تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶

بروجردی از مرزهای شمالغرب کشور بازدید کرد

فرمانده مرزبانی ناجا و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از مرزهای حوزه ماکو و پلدشت در آذربایجان غربی بازدید کردند.

رویداد۲۴-فرمانده مرزبانی ناجا و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از مرزهای حوزه ماکو و پلدشت در آذربایجان غربی بازدید کردند.در راستای ارزیابی وضعیت امنیت مرزهای شمال غرب کشور، سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی کشور به اتفاق علاالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از مرزهای حوزه ماکو و پلدشت در این استان بازدید و در جلسه جمع‌بندی شرکت کردند. 

مرزبانان با تعهد از مرزهای کشور صیانت می‌کنند

سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی کشور در این جلسه گزارشی از عملکرد مرزبانی ارائه کرد و گفت: مرزبانان در هشت هزار و ۷۷۵ کیلومتر از مرزهای آبی و خاکی کشور با آمادگی و هوشیاری حضور دارند و علیرغم وجود برخی از مشکلات چون گرمای طاقت‌فرسا، سرمای شدید و... در نقاط صفر مرزی با تعهد و دلسوزی انجام وظیفه می‌کنند. 

او افزود: مرزبانان رهرو راه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در راستای حفظ و حراست از مرزهای میهن اسلامی هستند. 

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری که در دیدار با خانواده شهدای مرزبانی بیان فرمودند این مرزبانان و مرزداران مظلومند، شهداشان هم مظلومند، اظهار داشت: مرزبانان مظلومانه در حفظ و حراست از مرزهای کیان اسلامی با سخت‌ترین شرایط خدمت می‌کنند و باید به این قشر توجه بیشتری شود. 

پشتیبانی از نیروهای مسلح وظیفه همگانی

علاالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این جلسه تصریح کرد: برای کشور ما بسیار مهم است که روزنه‌های نفوذ دشمن به خوبی شناسایی شود بنابراین همواره باید پشتیبان نیروهای‌ امنیتی و انتظامی باشیم. 

او افزود: تزریق امکانات متناسب با ماموریت‌ها، در مواجهه با خطرات و توسعه امنیت پایدار موثر است. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به معضل قاچاق خاطرنشان کرد: قاچاق به بدنه اقتصادی کشور ضربه وارد می‌کند و باید برای مبارزه با قاچاق مسیر درستی را انتخاب و با برنامه‌ریزی و تعامل همه دستگاه‌ها اقدام کنیم.  

در این جلسه موضوعاتی همچون بررسی پروژه‌های عمرانی و کنترلی مناطق مرزی، تخصیص به موقع اعتبارات و پیگیری مطالبات دیپلماتیک از طریق دستگاه دیپلماسی کشورمان مطرح شد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان