلی آن این است که مسائل ورزش به اندازه ای درگیر کننده و بحران ساز است این عزیزان نتوانستند همتی که برای حوزه جوانان بود داشته و بر آن پافشاری کنند.

وی گفت: به همین دلیل هم چه به لحاظ عملکردی و چه از نظر جایگاهی و چه به لحاظ موضوعی از سه جهت به این نتیجه رسیدند که احیای سازمان ملی جوانان یک راهکار مدیریتی در کشور است نه یک نظر شخصی و یا دیدگاه فردی و به همین دلیل وزیر ورزش و جوانان این موضوع را دنبال و تایید ایشان موجب شد که این مهم با شدت خاصی دنبال شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش جوانان با بیان اینکه مخالفت حداقلی در بحث جداسازی حوزه جوانان از وزارت ورزش در مجلس وجود دارد، گفت: لایحه ای که از سوی دولت به مجلس داده شده هر سه وزارت خانه را لحاظ کرده است.

رستمی تصریح کرد: دولت و هم مجلس به دنبال این مسئله است و طبیعی است که تلاش ها و مذاکرات خود را خواهند داشت و تلاش خواهند کرد.
وی اذعان کرد: امیدواریم با اجماعی که در بحث احیای سازمان جوانان وجود دارد این امر ملی تحقق پیدا کند و شاهد ایجاد یک سازمان با قدرت و در سطح توان بالایی تشکیل شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش جوانان نبود سازمان ملی جوانان را خسارت ملی عنوان کرد افزود: جامعه ما هرچی جلو تر برود و یک سازمان دیده بان در حوزه جوانان که بتواند به این حوزه نظارت و بسته هایی سیاسی و برنامه ای تبدیل نکند با بحران های جدی در حوزه جوانان مواجه خواهیم بود.

رستمی اضافه کرد: خوشبختانه در حوزه بودجه با نوع نگاهی که دولت به حوزه جوانان وجود دارد بحث ترمیم در بودجه را شاهد بودیم و بحث ساختار هم مورد توجه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در قانون برنامه و بودجه 20 درصد اختصاصی بخش جوانان تعیین تکلیف شده و امکان دخل و تصرف درآن وجود ندارد و هر دستگاهی در این زمینه دخل و تصرف داشته باشد کار غیرقانونی کرده و باید پاسخگو باشد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش جوانان اضافه کرد: محل هزینه این 20 درصد کاملا مشخص است و تکلیف این بودجه استانی نیز توسط خود وزارت ورزش و جوانان مشخص و در قالب آئین نامه ای به استان ها داده می شود.

رستمی با بیان اینکه 50 درصد از این 20 درصد به تسهیلات بانکی برای موضوعات سازمان های مردم نهاد، شرکت‌ها و غیره که در موضوع جوانان فعالیت می‌کنند اختصاص داده شده که در این راستا با بانک مهر ایران و مهر اقتصاد مذاکراتی انجام شده است.

وی افزود: 40 درصد این اعتبار به موضوع ساخت خانه جوانان اختصاص داده شده و استان هایی که زمین مناسب را برای این موضوع اختصاص دهند که در خواست ما تامین این زمین از طریق استانداری ها تامین شود از منابع عمرانی هزینه ساخت آن تامین می‌شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش جوانان گفت: 10 درصد از سهم جوانان در هر استانی اختصاص به جاده تندرستی دیده شده که بر قالب اگر و مگر تعیین شده است و براساس ضرورت در استان‌ها هزینه می‌شود.

رستمی با بیان اینکه همچنان توسعه اجتماعی را به عنوان رویکرد اصلی حوزه جوانان دنبال می کنیم اضافه کرد: با توجه به اعتبار 130 میلیارد تومانی برنامه‌ای که داریم، توسعه اجتماعی و توانمندسازی حوزه جوانان را به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی جوانان در عرصه‌های مختلف با محوریت و اولویت اشتغال است، گفت: طرح ها و برنامه‌هایی در ستاد در حال انجام است با این رویکرد برای توانمندسازی جوانانی که بیکار هستند طرح‌های خود را تدوین و ارسال کنید.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش جوانان با بیان اینکه توانمندسازی جوانان در حوزه‌های مسکن، ازدواج و غیره هم دنبال می‌شود، عنوان کرد: با توجه اینکه مشکل اصلی ما در بحث جوانان اشتغال است این مهم به صورت ویژه دنبال خواهد شد.

رستمی خاطرنشان کرد: خانه جوانان از دیگر مباحث مهمی است که در کشور دنبال می‌شود، اگر خانه جوانان به محلی برای استقرار نیروهای اداری تبدیل شود این پروژه شکست خورده است.

وی تصریح کرد: خبرهایی که به ما می رسد این است که خانه‌های جوانان در کردستان تبدیل به یک محل و مرکز اداری تبدیل شده است که این انحراف در اصل این خانه‌ها است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش جوانان با بیان اینکه جذب نخبگان و صاحب نظران به خانه جوانان اگر محقق نشود انحراف از سیاست‌ها است، گفت: خانه جوانی که درش کلید می‌شود و جوانان را در آن راه نمی‌دهند در استان‌ها تعطیل می‌شود چون این انحراف از برنامه است.

به گفته معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش جوانان باید این فضاها با نظارت در اختیار جوانان باشد و بستر جذب سرمایه‌گذاران و معرفی جوانان باشد.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان