تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶

منطقه برای آمریکایی‌ها نا امن‌تر خواهد شد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در واکنش به اظهارات آمریکا در تروریست خواندن مردم، سپاه و دولت جمهوری اسلامی تاکید کرد: با این اظهارات منطقه برای آنها ناامن تر خواهد شد.

رویداد۲۴-رئیس سازمان بسیج مستضعفین در واکنش به اظهارات آمریکا در تروریست خواندن مردم، سپاه و دولت جمهوری اسلامی تاکید کرد: با این اظهارات منطقه برای آنها ناامن تر خواهد شد.سردار غلامحسین غیب‌پرور در مراسم تودیع و معارفه فرماندهی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطر هشت هزار شهید استان و شهدای مدافع حرم گفت: شهید «حاج حسین همدانی» نگین درخشنده این استان است. 

انقلاب اسلامی هدیه خداوند برای آحاد بشر است

او با تبریک دهه کرامت با اشاره به سختی‌ها و مشقت‌های دوران امامت امام رضا(ع) و ائمه معصومین(ع) اظهار داشت: هدف و آرزوی آن‌ها جریان یافتن حاکمیت الهی بود که به لطف خداوند بعد از قرن‌های متمادی توسط یک رهبر الهی همچون امام خمینی (ره) حاکمیت اسلام تحقق یافت. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین انقلاب اسلامی را تحفه‌ای بی‌بدیل دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک هدیه خداوندی نه فقط برای ایرانیان بلکه برای آحاد بشر است که قرن‌ها باید سپری شود تا قیمت و ارزش واقعی آن مشخص شود. 

مردم پای امام (ره) خوب ایستادند

غیب‌پرور با بیان اینکه در تصور کسی نمی‌گنجید یک فقیه مجاهد و با تقوا به عنوان حاکم در خیمه‌گاه ولایت تنفس کند، خاطرنشان کرد: این حکومت دینی و اسلامی نعمتی از جانب خدا بود که البته مردم نیز پای امام (ره) خوب ایستادند و شهدا نمونه بارز این ایستادگی هستند. 

او با اشاره به نقش رزمندگان همدان در پیروزی جنگ تحمیلی، آن را بی‌بدیل خواند و ابراز داشت: این رزمندگان به دنبال وعده‌های دنیایی نبودند و در سخت‌ترین عملیات‌ها حضور داشتند که برکت خدا را به دنبال داشت. 

آمریکایی ها در چهار دهه بعد از انقلاب از هر اقدامی علیه کشور ما کم نگذاشتند 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با گرامیداشت سالرزو عملیات مرصاد از آن به عنوان اوج حماقت منافقین یاد کرد و بیان کرد: تعدادی انسان فریب‌خورده و منحرف تصورشان بر این بود که «فتح الفتوحی» می‌توانند در طول سه روز مرکزیت نظام را به دست بگیرند که این اوج حماقت است چراکه مردم را نشناختند و ندانستند که مردم ما پای اسلام، دین، انقلاب و مکتب خود محکم ایستاده‌اند. 

غیب‌پرور با بیان اینکه این حماقت تنها منحصر به منافقین نبود بلکه متوجه دشمنان انقلاب همچون آمریکایی‌ها نیز است، به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اشاره کرد و یادآور شد: آن‌ها دیروز علیه جمهوری اسلامی ایران بد‌ترین تحریم‌ها را وضع کردند و اسم آن را تحریم مادر گذاشتند، در صورتی که در طول چهار دهه بعد از انقلاب از هر اقدامی علیه کشور ما کم نگذاشتند و از زمان امام بزرگوار این تحریم‌ها را وضع کردند. 

انقلاب روز به روز قوی‌تر و محکمتر خواهد شد 

او با بیان اینکه آمریکا تمام دشمنی‎‌ها علیه ایران را به منصه ظهور رسانده است، عنوان کرد: آن‌ها با پرداخت هزینه به رژیم بعث عراق و مرتجعین سخیف منطقه علیه جمهوری اسلامی ایران جنگ هشت ساله را به راه انداختند و بعد از جنگ نیز دشمنی‌ها را ادامه دادند. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین جایگاه رهبری، نقش مردم و مکتب والای اسلام را ترکیبی مبارک در راستای حفظ و ماندگاری انقلاب دانست و گفت: قرار نیست انقلاب از بین برود بلکه روز به روز قوی‌تر و محکمتر خواهد شد. 

دشمنی دشمنان تمام شدنی نیست 

غیب‌پرور با تاکید بر اینکه دشمنی دشمنان تمام شدنی نیست بلکه صحنه‌های رویارویی با آمریکا سخت‌تر خواهد شد، اظهار داشت: این تقابل عریان‌تر و عرصه‌هایی که چراغشان خاموش بود، روشن می‌شود و سختی آن فقط برای مردم ما نیست. 

او در واکنش به اظهارات آمریکا در تررویست خواندن مردم، سپاه و دولت جمهوری اسلامی تصریح کرد: با این اظهارات منطقه برای آن‌ها ناامن‌تر خواهد شد. 

محال است روزی دست از انقلاب بردایم 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: آن‌ها خود متوجه قدرت انقلاب اسلامی، قدرت دفاعی جمهوری اسلامی و ایستادگی مردم هستند اما در مقابل مردم و انقلاب ما متوجه این تقابل عریان‌تر و سخت‌تر نیز هستند و محال است روزی دست از انقلاب بردایم. 

غیب‌پرور انقلاب اسلامی را عصاره آرزوی اولیا خدا دانست و خاطرنشان کرد: همه آن‌ها آرزو داشتند که حاکمیت در دین اتفاق بیافتند که این مهم در انقلابی که امام خمینی (ره) ایجاد کرد اتفاق افتاد.  

انقلاب با حاکمیت دینی هیچ‌گاه دچار انحراف و مشکل نخواهد شد

او افزود: ایجاد این انقلاب با حاکمیت دینی به این معنا نیست که جای آسیب ندارد و هیچ‌گاه دچار انحراف و مشکل نخواهد شد بلکه همه جا مشکل و اختلاف سلیقه وجود دارد و جاده خاکی رفتن‌ها است. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به دشمنی‌ها دشمنان نظام جمهوری اسلامی و تحریم‌ها ظالمانه ابراز داشت: دشمن بداند در این مملکت آنجا که پای منافع ملی نظام در میان است همه با هم متحد و یکپارچه هستند و هیچ‌گاه در مقابل دشمنان کوتاه نخواهند آمد. 

گاهی اوقات لازم است مدافعان در سنگر‌ها جابه‌جا شوند 

غیب‌پرور در بخش دیگری از سخنان خود به انتصاب سردار ابوحمزه در فرماندهی سپاه استان کرمان اشاره و بیان کرد: افتخار مدافعان انقلاب اسلامی و از جمله پاسداران در این است که همواره در خط دفاع از انقلاب اسلامی قرار دارند. 

او اضافه کرد: این خط و جبهه مبارک و نورانی سنگرهای مختلف دارد و گاهی اوقات لازم است مدافعان در سنگر‌ها جابه‌جا و به تکلیف و وظیفه خود را در بهترین وجه عمل کنند. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تقدیر و تشکر از زحمات خالصانه و ارزشمند سردار ابوحمزه فرماندهی سابق سپاه استان همدان از او به عنوان یک فرد ولایی نام برد و یادآور شد: این بزرگوار در طول خدمت خود در سپاه سنگرهای متعددی عوض کرده که همه آن‌ها با افتخار بوده است به طوری که در پنج استانی که ایشان حضور داشتند امکان ندارد که نکته تاریکی در سربازی ایشان نسبت به ولایت پیدا کنیم. 

خدمت در انقلاب اسلامی در این هست که به اقتضای شرایط در هر سنگری که حضور داشت

غیب‌پرور با تاکید بر اینکه سردار ابوحمزه بیش از چهار سال در سنگر نوکری ولایت در استان ولایت مدار، انقلابی، مومن، شهید پرور و استان «حاج حسین همدانی» و شهید «قهاری» خدمت کرد، بیان کرد: در هفته گذشته که ایشان را در کرمان به عنوان فرمانده جدید سپاه معرفی کردیم، صدای صلوات جمعیت بلند شد که این یک سرمایه برای سردار ابوحمزه است. 

او با بیان اینکه خدمت در انقلاب اسلامی در این هست که به اقتضای شرایط در هر سنگری که حضور داشت دچار تردید نشود، گفت: خوشبختانه این تردید هیچ‌گاه در سردار ابوحمزه دیده نشد که جای تقدیر دارد. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن تبریک به سردار ابوحمزه در فرماندهی سپاه کرمان، سردار مجیدی را به عنوان فرماندهی جدید سپاه انصارالحسین(ع) معرفی کرد و اظهار داشت: سردار مجیدی سال‌های متمادی به عنوان جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) خدمت کرده و دارای سابقه درخشان در پست‌های مختلف است که پله به پله تمام مراحل را طی کرده و به فرماندهی رسیده و مجموعه از تجربیات مدیریتی را داراست. 

خدمتگزاری به انقلاب اسلامی آسان نیست 

غیب‌پرور با بیان اینکه امروز، روز وحدت، همبستگی، انسجام و همدلی است، ضمن دعوت از مردم و مسئولان دستگاه‌ها، نهاد‌ها و ادارت دولتی استان همدان در کمک و یاری رساندن به سردار مجیدی در فرماندهی سپاه همدان تصریح کرد: حضور مسئولان در این مراسم صرفاً جنبه تشریفاتی ندارد بلکه نشان از حمایت است که امیدواریم فرمانده جدید سپاه استان به پشتوانه مردم، خانواده شهدا و مسئولان یک مسیر نورانی و البته سخت را به موفقیت طی کند. 

او با بیان اینکه خدمتگزاری به انقلاب اسلامی آسان نیست و یک انسان کمربسته می‌خواهد، خاطرنشان کرد: سردار مجیدی به لطف خداوند موفق و این مسیر دشوار را طی خواهد کرد. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به وجود مشکلات استان همدان ابراز داشت: مردم در استان توقعاتی دارند که لازم است بیکاری حل و فرهنگ مورد مدافع و مراقبت قرار گیرد و اقتصاد با تکیه بر توانمندی درونی حل و آمادگی دفاعی و امنیتی تقویت شود چراکه دشمن قدری داریم و نباید ان را شوخی بگیریم. 

رویکرد جدید سپاه و بسیج رویکرد اجتماعی است

غیب‌پرور با بیان اینکه دشمن همواره از دروازه فرهنگ، اقتصاد، سیاست و مسائل امنیتی وارد می‌شود بر دست کم نگرفتن دشمن تاکید و عنوان کرد: اگر در خواب غفلت فرو رویم به فرموده امام علی(ع) باید با لگد دشمنان بیدار شویم. 

او در امر بسیج با اشاره به تغییر رویکرد بسیج و سپاه یادآور شد: رویکرد جدید سپاه و بسیج کاملا رویکرد اجتماعی است و باید به ابعاد خدمتگزاری بیشتر توجه کنیم که البته در گذشته این مهم هم بوده اما هدفمند‌تر شده است. 

جانشین فرماندهی کل سپاه ادامه داد: مردم ما شأنیت همه نوع خدمت را دارند و لازم است این خدمتگزاری به بهترین نحو صورت پذیرد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان