تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
سخنگوی دولت:

نرخ تورم تیرماه به ۷.۶ درصد رسید/ اسناد تخلف وزرای دولت دهم در فروش نفت در اختیار قوه قضاییه قرار گرفته است

سخنگوی دولت اعلام کرد که رشد اقتصادی در سال ۹۵ از سوی مرکز آماراعلام شد که بر پایه سال ۹۰ با نفت ۱۱.۱ درصد بدون نفت ۶.۴ درصد است.
رویداد۲۴- سخنگوی دولت اعلام کرد که رشد اقتصادی در سال ۹۵ از سوی مرکز آماراعلام شد که بر پایه سال ۹۰ با نفت ۱۱.۱ درصد بدون نفت ۶.۴ درصد است.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری امروز(سه‌شنبه) خود با اصحاب رسانه اظهارداشت: مرکز آمار ایران سال پایه محاسبات رشد اقتصادی از سال 76 به سال 90 تغییر داد که بر این اساس میزان رشد اقتصادی کشور در سال گذشته با نفت11.1 و بدون نفت 6.4 درصد بوده است این در حالی است که بر اساس پایه سال 76 نیز نرخ رشد اقتصادی با نفت 8.3 درصد و بدون نفت 6.3 درصد بود.

وی ادامه داد: همچنین نرخ تورم تیرماه سالانه به 7.6 درصد رسیده است که نسب به نرخ تورم در خردادماه که 7.4 درصد بوده 0.2 درصد افزایش را نشان می دهد.

نوبخت افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه نیز در تیرماه به 8.9 درصد رسید به طوری که این نرخ در خردادماه 9.4 درصد بود و نشان دهنده کاهش 0.5 درصد است.

وی اظهارداشت: طبق اخرین گزارش و تا ٢ مردادماه دولت ٧ میلیون و ٢٥٠ هزار تن گندم به ارزش ٩ هزار و ٤٩٠ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری کرده است، تا کنون ٧ هزار و ٧٣٠ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت کرده ایم و مابقی نیز در حال پرداخت است.

سخنگوی دولت درباره طرح تحریم ایران و روسیه توسط آمریکا افزود: هر نوع نقض برجام اعم از اعمال تحریم هایی که در برجام تکرار و اعمال آنها لغو شده قطعا نقض برجام خواهد بود و گروهی در داخل کشور مرتبا در حال رصد این موارد هستند؛ تردید نکنید ما از هیچ یک از حقوق ملی خود در این قرارداد بین المللی نخواهیم گذشت.

وی ادامه داد: به محض اینکه گزارش رسمی از سوی این کارگروه که از نظر حقوق ابعاد این مسائل را بررسی می‌کنند دریافت کنیم همان طور که رییس جمهور اعلام کردند اقدام قاطعانه انجام خواهیم داد.

نوبخت درباره بیانیه اخیر کاخ سفید درباره آزاد کردن تبعه های امریکایی در زندان های ایران نیز یادآورشد: این حرف‌ها مداخله غیر منطقی و غیر حقوقی در کار قوه قضاییه ایران است و پاسخ ما به انها این است که ما اقدامات گذشته خود را ادامه می دهیم و هیچ توجهی به این حرف‌های غیرمنطقی نمی‌کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سؤال که با توجه به افزایش رشد مصرف بنزین آیا دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت و یا ایجاد سهمیه‌بندی دارد، گفت: محدودکردن مصرف از طریق سهمیه بندی و یا از طریق قیمت‌گذاری فعلا از این موارد در دستور کار نیست و  دولت هیچ طرحی برای این کار ندارد.

وی با بیان اینکه دولت دوازدهم بر اساس ترکیب فعلی تشکیل خواهد شد، گفت: لایحه تفکیک ۳ وزارتخانه در این دولت با توجه به زمان باقی‌مانده به نتیجه نمی‌رسد اما در دولت دوازدهم تصویب نهایی این لایحه را ادامه می‌دهیم و بنایی برای پس گرفتن آن نداریم و چقدر خوب بود دولت دوازدهم براساس ترکیب جدید معرفی می‌شد.

نوبخت درخصوص اسناد تخلف وزرای دولت دهم در فروش نفت گفت: این اسناد در اختیار قوه قضائیه قرار گرفته است و در جریان رسیدگی به پرونده متهمان نفتی اظهاراتی بیان می‌شود که باید صبر کنیم تاییدیه قوه قضائیه را ببینیم بعد اطلاع رسانی انجام دهیم. 
او خاطرنشان کرد: دولت برای افشای حقایق نزد مردم اسنادی را منتشر خواهد کرد اما باید تا قبل از قطعیت حکم در محاکم قضایی صبر کرد. 

سخنگوی دولت تاکید کرد: دولت حق ندارد جایی که منافع مردم در خطر است سکوت کند ما مدارک را ارائه خواهیم کرد اما به قوه قضائیه که قطعا نتایج را رسانه‌ای خواهیم کرد. 

ادامه دارد...
منبع: فارس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان