تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۲۹ تير ۱۳۹۶

نقش عربستان در اکثر حملات تروریستی دنیا

بر اساس اظهارات محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران ۹۴ درصد حملات تروریستی دنیا، از سال ۲۰۰۱ تا کنون از ایدئولوژی مورد تبلیغ عربستان سعودی نشأت می‌گیرد.

رویداد۲۴-بر اساس اظهارات محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران ۹۴ درصد حملات تروریستی دنیا، از سال ۲۰۰۱ تا کنون از ایدئولوژی مورد تبلیغ عربستان سعودی نشأت می‌گیرد. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «پی‌بی‌اس» تصریح کرد 94 درصد از کل حملات تروریستی در دنیا از ایدئولوژی مورد تبلیغ عربستان سعودی نشأت می‌گیرند. 

آقای ظریف با یادآوری اینکه 15 نفر از عاملان حمله تروریستی به برج‌های تجارت جهانی در حادثه 11 سپتامبر سال 2001 اهل عربستان سعودی بودند گفت: «این را هم می‌دانیم که ایدئولوژی این تروریست‌ها هم از عربستان سعودی بود: وهابیت.»

وزیر خارجه ایران اضافه کرد: « اگر بررسی کنید، از سال 2001 تا کنون - یا حتی از سال 1998 تا حالا- تقریباً 94 درصد از حوادث تروریستی در سراسر دنیا به تحریک افرادی از این جریان فکری یا توسط خود آنها انجام شده است. این تفکر، ایدئولوژی رسمی عربستان است که با پول دلارهای نفتی تبلیغ می‌شود.»

ظریف تصریح کرد: «این موضوع تأسف‌بار است چون ما معقتدیم باید روابط خوبی با همسایگانمان داشته باشیم و ما می‌خواهیم که روابط خوبی داشته باشیم، اما لازم است که آنها درباره سیاستشان تصمیم بگیرند.»

وی در ادامه با انتقاد از سیاست امریکا در قبال عربستان گفت: «موضوع مایه تأسف برای امریکا این است که ملاک آنها این نیست که کشوری از تروریسم حمایت می‌کند یا نه، بلکه معیارشان این است که چه کسی آن تجهیزات نظامی زیبا را از ایالات متحده می‌خرد.»

منبع: فارس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان