تاریخ انتشار: ۲۰:۴۲ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶

پادشاه عربستان سکان هدایت کشور را به پسرش سپرد

'ملک سلمان' پادشاه عربستان که چند روزی برای استراحت و تفریح به مرخصی می رود،‌ تمام امور پادشاهی و سکان هدایت کشور را به 'محمدبن سلمان' فرزند و ولیعهدش واگذار کرد.

رویداد۲۴-'ملک سلمان' پادشاه عربستان که چند روزی برای استراحت و تفریح به مرخصی می رود،‌ تمام امور پادشاهی و سکان هدایت کشور را به 'محمدبن سلمان' فرزند و ولیعهدش واگذار کرد.دیوان پادشاهی عربستان امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ملک سلمان از امروز برای سپری کردن تعطیلات خود به خارج از کشور سفر می کند.

در ادامه بیانیه آمده است:‌ به موجب دستورمان،‌ شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز را مامور رسیدگی به اداره امور کشور و رعایت منافع ملت در دوران غیبتمان می کنیم.این درحالی است که یک منبع مغربی به شبکه خبری سی ان ان گفت:‌ شهر طنجه مغرب برای سومین بار متوالی شاهد حضور پادشاه عربستان برای گذراندن ایام تعطیلاتش است.سفر پر سر وصدای پادشاه عربستان در سال گذشته به مغرب نیز که به‌ طور مشخص شهر طنجه از خوش‌ آب ‌و هواترین مناطق مغرب را انتخاب کرده بود،‌ با حاشیه‌های زیادی همراه بوده است.
پادشاه سعودی همه ساله حدود یک ماه را برای استراحت و تفریح به خارج از کشور سفر می کند. درحالی که این کشور با مشکلات اقتصادی بسیاری از جمله کسری بودجه مواجه است، پادشاه ، این تعطیلات را با هزینه های سنگین به پایان می رساند.
برخی تحلیل گران معتقدند که سلمان بن عبدالعزیز در حال زمینه چینی برای انتقال قدرت به فرزندش 'محمدبن سلمان' است. سایمون هندرسون تحلیلگر ارشد اندیشکده آمریکایی «بیکر»، در تحلیل جدید خود نوشت که تا اعلام محمدبن سلمان به عنوان پادشاه عربستان سه گام باقی مانده است.خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که سلمان بن عبدالعزیز با برکناری محمدبن نایف ولیعهد سابق و پسر برادرش،‌ فرزندش محمد را به عنوان ولیعهد انتخاب کرد.این ولیعهد جوان که خواهان ایجاد اصلاحات در عربستان است،‌ از تجربه سیاسی لازم برای هدایت این کشور به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت جهان بی بهره است.
از زمانی که ریاض و سه همپیمانش امارت،‌ مصر و بحرین روابط خود را با قطر به اتهام حمایت از تروریسم قطع کردند،‌ عربستان شاهد یک بحران منطقه ای خطرناک است.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان