تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
محمدحسن آصفری عضو جمنا در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

قالیباف یک مدیر اصولگرا نیست/ ریخت‌وپاش‌های قالیباف در شهرداری با روح اصولگرایی جور درنمی‌آید/ قالیباف در جایگاهی نیست که اصولگرایی را ناکارآمد بداند

محمدحسن آصفری از اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب موسوم به جمنا با بیان اینکه «قالیباف نمی‌تواند خود را یک مدیر اصولگرا خطاب کند و این جریان را ناکارآمد بداند» تصریح کرد: ریخت‌وپاش، رانت‌خواری، ولخرجی‌ها و تحویل برخی از شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف به افراد مرتبط با قالیباف در زمان شهردار بودن او باروح اصولگرایی جور درنمی‌آید و قابل‌قبول نیست.
رویداد۲۴- محمدحسن آصفری از اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب موسوم به جمنا با بیان اینکه «قالیباف نمی‌تواند خود را یک مدیر اصولگرا خطاب کند و این جریان را ناکارآمد بداند» تصریح کرد: ریخت‌وپاش، رانت‌خواری، ولخرجی‌ها و تحویل برخی از شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف به افراد مرتبط با قالیباف در زمان شهردار بودن او باروح اصولگرایی جور درنمی‌آید و قابل‌قبول نیست.

محمدباقر قالیباف روز شنبه در نامه‌ای بابیان‌ اینکه تغییرِ اساسی در نحوه کنشِ جریانِ اصول‌گرایی جزو مطالبات امروز است خواستار تغییر در رفتار و عملکرد اصولگرایی در قالب نواصولگرایی شد.

او که کاندیدا ریاست جمهوری در سال‌های 84، 92 و 96 برای کسب مقام ریاست جمهوری بوده است در هیچ‌یک این ادوار موفق نبود و حتی در دوره آخر یعنی سال 94 پیش از آغاز انتخابات شکست را پذیرفت و به نفع نامزد اصلی اصولگرایان ابراهیم رئیسی اعلام انصراف داد. او در تمام این سال‌ها هیچ گاه از حمایت صددرصدی اصولگرایان برخوردار نبود.

حال شهردار تهران در نامه خود با بیان اینکه "به این باور رسیدم که «تغییرِ اساسی در نحوه کنشِ جریانِ اصول‌گرایی» یکی از مطالباتِ اصلیِ امروزِ شما جوانانِ مؤمن و دلسوزِ انقلاب و کشور است"، تأکید کرد که اصول‌گرایی باید با حفظِ مبانی و ارزش‌هایِ انقلابیِ جمهوریِ اسلامی، حرکت در راستایِ «نو اصول‌گرایی» را هرچه زودتر آغاز کند.

محمدحسن آصفری، از اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب موسوم به جمنا و نماینده اصولگرا مجلس هشتم در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در رابطه با نقدهای قالیباف به اصولگرایان و اصولگرایی گفت: برگزاری انتخابات اخیر و کسب موفقیت توسط جریان رقیب نشان داد که اصولگرایی نیاز به آسیب‌شناسی و پوست‌اندازی جدی دارد. متأسفانه اصولگرایان موفق نشدند هنوز عامه مردم را به سمت‌وسوی جریان خود سوق دهند ولی جریان رقیب در این زمینه موفقیت به دست آورده و از فرصت رأی خاکستری طوری استفاده کرده که فکر و ذهن کف خیابان را به سمت خود برده است.

وی در ادامه اضافه کرد: رقیب هیچ‌یک از شعارها و وعده‌های خود را عملیاتی نکرده و در بین آنان شاهد خدمت یا کار صادقانه برای مردم نبودیم و نگاهشان به همه‌چیز سیاسی است. این افراد کسانی هستند که پرونده مسائلی مانند وابسته سالاری، تبعیض وناعدالتی دارند درحالی‌که جریان اصولگرایی تلاش کرده از این موارد دور باشد و اگر فردی به اسم این جریان در کارنامه خود مسئله‌ای از رشوه یا اختلاس داشته باشد نام او را به سینه دیوارمی‌زند.

این عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب یادآور شد: باوجود تمام این موارد اصولگرایان موفق نشدند مبانی و اعتقادات خود را در بین مردم جای دهند و ار این موضوع استفاده کنند. در جریان اصولگرایی قسم حضرت عباس کسی نخورده که اگر دستش در جیب بیت‌المال رفت از آن حمایت به عمل آید، اما متأسفانه به دلیل اینکه محوریتی در رأس آن قرار ندارد بنابراین مردم از آن بی‌اطلاع هستند و به گونه دیگری می‌اندیشند. این موارد مدیریت و هدایت لازم دارد که نبود آن از ضعف‌ها محسوب می‌شود و اصولگرایی به‌واسطه همین مسئله ضربه خورده است.

نماینده اصولگرا در مجلس هشتم در ادامه تأکید کرد: مبارزه با پول‌شویی یا پول‌های سیاه در انتخابات از اهداف و اصولی به‌حساب می‌آید که این طیف سیاسی به آن پایبند بوده ولی جریان رقیب از آن‌ها استفاده کرده است. جریان اصولگرایی به اصلاحات بزرگی در بعضی از سنت‌هایی که متأسفانه امروز جامعه نمی‌پذیرد، البته در راستای آرمان‌های انقلاب، نیاز دارد. باید این نکته را هم در نظر داشت که به دلیل وجود خطوط قرمز در جریان اصولگرایی این جریان سیاسی خیلی نمی‌تواند در این امر مانور دهد و بهره گیرد، اما جریان رقیب که برای این مسائل حدومرزی قائل نبوده توانسته افکار عمومی جامعه را به سمت خود جلب کند.

آصفری در همین رابطه اظهار داشت: جریان بزرگ اصولگرایی امروز برای گزینش افراد پارامتری‌هایی را در نظر گرفته است که به اصل جریان صدمه وارد می‌کند. اصولگرایی به‌تمامی آحاد ملت ایران تعلق دارد، اما متأسفانه یکی از اشکالات اساسی این است که در انتخاباتی که برگزار شد، دست به آسیب‌شناسی نزد درحالی‌که باید این کار را پیش از برگزاری انتخابات و معرفی گزینه‌ها انجام دهد. علاوه براین باید کسانی که می‌خواهند اصولگرا باشند، هزینه بپردازند و به دنبال سفره آماده نباشند زیرا با رفتار و منش اصولگرایی هماهنگی ندارد.

وی تصریح کرد: بعضی از آسیب‌های وارده به اصولگرایی از سوی افرادی بوده که حاضر نبودند هزینه دهند و مواضع شفافی اخذ کنند ولی به‌محض اینکه موفقیتی به دست آمد خود را در رأس قراردادند، درحالی‌که اصولگرایی مخالف جاه‌طلبی است و اگر کسی به دنبال کسب قدرت باشد، اصولگرا محسوب نمی‌شود.

این عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب به‌نقد برجام از سوی اصولگرایان نیز اشاره کرد و افزود: یکی از منتقدان برجام جریان اصولگرایی بود، اما مخالف آن نبود، اما جریان رقیب اصولگرایی را به‌عنوان مخالف به مردم معرفی کرد و با این کار بخش اعظمی از کرسی‌های مجلس را توانست به نفع خود مصادره کند درحالی‌که جریان اصولگرایی تنها مخالف تقدیم تمامی داشته‌ها بود. متأسفانه مسائلی وجود دارد که امکان توضیح درباره تمام آن‌ها وجود ندارد و یکسری خطوط قرمز است که شاید برای کشور آسیب به دنبال داشته باشد و دشمن بتواند سوءاستفاده کند و حفظ نظام در مرحله اول برای جریان اصولگرایی اوجب واجبات است، اما رقیب متأسفانه این خطوط قرمز را در نظر ندارد.

نماینده اصولگرا در مجلس هشتم دراین‌باره بیان کرد: درصورتی‌که پشت پرده‌های برجام برای مردم مطرح شود ابهامات درزمینهٔ مخالفت اصولگرایان با آن برطرف خواهد شد.

آصفری در این رابطه که قالیباف اصولگرایی را ناکارآمد دانسته است، توضیح داد: جریان اصولگرایی کارآمد است، امروز طرح‌ها و لوایحی که در مجلس و دولت در دوره‌های گذشته گذرانده شده از کارهای اصولگرایان به‌حساب می‌آید علاوه بر این دولت اول احمدی‌نژاد اصولگرایی بود و نمونه‌ای از کارآمدی به‌حساب می‌آید، آقای قالیباف نمی‌تواند خود را یک مدیر اصولگرا خطاب کند و این جریان را ناکارآمد بداند.

وی دراین‌باره اضافه کرد: ریخت‌وپاش، رانت‌خواری، ولخرجی‌ها و تحویل برخی از شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف به افراد مرتبط با قالیباف در زمان شهردار بودن او باروح اصولگرایی جور درنمی‌آید و قابل‌قبول نیست. اینکه قالیباف امروز چنین مطرح می‌کند شاید نظرش در مورد خودش را بر زبان می‌آورد. اتفاقاً بر این اعتقاد هستم که قالیباف نتوانست یک مدیر اصولگرا و صد در صد انقلابی باشد. در این مسیر حرکت کرد، اما کارهای او باروح اصولگرایی جور درنیامد.

این عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب در خصوص صلاحیت قالیباف برای ایجاد انشقاق در بین اصولگرایان خاطرنشان کرد: آقای قالیباف در جایگاهی نیست که اصولگرایی را ناکارآمد بداند. اصولگرایی کارآمد بوده، اما برخی از افراد ناکارآمد در آن قرار گرفتند و به اسم اصولگرایی به آن ضربه زدند.

نماینده اصولگرا در مجلس هشتم به این پرسش که آیا تلاش قالیباف برای باقی ماندن در گود سیاست نیست، پاسخ داد: در این خصوص نمی‌توانم نظر دهم، اما برخی نشان داده‌اند تا زمانی که دارای قدرت هستند ادعای خوب و آرام بودن همه‌چیز رادارند، اما به‌محض اینکه از کار کنار می‌روند به یک منتقد جدی تبدیل می‌شوند که جای گلایه دارد. چرا آقایان تا زمانی که صاحب پست و مسئولیت هستند دست به اصلاح نمی‌زنند تا ضربه‌ای به جریان آن‌ها وارد نشود؟ چه آقای احمدی‌نژاد باشد و چه قالیباف فرقی در کل ماجرا نمی‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: هرکسی که در مقابل بعضی از اصول و ارزش‌ها حرف می‌زند نیاز به آسیب‌شناسی جدی دارد و متأسفانه کسانی که انتقاد ناجوانمردانه را در این رابطه جلو می‌اندازند به‌عنوان روشنفکر قلمداد می‌شوند و این هم یک آسیب جدی برای جامعه محسوب می‌شود. به‌طور نمونه امروز کسانی که دین را به‌نقد می کشندهمین حالت رادارند و این شامل کسانی که جریان اصولگرایی را نقد می‌کنند نیز می‌شود.

این عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: اعتقاددارم جریان اصولگرایی، روش‌هایش درست است ولی در اختیار افراد ناکارآمد قرارگرفته و سبب شده تا ضربه بخورد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
0
0
افراطی ها دنبال عضویت این آقا در شورای مصلحت نظام هستند تا پرونده تخلفات ایشان به فراموشی سپرده شود.
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
0
0
جناب آصفری عزیز دلیل عدم پذیرش شما و تیمتان توسط مردم همین جملات عوام فریبانه شماست که از حرف تا عمل هزاران مشکل دارد .
در همین سخنان شما گفته اید که آقای قالیباف فساد مالی داشته است سوال اینجاست که اگر ایشان رئیس خمهور میشد باز هم از شمانبود و باز هم این صفات را برایشان ترسیم میکردید و یا بعد از سخنانشان در مجلس بر سر نوشیدن ته مانده لیوان آبشان از یکدیگر سبقت میگرفتید ، شما امتحان خود را پس داده اید ، شما 8 سال روزه سکوت گرفتید ، به منتقدان دولت دوستتان احمدی نژاد ، شهردارتان قالیباف سیلی زدید ، اموال کشور را به تاراج بردند سکوت کردید ، فرزندان این سرزمین را سیلی زدند نیش خند زدید و امروز دم از پاک دامنی میزنید . آیا گناهان شما که سکوت کردید ، نیش خند زدید ، جلسه های شبانه برگزار کردید و سیلی خوردن نوامیس مردم را به هم تبریک گفتید ، چمشتان را بر روی فساد بستید و به به و چه چه کردید از طرف مردم بخشیده خواهد شد
جناب آصفری هیچوت ملت ایران فراموش نخواهد کرد و سیلی های خورده را با رای خود با نه گفتن به شماها جبران خواهد کرد
شما هم سیاست را باختید و هم اخلاق و شریعت را
نه تنها در آزمونی مردمی بازنده شدید که نزد پروردگار نیز روسیاه گردیدید .
هم دنیا را فروختید و هم آخرت را .
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
0
0
این آقا وامثالشان مدرک ازکجا گرفتند!؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
0
0
دروازه به دندان كه كنتور ندارد بگوئيد. شما براي به تن كردن رداي قدرت بر تن كانديدتان و رسيدن به جيره و مواجيب بايد بكوئيد تا بلكه بركت كند.
نظرات شما
پیشخوان