تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
متهم ردیف دوم در ششمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی:

همه کارهایم را جزء به جزء با مقامات امنیتی در میان گذاشتم/خواستار برگزاری جلسات به صورت غیر علنی هستم

متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی گفت: همه کارهایم را جزء به جزء با مقامات امنیتی در میان گذاشته با تأیید آنها اقدام کردم ولی جالب این است که متهم می‌شوم که همکاری نکردم اما یک کشتی‌گیر چگونه می‌تواند با دست و پای بسته به میدان برود.
 رویداد۲۴- متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی گفت: همه کارهایم را جزء به جزء با مقامات امنیتی در میان گذاشته با تأیید آنها اقدام کردم ولی جالب این است که متهم می‌شوم که همکاری نکردم اما یک کشتی‌گیر چگونه می‌تواند با دست و پای بسته به میدان برود. 

امروز ششمین جلسه رسیدگب ه پرونده فساد نفتی برگزار شد و در آن به ادامه دفاعیات مهدی شمس پرداختند.

شمس در ادامه رسیدگی به پرونده در بیان دفاعیات خود گفت: درخواست من از دادگاه برگزاری حلسات به صورت غیر علنی است با اسناد ناشیانه‌ای که از طریق هلدینگ سورینت تهیه شده گرفتار شده ام.

وی ادامه داد: امیدوارم زوایای پنهان پرونده آشکار شود، من هم به‌طور خصوصی آماده ارائه توضیحات هستم.

شمس گفت: روز گذشته نماینده دادستان به بنده گفتند که برای من 2.6 میلیارد دلار پولی نیست اما این مطلب درست نیست.
وی افزود: برای من 260 هزار دلار هم پول زیادی است.

شمس ادامه داد: من چندین سال در مناطق محروم زندگی کردم و درد این مناطق را می‌دانم. در این چند روز خیلی به من تهمت زدند.
قاضی گفت: بر چه اساس می گویید به شما تهمت زدند؟ شما اعمالی را برای رسیدن به مطامع دنیوی انجام دادید و بلاهایی را سر این نظام آوردید، صحبت های نماینده دادستان اقاریر خودتان بود.

شمس افزود: کیفرخواست دچار اشکالات اساسی است.

قاضی گفت: این کیفرخواست برای امروز نیست، 26 جلسه دادگاه رسیدگی برگزار شد.

شمس ادامه داد: کیفرخواست صادره وحی منزل نیست که دائماً آن را اصل بر اثبات محکومیت قلمداد می‌کنید در کیفرخواست با وقایع، گزینشی برخورد شده و مصادره به مطلوب شده است، متأسفانه عدم رد مال توسط نفر اول پرونده موجب شد من هم که قصدم خدمت به نظام بود به خیانت متهم شوم.

وی گفت: تمام کارهایم را جزء به جزء با مقامات امنیتی در میان گذاشتم و با تأیید آنها اقدام کردم، جالب این است که متهم می‌شوم که همکاری نکردم اما یک کشتی‌گیر چگونه می‌تواند با دست و پای بسته به میدان برود؟

قاضی خطاب به وکیل متهم: گویا بخش‌هایی از جلسه را خواب بودید!

در ادامه ششمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی، افشار وکیل مدافع متهم ردیف دوم به ارائه دفاعیات خود پرداخت.
وی با اشاره به ماده 359 قانون آئین دادرسی کیفری مبنی بر ترکیب و نحوه رسیدگی در دادگاه اظهار داشت: متاسفانه بند پ این قانون رعایت نشده و من نمی‌دانم اصلا شکات شکایتی دارند یا نه.

قاضی مقیسه گفت: ظاهرا وقتی نماینده شرکت نفت شکایت خود را مطرح می‌کرد و در این زمینه صحبت می‌کرد شما خواب بودید. اصلا در دادگاه حضور داشتید؟ 

وی ادامه داد: تشکیل پرونده بر اساس شکایت تامین اجتماعی، شرکت نفت و سایر وکلای حاضر در دادگاه بوده بنابراین از شما می‌خواهم در محدوده کیفرخواست صحبت کنید.

افشار وکیل شمس با گلایه از اینکه در طول 5 جلسه دادگاه به طور مرتب صحبت‌های موکل من قطع می‌شد، گفت: متاسفانه در طول این 5 جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت می‌کرد.

قاضی مقیسه گفت: من از نماینده دادستان خواستم که متن کیفرخواست را بخواند. اگر من در مقام قاضی زیاد با متهم صحبت کنم و او را سؤال کنم و با او دهن به دهن کنم می‌گویند قاضی متهم را تحقیر کرده است. من اگر سؤالی می‌کنم می‌خواهم قضیه مشخص شود تا حکمی صادر کنم که فردای قیامت جوابگوی اعمالم باشم بنابراین راجع به اصل موضوع صحبت کنید.

افشار گفت: تابعیت دوگانه موکل من به هیچ وجه مخفی نبوده است. به همین خاطر هم دلیلی وجود ندارد که او را فردی بیگانه خطاب کنیم.
وی با بیان اینکه ارتباط موکل من با ایران قطع نبوده، اظهار داشت: آقای شمس همواره در راستای اهداف نظام گام برداشته و تلاش کرده در تمام این 5 جلسه با صداقت کامل صحبت کند.
منبع: فارس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان