تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶

دولت ۹ هزار میلیارد ریال یارانه برای رفاه مرزنشینان اختصاص داده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت یارانه ۹ هزار میلیارد ریالی برای رفاه اجتماعی مرزنشینان اختصاص داده است که از این محل می توان هزینه سلامت کوله بران را تامین کرد.

رویداد۲۴-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت یارانه ۹ هزار میلیارد ریالی برای رفاه اجتماعی مرزنشینان اختصاص داده است که از این محل می توان هزینه سلامت کوله بران را تامین کرد.علی ربیعی در حاشیه سفر به سلماس اظهار کرد: سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری راهکاری برای رونق تولید و ایجاد اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید به فهم مشترکی از موضوع اشتغالزایی و بیکاری برسیم، ‌تاکید کرد: دیدگاه استراتژیک باید به مقوله اشتغال داشته باشیم و توزیع منابع مالی به تنهایی پاسخگوی رفع معضل بیکاری نیست.

او هدف از سفر خود به سلماس را ارتقای درمانگاه تامین اجتماعی به پلی کلینیک تخصصی و بازدید از واحدهای صنعتی درب ضد سرقت فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی این شهرستان اعلام کرد و افزود: اعتبار لازم برای جذب نیرو و پزشک متخصص پس از ارتقا این درمانگاه به پلی کلینیک تامین شده است تا کارگران و بازنشستگان بتوانند از خدمات بهتر و بیشتر این مجموعه بهره ببرند.

ربیعی با بیان این که در سال ۹۳ در حالی دولت تدبیر و امید کلید احداث این مجموعه را رقم زد که وضعیت خدماتی و درمانی در این مجموعه مناسب یک شهرستان ۲۰۰ هزار نفری نبود و هم اکنون تعداد تخصص های بکارگیری شده در این پلی کلینیک از ۶ متخصص به ۲۱ متخصص افزایش یافته است .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این پلی کلینیک تخصصی، یک تحول اساسی در ارائه خدمت درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی سلماس صورت می گیرد، افزود: این مرکز درمانی با زیربنای سه هزار و ۱۱۵ مترمربع به بخش های پزشکان عمومی، متخصص، داروخانه، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، رادیولوژی، سونوگرافی و گچ گیری مجهز است و روزانه یکهزار مورد مراجعه به این درمانگاه صورت می گیرد.

او در بازدید از واحدهای تولیدی این شهرستان نیز گفت: سلماس با وجود واحدهای تولیدی در زمینه صنایع غذایی، محصولات بتنی و نیز به علت وجود معادن مختلف ظرفیت زیادی برای توسعه اشتغالزایی دارد.

ربیعی افزود: این شهرستان در تولید درب های صنعتی و ضد سرقت به پایگاه و قطب تولید این محصول در کشور تبدیل شده و در ۳۰ واحد تولیدی درب های صنعتی و ضد سرقت این شهرستان برای سه هزار و ۵۰۰ نفر زمینه اشتغال ایجاد شده است.

او باتاکید بر افزایش تعداد بازارچه اهی رسمی در مناطق مرزی افزود: استراتژی دولت جلوگیری از قاچاق است و در این مسیر باید مردم محلی بتوانند با کارها و صنایع خرد تجارت را در نوار مرزی رونق دهند.

ربیعی افزود: منطقه مرزی سلماس نیز مانند سایر مناطق مرزی تقویت می شود تا کارهای رسمی و مبادرت های مرزی که به صورت خرد صورت می گیرد، به معیشت مردم کمک کند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان