تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶

جزئیاتی جدید از شکایت استرالیا از بزرگترین گروه‌های خودروسازی ژاپن/ کیسه‌های هوای معیوب دلیل شکایت سیدنی

اگر تولیدکنندگان به شکلی داوطلبانه به بهبود اوضاع مشتریان نپردازند، دولت استفاده از توصیه‌های دولتی اجرایی خواهد کرد.

رویداد۲۴-اگر تولیدکنندگان به شکلی داوطلبانه به بهبود اوضاع مشتریان نپردازند، دولت استفاده از توصیه‌های دولتی اجرایی خواهد کرد.استرالیا اعلام کرد که این کشور  به نقص فنی کیسه‌های هوا در خودروها، از چند بنگاه بزرگ خوروسازی شکایت کرده است.

شکایت استرالیا از شرکت‌هایی مانند هوندا، مزدا و تویوتا صورت گرفته و دلیل آن مرگ 18 نفر در جهان است. این خودروها در سال‌های اخیر از کیسه‌های هوای شرکت تاکاتا برای محصولاتشان استفاده کردند. کیسه‌های هوای این شرکت باعث ایجاد چالش‌های فراوان در صنایع بزرگ خودروسازی شده است.

دامین اسکاتینی وکیل استرالیایی در این خصوص اعلام کرد: اقدام دادگاه فدرال به منظور بازپرداخت ضررهای حاصله براساس قوانین حمایت از مشتریان است. این قانون به مشتریان اجازه می‌دهد تا در صورت صورت ایجاد خطا در محصول خریداری شده، نا‌امن بودن و یا بروز هر گونه مشکل مبلغ اصلی هزینه شده را دریافت کنند و اصلاح یا تعویض قطعه مورد نظر در زمانی معقول عاقلانه یا رضایت بخش نیست.

شکایت استرالیا از بزرگترین گروه‌های خودروسازی ژاپن/ کیسه‌های هوای معیوب دلیل شکایت سیدنی

وی تشریح کرد: اکثر خودروسازانی که از کیسه‌های هوای تاکاتا استفاده کرده‌اند، تنها به تعویض قطعه معیبوب اکتفا کرده‌اند و این موضوع باعث نارضایتی مشتریان شده است.

بیش از یک میلیون نفر در استرالیا از خودروهایی بهره می‌برند که به کیسه‌‌های هوای ناامن تاکاتا مجهزاند. تغییر و اصلاح این کیسه‌ها می‌تواند باعث تخریب و استهلاک زودهنگام بخش‌های به ویژه قطعات فلزی دیگر در خودرو شود. در اوایل این ماه یک مرد 58 ساله استرالیایی هجدهمین قربانی جهانی استفاده از ایربگ‌های تاکاتا عنوان شد.

تامیکا مولتون یکی از شاکیان بالقوه این پرونده نیز در این خصوص اعلام کرد: پس از تعویض کیسه‌های هوا در یاریس مدل 2007، با تویوتا تماس گرفته تا از امنیت خودرو مطمئن شوم اما هرکز پاسخی دریافت نکردم.

این فرد 29 ساله از بریزبن گف: من واقعا در خصوص امنیت این خودرو نگرانم. کیسه‌های هوای معیوب در نوع خود خطرناک و هشداردهنده هستند، اما جایگزین‌کردن آنها با نمونه‌های مشابه یا موارد معیوب نیز به همان اندازه قابل سرزنش است.

زیرشعبه استرالیایی تویوتا اعلام کرد که روند جایگزینی و اصلاح قطعات معیوب خودروها به سرعت در حال انجام ست. اما هوندا و مزدا یه موضوعات مطرح شده در این خصوص واکنش نشان نداده‌اند.

به دنبال مرگ مرد 58 ساله کمیسیون مشتریان و رقابت استرالیا در بخش نظارت حقوق مصرف‌کنندگان اعلام کرد که اگر تولیدکنندگان به شکلی داوطلبانه به بهبود اوضاع مشتریان نپردازند و از وضعیت فراخوان‌های داوطلبانه استفاده نکنند، استفاده از توصیه‌های دولتی را وارد عمل خواهند کرد.

این کشور به تمام خودروسازان در سراسر جهان در خصوص اصلاح یا تصحیح وضعیت ایربگ‌ها هشدار داده است.

نظرات شما
پیشخوان